avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1282 soluții astăzi
Aspecte juridice

Aspecte juridice

ACCES PREMIUM

De la 1 ianuarie 2014 vom putea utiliza facturi, chitante si bonuri fiscale in format electronic. Ce trebuie sa stim despre ele?

Roxana Neagu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
11 Martie 2013 | 15789 | Timp de citire: 6 min.

De la inceputul anului viitor firmele vor putea sa isi inregistreze toate operatiunile comerciale prin mijloace electronice, astfel ca vor putea trimite online partenerilor de afaceri facturi, bonuri fiscale sau chitante emise in acest format. Legea care reglementeaza aceasta posibilitate va intra in vigoare de la 1 ianuarie 2014, dupa doua amanari consecutive. In articolul de astazi iti explicam ce trebuie sa stii despre aceasta forma de facturare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

"Evitarea dublei impuneri" in cazul diurnei. La ce sa fiti atenti?

Cristian Rapcencu în Aspecte juridice
Lector universitar la ASE București, expert contabil CECCAR și consultant fiscal CCF, Managing Partner, Noutăți fiscale.ro
25 Februarie 2013 | 13 | 20742 | Timp de citire: 3 min.

Interesant titlu, nu-i asa? Din pacate, daca nu suntem atenti la varianta pentru care optam, se ajunge la o dubla impunere a indemnizatiei de deplasare. Asa cum rezulta din legislatia actuala, odata cu publicarea OG 8/2013, in cazul societatilor platitoare de impozit pe profit, suma care depaseste limita de 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru institutiile publice este, pe de o parte, considerata venit salarial pentru care se retine impozitul pe venit de 16%, iar, pe de alta parte, pentru angajator, este considerata cheltuiala nedeductibila, avand impact la calculul impozitului pe profit. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder De astazi firmele nu mai pot avea in denumire sintagma "societate comerciala". Actele constitutive trebuie modificate

Roxana Neagu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
15 Februarie 2013 | 24 | 81036 | Timp de citire: 4 min.

Anumite societati comerciale sunt obligate sa isi schimbe denumirea din 15 februarie, cand noul Cod de procedura civila a intrat in vigoare. Firmele au la dispozitie doi ani pentru a opera aceste modificari in actele lor constitutive. Recent, Oficiul National al Registrului Comertului a publicat lista completa a societatilor care au aceasta obligatie. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Biblioteca virtuala AvocatNet.ro

Noul regim de facturare, aplicabil din 2013. Descarca o sinteza a tututor modificarilor de care trebuie sa tii cont!

Roxana Neagu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
6 Februarie 2013 | 3 | 13789 | Timp de citire: 1 min.

Reglementarile in ceea ce priveste facturarea au fost modificate de la inceputul acestui an. Noile reguli, care se aplica deja din prima zi a lui 2013, modifica formatul facturilor, stabilind noi informatii ce trebuie mentionate obligatoriu in aceste documente, si clarifica prevederile referitoare la emiterea lor. Avocatii de la Voicu&Filipescu au intocmit pentru AvocatNet.ro o sinteza legislativa completa si complexa referitor la noile reguli de facturare, pe care o puteti descarca gratuit din articolul urmator. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cele mai importante noutati legislative care se aplica de la 1 februarie

Roxana Neagu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
1 Februarie 2013 | 12 | 46129 | Timp de citire: 0 min.

Luna februarie debuteaza cu modificari foarte importante in legislatia romaneasca: de la schimbari substantiale la Codul fiscal pana la majorarea salariului minim sau cresterea cuantumului amenzilor de circulatie. AvocatNet.ro va prezinta astazi in sinteza toate acele noutati legislative care conteaza. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Interdictia ocuparii unei alte functii: ce consecinte are?

Ana Stefanescu - Smart HR Solutions în Aspecte juridice
31 Ianuarie 2013 | 2 | 5447 | Timp de citire: 3 min.

Pentru unele categorii profesionale se interzice ocuparea anumitor functii. Consecintele incalcarii acestor incompatibilitati difera dupa cum intervin in momentul manifestarii vointei in vederea incheierii unui contract individual de munca sau dupa respectivul moment. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Parteneriatele public-private se pun in miscare

VASS Lawyers în Aspecte juridice
28 Ianuarie 2013 | 3164 | Timp de citire: 8 min.

Solutia parteneriatelor public-private, respectiv cooperarea, in diferite forme, dintre autoritatile publice si mediul de afaceri, in scopul asigurarii finantarii, constructiei, renovarii, managementului, intretinerii unei infrastructuri sau furnizarii unui serviciu, nu reprezinta o noutate. Este o solutie imbratisata de majoritatea statelor membre UE pentru dezvoltarea infrastructurii, constructia de scoli, spitale sau inchisori, dar si pentru prestarea serviciilor sociale (in special in parteneriat cu organizatiile non-guvernamentale) sau de securitate (in parteneriat cu firmele private de paza si securitate). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cand nu trebuie sa emiti facturi? Reguli noi au intrat in vigoare de la 1 ianuarie

Roxana Neagu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
21 Ianuarie 2013 | 2 | 26796 | Timp de citire: 5 min.

Chiar daca emiterea facturilor nu era obligatorie pentru toate operatiunile comerciale nici pana acum, modificarile de anul trecut de la Codul fiscal au introdus cateva clarificari si completari in privinta scutirilor de la obligatia de a emite facturi. Noile reglementari au intrat in vigoare de la inceputul acestui an. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum poate o firma sa evite problemele cu statul daca a negociat o perioada gratuita in contractul de chirie

Accace în Aspecte juridice
17 Ianuarie 2013 | 2 | 2588 | Timp de citire: 3 min.

Orice companie, in orice moment, poate incerca sa-si negocieze contractul de chirie astfel incat sa obtina o reducere sub forma unor luni gratuite. Pentru a nu avea probleme la un eventual control, managerii trebuie sa se asigure ca din contract reiese clar ca perioada reprezinta un discount comercial si nu o simpla gratuitate. Consultantii Accace, unul dintre liderii din Europa Centrala si de Est in zona serviciilor de outsourcing si consultanta, explica tratamentul contabil corect al discounturilor comerciale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Afaceri de succes in 2013. Sase sfaturi pentru antreprenorii romani

avocatnet.ro în Aspecte juridice
16 Ianuarie 2013 | 1512 | Timp de citire: 1 min.

Atat convulsiile politice interne, mediul economic in regres, cat si furtunile financiare europene au afectat masiv stabilitatea afacerilor locale. Cu toate acestea,  in Romania multe companii au inregistrat cresteri, in ciuda predictiilor nefavorabile si a sectoarelor in care activeaza, unele fara perspective optimiste, cum este de exemplu domeniul constructiilor. Aceste companii au gasit resurse nu numai sa supravetuiasca mediului economic dur, ci chiar sa-si creasca nivelul afacerilor.  Urmand experinta acestor companii, dar si factorii externi si interni predictibili la acest moment, specialistii de la Nexia Romania au identificat 6 piloni care pot asigura o crestere pentru o companie in 2013. Citește articolul