Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament ar fi interesat să știe că serviciile de transport pe care le achiziționează (ex: pentru angajați sau clienți) funcționează legal și că platformele cu care încheie contracte respectă reglementările.
Recent, Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI) a publicat lista aplicațiilor de ridesharing avizate tehnic. Astfel, Yango se alătură celorlalte patru aplicații de transport care dețineau deja astfel de documente. Pentru că la finalul anului trecut, reglementările s-au modificat, ocazie cu care avizul de funcționare pentru aplicațiile de ridesharing și-a dubat valabilitatea, Yango a obținut autorizarea pe 2 ani, spre deosebire de Uber și Bolt, spre exemplu, care au primit aviz valabil un singur an, autorizarea lor făcându-se pe regulile dinainte de modificare. Citește articolul
Atunci când compania achiziționează servicii de construcții de la terți, acest departament trebuie să se asigure că toate lucrările respectă cerințele legale de autorizare. Lipsa autorizațiilor poate crea probleme semnificative, iar clauzele contractuale trebuie să acopere aceste aspecte.
Lucrările realizate fără autorizație de construire atunci când există obligația de a obține una înseamnă lucrări realizate cu încălcarea legislației. Consecințele sunt pe trei paliere principale: sancțiunea contravențională, imposibilitatea de a obține înscrierea construcției într-un registru care să permită apoi atributul dispoziției asupra acesteia, precum și eventualitatea unor conflicte cu vecinii, traduse, desigur, în instanță. O decizie a curții supreme de anul trecut a eliminat o modalitate prin care cei care au construit fără autorizație intrau în legalitate, iar o modificare legislativă recentă vine să atenueze cât de cât situația creată de decizia curții de anul trecut. Citește articolul
Departamentul de Achiziții și Contracte trebuie să înțeleagă cum noile acte de identitate, în special cele cu semnătură electronică, pot simplifica sau securiza procesele de semnare a contractelor și de verificare a identității partenerilor.
Din momentul în care va fi posibilă eliberarea cărților electronice de identitate, vârsta de la care se va putea solicita un act de identitate se va reduce de la 14 ani, cât este în prezent, la 12 ani, potrivit unui proiect de act normativ pus în dezbatere recent de Ministerul Afacerilor Interne (MAI). În esență, după cum stabilește un regulament european adoptat anul trecut, autoritățile române trebuie să poată emite noile acte de identitate până cel mai târziu la începutul lunii august 2021. Citește articolul
Dacă firma colaborează cu PFA-uri pentru diverse servicii, înțelegerea modului în care acestea sunt taxate și ce costuri au ajută la negocierea contractelor și la stabilirea bugetelor pentru achiziția de servicii.
Impozitarea veniturilor atât salariale, cât și din activități independente (persoane fizice autorizate - PFA) este reglementată în Codul fiscal. Cu toate că avem aceeași cotă de impozit pentru aceste tipuri de venituri, precum și de contribuții la pensii (CAS) și sănătate (CASS), venitul net lunar nu este același chiar dacă există un venit brut identic și pentru PFA, și pentru salariat. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat să știe ce obligații de mediu apar din materialele, ambalajele sau echipamentele pe care le cumpără, pentru a lua decizii informate și a include aceste aspecte în contractele cu furnizorii.
Nu aduce anul ce aduc raportările de început de an, așa este? Știm și noi și din acest motiv va venim în ajutor cu o lista de sarcini pe care le aveți de bifat la început de an. Pentru că obligațiile de mediu nu sunt mereu cunoscute, dar și pentru că nu am vrea să începeți un an nou cu riscul unor amenzi de mediu, deloc mici. Citește articolul
Când prețurile la alimente cresc, costurile de achiziție ale companiei (fie pentru materii prime, fie pentru consumul intern) cresc. Acest departament trebuie să știe aceste informații pentru a negocia contractele cu furnizorii și a gestiona cât mai bine cheltuielile.
Cartofii şi ţigările s-au scumpit cel mai mult în decembrie comparativ cu aceeaşi lună a anului anterior, preţurile crescând cu 23,61%, respectiv cu 8,27%, iar serviciile de apă, canal şi salubritate cu 6,51%. Citește articolul
Creșterea semnificativă a prețului la rodiu, o materie primă critică, este vitală pentru departamentele care se ocupă cu achizițiile și negocierea contractelor de furnizare, mai ales în industria auto.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Departamentul poate folosi aceste informații pentru a negocia mai bine contractele cu furnizorii de telefonie mobilă și pentru a verifica dacă aceștia respectă regulile și taxele de roaming stabilite de autorități, asigurându-se că firma obține cele mai bune condiții și plătește prețuri corecte.
De anul acesta, volumul de date ce pot fi consumate în roaming fără aplicarea unor taxe suplimentare a crescut. Acest lucru înseamnă că utilizatorii pot folosi mai mult internet atunci când călătoresc, fără să plătească nimic în plus, informează Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). Citește articolul
Realizarea autostrăzii Sibiu-Pitești, un 'obiectiv major', indică potențiale viitoare oportunități de achiziții pentru materiale, servicii și echipamente necesare construcției.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Ajută la înțelegerea obligațiilor de verificare a partenerilor și a beneficiarilor reali în tranzacțiile majore de achiziții sau vânzări (cum ar fi bunuri imobile, acțiuni sau companii), pentru a se asigura că respectă legea și evită riscurile.
Avocații sunt considerați, în virtutatea legislației pentru prevenirea spălării de bani și a finanțării terorismului, ca fiind una din categoriile profesionale cele mai expuse la astfel de activități. Din cauză că clienții le-ar putea folosi serviciile în asemenea scopuri, avocații au anumite obligații de raportare a tranzacțiilor cu privire la care le acordă primilor asistență. De aceea, Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) a emis un comunicat prin care explică într-un mod mod destul de detaliat și practic ce obligații concrete au avocații în domeniu. Citește articolul