ANPC a implementat recent o aplicație numită "Voluntar ANPC", prin care oferă cetățenilor posibilitatea de a sesiza orice neregulă întâlnită la comercianți sau furnizori de servicii. Noutatea constă în aceea că instituția poate fi sesizată acum de oricine, inclusiv de persoane care nu sunt vătămate în mod direct de un comerciant sau de un furnizor de servicii, dar care observă nereguli aferente prestației comerciantului față de alți consumatori.
Conceptul se bazează pe posibilitatea accesibilă tuturor cetățenilor de a semnala nereguli observate la comercianți prin accesarea unui link care trimite direct pe pagina de sesizări a ANPC. Inițiativa pune accent pe participarea cetățenilor care, deși nu sunt direct afectați de comercianți sau de furnizorii de servicii, sunt dispuși să sesizeze astfel de probleme. Ideea instituției este de a crea o rețea extinsă de observatori voluntari, multiplicând numărul de ”ochi” atenți la posibile nereguli pe piață.
Totuși, pentru ca sesizările lor să fie luate în considerare, utilizatorii aplicației sunt obligați să furnizeze probe sub forma de imagini video sau foto care să ateste neregulile semnalate. Aceste imagini vor fi încărcate în ”Voluntar ANPC”, alături de informații despre poziționarea exactă a locului în care a avut loc incidentul. Ulterior, comisarii ANPC vor prelua aceste sesizări și vor interveni pentru remedierea problemelor semnalate.
Informările persoanelor care sesizează o neregulă, fără a fi ele insele implicate direct, pot fi depuse pe site-ul ANPC, urmând acest link, iar cele ale consumatorilor care se consideră prejudiciați de prestația unui comerciant ori furnizor de servicii, la acest link.
ACCES GRATUIT
Cristian Stanescu, Redactor,
avocatnet.ro
Timp de citire: 1 min.
Context articol:
Articol recomandat pentru departamentele
Juridic și Conformitate , Vânzări (Sales) , Management Risc și Control Intern , Managementul Calității (QA/QC) , Sustenabilitate și CSR (ESG) , Comunicare și Relații Publice (PR) , Relații cu Investitorii și Guvernanță , Asigurări și Reclamații , Strategie și Planificare
Articolul face referire la următoarele acte normative
ORDONANȚĂ nr 21/1992, HOTĂRÂRE nr 700/2012
Citește mai mult despre protectia consumatorului, comercianti, magazine, reclamatii la anpc, sesizare anpc, consumatori, controale ANPC, B2C, business to consumer
Voluntar ANPC, o nouă aplicație online, prin care oricine poate sesiza abuzurile comercianților, fără a fi direct implicat într-o relație B2C
Salvează articol Îl poți citi, ulterior, când ai timp.
Timp de citire: 1 min.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a introdus un nou serviciu online, denumit "Voluntar ANPC", permițând cetățenilor să sesizeze nereguli săvârșite de comercianți în legătură cu alte persoane. Aplicația este accesibilă pe pagina de internet a instituției și urmărește extinderea rețelei de observatori a acesteia. Utilizatorii trebuie să furnizeze probe pentru a-și susține sesizările, chiar dacă nu sunt implicați direct într-o relație business to consumer, și pentru ca acestea să fie luate în considerare.
Articolul continuă mai jos
Evenimente avocatnet.ro
Ora 11:00, 4 Decembrie 2025
Biriș Goran SPARL
Evaluarea performanței angajaților și concedierea pentru necorespundere profesională
Vreau să particip
Biriș Goran SPARL
Evaluarea performanței angajaților și concedierea pentru necorespundere profesională
Vreau să particip
Ora 11:00, 10 Decembrie 2025
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
Ora 11:00, 16 Decembrie 2025
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
Context articol:
Articol recomandat pentru departamentele
Juridic și Conformitate , Vânzări (Sales) , Management Risc și Control Intern , Managementul Calității (QA/QC) , Sustenabilitate și CSR (ESG) , Comunicare și Relații Publice (PR) , Relații cu Investitorii și Guvernanță , Asigurări și Reclamații , Strategie și Planificare
Articolul face referire la următoarele acte normative
ORDONANȚĂ nr 21/1992, HOTĂRÂRE nr 700/2012
Citește mai mult despre protectia consumatorului, comercianti, magazine, reclamatii la anpc, sesizare anpc, consumatori, controale ANPC, B2C, business to consumer
--
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro

Comentarii articol (7)