Pentru a înțelege cum noile reglementări pot influența procesele de verificare a calității lucrărilor în construcții, în special la etapele intermediare, cum ar fi finalizarea structurii sau a instalațiilor.
Propunerea adoptată la Senat în primăvară prin care s-a propus plafonarea avansului cerut de dezvoltatorii imobiliari în funcție de stadiul construcţiei a fost adoptată azi, cu ceva modificări, și de deputați. Ce prevede acum proiectul: Citește articolul
Pentru acest departament e important să știe de noile cerințe de control al calității pentru produsele importate, pentru a se asigura că produsele respectă standardele și sunt sigure pentru consum.
Pentru a preveni introducerea pe piața locală a unor produse agroalimentare provenite din țări care nu sunt membre ale Uniunii Europene (UE), ce prezintă un potențial pericol pentru sănătatea consumatorilor, mai mulți parlamentari propun, printr-un proiect de lege pus recent în dezbaterea Senatului, reguli mai stricte pentru controlul acestor produse alimentare. Citește articolul
Acest departament folosește informațiile despre garanții pentru a înțelege mai bine de ce produsele pot avea probleme și cum pot fi îmbunătățite, pentru a reduce reclamațiile și costurile de reparație sau înlocuire.
Înainte de achiziționarea unui produs, este esențial să cunoaștem tipurile de garanții disponibile și cum poți beneficia de acestea. În România, garanția de conformitate, reglementată prin lege, oferă consumatorilor protecție timp de doi ani de la achiziție. În plus, există și două tipuri de garanții opționale care pot extinde această protecție. Citește articolul
Acest departament se ocupă de calitatea produselor sau serviciilor oferite. Articolul este relevant deoarece descrie un mecanism de monitorizare externă care vizează direct îmbunătățirea calității serviciilor sociale, oferind feedback pentru a asigura standarde înalte.
Recent a fost publicat în Monitorul Oficial un ordin care stabilește procedura de selecție a ONG-urilor ce vor putea desfășura vizite de monitorizare în centrele sociale rezidențiale. Actul normativ detaliază atât criteriile de eligibilitate aplicabile ONG-urilor, cât și modelul de protocol de colaborare dintre acestea și Ministerul Muncii. Citește articolul
Acest departament verifică dacă produsele și ambalajele respectă standardele de calitate și siguranță, iar noile cerințe pentru ambalajele returnabile trebuie respectate cu strictețe.
O propunere legislativă recent depusă la Senat vizează extinderea Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) pentru a include ambalajele primare reutilizabile pentru băuturi și, într-o etapă ulterioară, anumite ambalaje nereutilizabile pentru produse precum oțetul, borșul sau băuturile din cafea, începând cu 1 ianuarie 2027. Măsura este menită să alinieze România la Regulamentul european privind ambalajele (PPWR), urmărind creșterea ratei de reutilizare și consolidarea economiei circulare. Inițiatorii susțin că implementarea se va realiza prin utilizarea infrastructurii operaționale actuale a SGR, fără a genera costuri suplimentare suplimentare și păstrând simplitatea procesului pentru consumatori. Citește articolul
Pentru a înțelege implicațiile legale ale produselor neconforme sau defecte și pentru a colabora la îmbunătățirea calității, reducând numărul de retururi și reclamații pe baza garanției, inclusiv respectarea termenelor de reparare/înlocuire.
În câteva zile începe perioada cu cele mai mari reduceri de preț din an, respectiv Black Friday. Dar dacă produsele pe care le primesc cei ce le cumpără cu această ocazie sau cu alte ocazii nu se ridică la așteptările lor, cumpărătorii trebuie să știe că sunt multe aspecte legale importante privind returul și garanția acestora. Citește articolul
Trebuie să se asigure că datele colectate, clasificate și etichetate de către lucrătorii digitali sunt de o calitate bună și pot fi folosite eficient pentru antrenarea modelelor de inteligență artificială.
Uber intră în business-ul cu date pentru AI. Șoferii și curierii Uber din SUA vor putea câștiga bani etichetând imagini, înregistrând sunete sau clasificând texte, direct în aplicație. E un experiment care pare banal, dar schimbă totul. Citește articolul
Articolul abordează direct faptul că serviciile turistice trebuie să fie conforme cu contractul și cu așteptările clienților. Acest departament este interesat să înțeleagă ce înseamnă 'calitate' și 'neconformitate' în contextul legal pentru a îmbunătăți ofertele.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a stabilit recent că un călător are dreptul la restituirea integrală a sumei plătite pentru un pachet de servicii de călătorie dacă neconformitățile apărute sunt atât de grave încât vacanța își pierde scopul. Totodată, Curtea a precizat că organizatorul nu trebuie să dovedească vina unui terț pentru a fi exonerat de despăgubiri, ci doar că evenimentul care a provocat problema a fost imprevizibil și inevitabil. Citește articolul
Asigură că produsele și serviciile companiei respectă standardele de calitate, inclusiv cele de accesibilitate. Noile cerințe de accesibilizare pentru produse și servicii (bancomate, automate, comunicații electronice, transport) sunt direct relevante pentru standardele de calitate.
Legislația privind drepturile persoanelor cu dizabilități a suferit o serie de modificări în anul 2025. Schimbările introduse vizează atât aspecte pozitive, precum îmbunătățirea dreptului la telemuncă al acestor persoane și facilitarea accesului lor la tehnologii asistive, cât și măsuri cu impact negativ, cum ar fi introducerea contribuției la asigurările sociale de sănătate (CASS) pentru pensiile care depășesc 3.000 de lei sau amânarea acordării indemnizației de solidaritate. Citește articolul
Monitorizează cum noile sisteme contribuie la creșterea calității serviciilor medicale și a siguranței pacienților, asigurându-se că protocoalele sunt respectate și îmbunătățite.
Spitalele, indiferent dacă vorbim despre cele de stat sau despre cele private, vor fi obligate, începând cu luna aprilie 2026, să instaleze butoane de panică în saloanele pacienților. În plus, acestea vor trebui să aibă și sisteme de supraveghere video în secțiile de anestezie și terapie intensivă (ATI) sau în unitățile de primiri urgențe (UPU). Pentru neconformare, spitalele vor risca amenzi de până la 30.000 de lei. Citește articolul