Trotinetele electrice sunt o prezență relativ nouă în peisajul traficului urban. La fel și problemele pe care le cauzează, iar legislația nu reușește să se adapteze în același ritm în care apar schimbările. Avocata Liliana Grădinaru va clarifica, în cele ce urmează, tot ceea ce trebuie să știe cei care aleg să evite aglomerația din trafic cu ajutorul trotinetei electrice. Citește articolul
Recent, a fost înregistrată la Senat o propunere legislativă prin care se prevede ca „regula fermoarului”, ce înseamnă, de fapt, intrarea alternativă pe o bandă a mașinilor în cazul îngustării drumului, să devină o normă obligatorie de circulație, nu doar o practică de conducere defensivă. Propunerea prevede, de asemenea, ca nerespectarea acestei reguli să fie sancționată cu amenzi de peste 600 de lei.
Citește articolulMinisterul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) a retras temporar proiectul de hotărâre privind zonele cu emisii scăzute (ZNSE) de la dezbaterea publică, pentru ”consultări suplimentare”. Aceasta, deși măsura trebuia deja adoptată, conform prevederilor Legii 155/2023. În plus, România se află în risc de infringement din cauza calității aerului din mai multe orașe, unde se înregistrează niveluri de poluare peste media înregistrată la nivelul altor țări europene. Propunerea pare a fi retrasă din circuitul legislativ din cauza potențialului de impopularitate pe care un astfel de demers îl poate avea, mai ales în plin an electoral.
Mai multe modificări recente ale legislației privind aplicarea tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România, taxă cunoscută sub numele de rovinietă, se regăsesc într-o ordonanță ce se aplică începând din 29 ianuarie. Una dintre prevederile noului act normativ clarifică procesul de control al acestei taxe, precum și modul în care se face monitorizarea traficului. Conform normei, camerele video din punctele de trecere a frontierei și din proximitatea acestora nu pot fi folosite pentru identificarea celor care nu au rovinietă, ci doar pentru monitorizarea traficului rutier din acele zone. Citește articolul
Pentru creșterea siguranței în trafic și atingerea obiectivelor privind reducerea poluării, o lege prin care se stabilesc condițiile necesare pentru dezvoltarea în România a unui sistem durabil de mobilitate urbană a fost oficializată recent. Potrivit legii, Bucureștiul și anumite municipii mari vor trebui să stabilească, în următorii ani, zone cu emisii scăzute. Accesul în respectivele zone va fi permis doar mașinilor care respectă regulile zonei sau pentru care se plătește o taxă. Citește articolul
O lege apărută în această săptămână și care privește mobilitatea urbană durabilă introduce o serie de măsuri pentru creşterea gradului de siguranţă şi fluenţă a circulaţiei rutiere în zonele urbane din țara noastră. Printre altele, în orașe vor trebui luate măsuri pentru calmarea traficului, adică pentru reducerea vitezei de deplasare a mașinilor pe anumite porțiuni de drum, dar și pentru îmbunătăţirea siguranţei utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor, respectiv pietoni, bicicliști ori persoane care folosesc trotinete pentru deplasare. Citește articolul