avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1283 soluții astăzi
LIVE, ACUM (506 PARTICIPANȚI) Inspecția fiscală în era digitală: Cum vă pregătiți pentru un control ANAF bazat pe datele din e-Factura și SAF-T?
Accesează live evenimentul
Acasă Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

ACCES PREMIUM

De-acum, firmele pot avea și ele acces la mecanismul de conciliere. La ce îl pot folosi

Acest departament dorește să cunoască o modalitate de a soluționa eventualele dispute cu furnizorii de servicii de plată (bănci, emitenți de carduri etc.) pentru a asigura buna desfășurare a contractelor și serviciilor primite.

Andreea Tutulan în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
3 Februarie 2020 | 1699 | Timp de citire: 3 min.

Mai nou, firmele pot avea acces, contra cost, la mecanismul de conciliere prin Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) pentru mai multe spețe ce țin de relația cu băncile și emitenții de monedă electronică. Până acum, serviciile oferite de CSALB puteau fi accesate numai de persoanele fizice, care pot încerca să rezolve probleme cu băncile și instituțiile financiare nebancare printr-un mecanism care nu presupune costurile unei instanțe de judecată. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Brexit: Ce efecte are pentru firme în perioada de tranziție, dar și după

Când compania cumpără produse din Marea Britanie, acest departament trebuie să înțeleagă noile costuri (taxe vamale), documentele necesare și posibilele întârzieri, pentru a negocia contracte și a asigura buna desfășurare a livrărilor.

Dragoș Niculescu în Contabil și fiscal
Redactor coordonator, avocatnet.ro
3 Februarie 2020 | 2560 | Timp de citire: 2 min.

La 31 ianuarie 2020, Marea Britanie a părăsit, în mod oficial, Uniunea Europeană (UE), acest lucru urmând să aducă o serie de schimbări importante ce vizează inclusiv firmele care au relații economice cu societăți din această țară. Totuși, schimbările nu se aplică deocamdată, deoarece s-a stabilit o perioadă de tranziție, până la sfârșitul acestui an, perioadă în care se vor aplica aceleași reguli de până acum, dar, din 2021, acestea se vor modifica. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Nu ai depus niciodată declarația unică? Ce trebuie să știi dacă obții venituri care crezi că trebuie impozitate

Este important de știut că furnizorii sau colaboratorii care sunt PFA-uri sau persoane fizice cu alte tipuri de venituri trebuie să își declare și să își plătească corect taxele. Acest lucru asigură o colaborare transparentă și conformă cu partenerii de afaceri.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
3 Februarie 2020 | 1 | 10637 | Timp de citire: 5 min.

Pentru unele categorii de venituri câștigate, cum sunt salariile, cel care obține banii nu-și face griji în privința laturii fiscale a banilor respectivi pentru că nu îi revine obligația de a plăti X impozit sau contribuții. Totuși, pentru majoritatea veniturilor nesalariale, obținute din diverse contracte sau activități independente, fiscalizarea veniturilor este obligația celui care obține banii. Și pentru asta există declarația unică.   Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Regimul TVA s-a modificat azi: Au apărut schimbări pentru firmele care fac afaceri și în alte țări ale Uniunii Europene

Modificările TVA-ului, în special cele legate de achizițiile din alte țări UE (achiziții intracomunitare) și de stocurile la dispoziția clientului, pot afecta costurile de achiziție și condițiile contractuale cu furnizorii externi.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
3 Februarie 2020 | 14664 | Timp de citire: 2 min.

Autoritățile de la noi au transpus în Codul fiscal o serie de schimbări la regimul TVA, ce erau impuse de o directivă europeană, conform unei ordonanțe care se aplică începând de astăzi. Măsurile vin cu întârziere, din moment ce ele ar fi trebuit aplicate chiar din prima zi a anului 2020. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Folosește MS Excel productiv: Funcții condiționale și formularea condițiilor

Persoanele din acest departament pot aplica funcțiile Excel pentru a analiza cheltuielile cu furnizorii, a urmări termenele contractuale sau a compara oferte, gestionând mai eficient procesele de achiziții și contracte.

Inteligo.ro în Weekend
1 Februarie 2020 | 1 | 1608 | Timp de citire: 4 min.

Când analizăm pentru prima dată un set de date, filtrarea și sortarea ne ajută să identificăm statistici relevante. Totuși, această metodă nu este eficientă pentru că fiecare punct din statistică presupune una sau mai multe operațiuni de sortare și filtrare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Folosești dezvoltatori interni sau lucrezi cu o companie care face dezvoltare software/artistică pentru activitatea ta din mediul online?

Ghidaj pentru a include clauze potrivite în contractele cu firmele externe care dezvoltă produse sau servicii pentru companie, astfel încât drepturile asupra creațiilor să fie transferate corect și legal.

Inteligo.ro în Weekend
1 Februarie 2020 | 1284 | Timp de citire: 4 min.

Aproape toate companiile creează astăzi, prin intermediul propriilor angajați sau prin intermediul colaboratorilor diverși, o serie de creații importante: aplicații software, conținut text, video sau audio etc. Protecția tuturor acestor creații, precum și aranjamentul ca ele să fie parte a patrimoniului companiei sunt, deci, o parte vitală în viața unei companii moderne. În articolul de astăzi vom vorbi, așadar, despre dreptul de autor și modul în care compania ta se poate asigura că deține acest drept asupra lucrurilor pe care le creează.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Raportarea optimizărilor fiscale: Ce trebuie să facă firmele ca să se conformeze

Departamentul de Achiziții & Contract Management gestionează contractele cu partenerii internaționali și trebuie să fie conștient de cum anumite clauze pot fi considerate aranjamente fiscale ce necesită raportare.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
31 Ianuarie 2020 | 3525 | Timp de citire: 5 min.

Companiile pot urma trei pași mari pentru a se pregăti de raportarea aranjamentelor fiscale transfrontaliere, potrivit specialiștilor de la EY România. Adică a acelor tranzacții sau scheme ce le permit, folosind diferențele între sistemele fiscale ale mai multor țări, să-și reducă obligațiile fiscale sau chiar să scape complet de ele. Raportările vor trebui făcute către Fisc începând din vară, astfel că firmele deja ar trebui să ia măsuri de pregătire, chiar dacă obligația de declarare va fi, în mare, la intermediarii care au ajutat la implementarea schemelor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ridesharing: În ce stadiu sunt autorizările, din moment ce mâine e termenul final de conformare

Dacă departamentul achiziționează servicii de transport alternativ pentru angajați, este crucial să știe că furnizorii (aplicațiile) sunt autorizați și respectă legea.

Dragoș Niculescu în Ghid auto
Redactor coordonator, avocatnet.ro
31 Ianuarie 2020 | 2 | 3730 | Timp de citire: 2 min.

Principalele aplicații de ridesharing care activează în țara noastră, respectiv Uber, Bolt, Free Now (fosta Clever), BlackCab și Yango, sunt deja autorizate, în condițiile în care termenul legal pentru asta este mâine. În același timp, șoferii care colaborează cu aceste platforme ar trebui să știe că termenul de autorizare îi vizează și pe ei, iar, de duminică, dacă fac transport alternativ fără să aibă o autorizație în acest sens, riscă amenzi consistente. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Fiscul a publicat lista cu firmele care erau datoare la stat la final de 2019

Acest departament are nevoie să știe dacă firma cu care lucrează sau pe care vrea să o contracteze este un partener de încredere, fără datorii la stat, pentru a minimiza riscurile în relațiile comerciale.

Andreea Tutulan în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
31 Ianuarie 2020 | 8659 | Timp de citire: 2 min.

Lista datornicilor la Fisc pentru trimestrul IV din 2019 (perioada octombrie - decembrie) a fost publicată recent pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Cei care nu mai vor să apară pe listă trebuie să-și plătească datoriile restante. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Raportarea optimizărilor fiscale: Firmele vor trebui să facă mai întâi o raportare retroactivă a tranzacțiilor

Trebuie să fie atenți la condițiile contractelor și achizițiilor internaționale, pentru că unele pot necesita raportare fiscală specială și pot implica riscuri pentru companie.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 Ianuarie 2020 | 1924 | Timp de citire: 4 min.

În vară, fiscaliștii și companiile vor începe să raporteze către Fisc trazancțiile sau aranjamentele transfrontaliere făcute cu scopul optimizării fiscale, inclusiv pentru o perioadă retroactivă de aproximativ doi ani, conform unei ordonanțe a Guvernului. Adică vor trebui raportate toate schemele ce implică alte țări și cu ajutorul cărora firmele pot evita taxele și impozitele sau pot obține o reducere a acestora. Citește articolul