Legea 155/2023 stabilește, printre altele, că, pentru a asigura cerinţele de siguranţă în zonele urbane, autorităţile administraţiei publice locale vor trebui să ia, în următoarea perioadă, măsuri pentru calmarea traficului în funcţie de contextul urban.
Așa cum e definită în lege, calmarea traficului reprezintă “ansamblul de măsuri, în principal fizice, adoptate în vederea determinării conducătorilor de autovehicule să își schimbe maniera de conducere și implicit să reducă viteza de deplasare pe sectoarele de drum unde nu este respectată limita maximă de viteză admisă”.
În plus, pentru a îmbunătăți siguranța utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor, autorităţile administraţiei publice locale vor avea obligaţia să implementeze măsuri pentru calmarea traficului, ca modalitate de control a vitezei de deplasare acolo unde aceasta este excesivă sau inadecvată pentru tipul şi utilizarea drumului.
Utilizatori vulnerabili ai drumurilor sunt considerați pietonii, utilizatorii de biciclete sau vehicule motorizate prevăzute cu două sau trei roţi.
Totodată, prin noua lege se recomandă ca pe anumite segmente de drum public din interiorul localităţilor să se stabilească o viteză de deplasare de cel mult 50 km/h pe prima bandă de circulaţie.
De asemenea, pentru ca traficul rutier să fie fluent și să nu mai apară ambuteiaje, în special dimineața și seara, autorităţile administraţiei publice locale vor trebui să ia măsuri pentru stabilirea unor intervale orare de deplasare a vehiculelor de transport marfă pe categorii de vehicule şi prin raportare la domeniul de activitate pentru care se desfăşoară transportul, în funcţie de contextul urban.
Și în zona școlilor vor trebui aplicate diverse măsuri prin care să se evite blocarea drumurilor din apropierea lor. Mai precis, aproape de școli vor trebui amenajate spaţii pentru îmbarcarea sau debarcarea copiilor ori stabilite alte măsuri eficiente care să descurajeze oprirea sau staţionarea neregulamentară din zona acestora.
Pe lângă cele prezentate, legea mai prevede și faptul că în Capitală și în municipiile mari vor trebui să existe, în câțiva ani, zone cu emisii reduse, în care se pot aplica taxe pentru accesul cu mașina sau reguli speciale de acces.
ACCES GRATUIT
Dragoș Niculescu, Redactor coordonator,
avocatnet.ro
Timp de citire: 2 min.
Context articol:
Articol recomandat pentru departamentele
Juridic și Conformitate , Protecția Mediului (EHS) , Logistică și Supply Chain , Management Risc și Control Intern , Sustenabilitate și CSR (ESG) , Strategie și Planificare
Articolul face referire la următoarele acte normative
LEGE nr 155/2023, ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr 195/2002, LEGE nr 286/2009
Citește mai mult despre monitorizare trafic, trafic, oras, municipii, masini, pietoni, biciclist
UPDATE: E oficial: În orașele mari vor trebui luate măsuri pentru calmarea traficului și pentru siguranţa pietonilor sau bicicliștilor
Salvează articol Îl poți citi, ulterior, când ai timp.
Timp de citire: 2 min.
O lege apărută în această săptămână și care privește mobilitatea urbană durabilă introduce o serie de măsuri pentru creşterea gradului de siguranţă şi fluenţă a circulaţiei rutiere în zonele urbane din țara noastră. Printre altele, în orașe vor trebui luate măsuri pentru calmarea traficului, adică pentru reducerea vitezei de deplasare a mașinilor pe anumite porțiuni de drum, dar și pentru îmbunătăţirea siguranţei utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor, respectiv pietoni, bicicliști ori persoane care folosesc trotinete pentru deplasare.
Articolul continuă mai jos
Evenimente avocatnet.ro
Ora 11:00, 10 Decembrie 2025
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
Ora 11:00, 16 Decembrie 2025
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
Context articol:
Articol recomandat pentru departamentele
Juridic și Conformitate , Protecția Mediului (EHS) , Logistică și Supply Chain , Management Risc și Control Intern , Sustenabilitate și CSR (ESG) , Strategie și Planificare
Articolul face referire la următoarele acte normative
LEGE nr 155/2023, ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr 195/2002, LEGE nr 286/2009
Citește mai mult despre monitorizare trafic, trafic, oras, municipii, masini, pietoni, biciclist
--
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro

Comentarii articol (1)