Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul de Achiziții este de obicei cel care cumpără bunuri și servicii. În cazul taxării inverse, cumpărătorul (beneficiarul) este cel care devine responsabil de plata TVA-ului, nu vânzătorul. Prin urmare, acest departament trebuie să înțeleagă exact când și cum se aplică această regulă pentru a negocia contractele și a gestiona corect plățile și obligațiile fiscale aferente achizițiilor.
Taxarea inversă e o măsură de simplificare în domeniul TVA, conform prevederilor Codului fiscal, care e permisă doar în cazul anumitor operațiuni. În anul 2019, există 14 operațiuni pentru care e posibilă taxarea inversă. Citește articolul
Scumpirea carburanților va afecta costurile de transport și prețurile materiilor prime de la furnizori, iar acest departament trebuie să renegocieze contracte și să gestioneze bugetul de achiziții.
Noul an aduce şi bune, şi rele pentru bugetul românilor. Citește articolul
Dacă departamentul de Achiziții & Contract Management colaborează cu PFA-uri pentru diverse servicii, este crucial să înțeleagă obligațiile fiscale și de muncă ale acestora. Cunoașterea acestor aspecte ajută la negocierea eficientă a contractelor și la asigurarea conformității legale a partenerilor de afaceri.
Persoanele fizice autorizate (PFA) au trecut, din 2018, la un sistem de autoimpunere fiscală, în care se folosește o singură declarație la Fisc pentru estimarea veniturilor, plata taxelor aferente și regularizări. Pentru cei mai mulți, a fost noutatea legislativă care le-a ocupat cel mai mult timp, dar nu a fost singura modificare adusă pentru PFA-uri. Citește articolul
Scumpirile la carburanți și electricitate impactează direct costurile de achiziție pentru bunurile și serviciile dependente de transport și energie, fiind importante pentru negocierile cu furnizorii și gestionarea contractelor.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Prevederile privind cine poate reprezenta o firmă în instanță pentru executarea silită sunt cruciale pentru gestionarea și aplicarea eficientă a clauzelor contractuale, în special în cazurile de neplată sau nerespectare a obligațiilor de către parteneri.
De la cum trebuie descrisă fapta în procesul-verbal de contravenție, pentru ca acesta să nu fie anulabil, la nivelul alcoolemiei necesar pentru a se reține o vătămare corporală din culpă, Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) s-a pronunțat asupra unor chestiuni de impact ridicat în anul 2018. Astfel, prezentăm, mai jos, cele mai importante decizii ale ICCJ din anul ce tocmai s-a încheiat. Citește articolul
Trebuie să ia în considerare aceste reguli atunci când cumpără ambalaje sau negociază contracte cu furnizorii și distribuitorii, având în vedere cerințele de returnare.
O bună parte din discuțiile din prima jumătate a anului 2018 s-au cantonat în direcția noii legislații pentru protecția datelor personale, în special în jurul ideii "am sau nu am nevoie de un responsabil cu protecția datelor". A apărut beneficiul împărțirii trimestriale a dividendelor, cu obligația de a întocmi bilanțurile interimare, o legislație modificată privind gestionarea ambalajelor, necesitatea agențiilor de turism de a face raportări periodice, obligația de a monta panouri de avertizare a unor pericole și nu numai. Citește articolul
Trebuie să ia în considerare aceste reguli atunci când cumpără ambalaje sau negociază contracte cu furnizorii și distribuitorii, având în vedere cerințele de returnare.
O bună parte din discuțiile din prima jumătate a anului 2018 s-au cantonat în direcția noii legislații pentru protecția datelor personale, în special în jurul ideii "am sau nu am nevoie de un responsabil cu protecția datelor". A apărut beneficiul împărțirii trimestriale a dividendelor, cu obligația de a întocmi bilanțurile interimare, o legislație modificată privind gestionarea ambalajelor, necesitatea agențiilor de turism de a face raportări periodice, obligația de a monta panouri de avertizare a unor pericole și nu numai. Citește articolul
Acest departament monitorizează fluctuațiile ROBOR și ale cursului valutar pentru a estima costurile de achiziție ale materiilor prime sau ale serviciilor, în special dacă sunt importate sau contractate în alte monede. Pentru fabrica de ciocolată, este relevant pentru planificarea achizițiilor de ingrediente și ambalaje.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe ce servicii (medicină a muncii, consultanță SSM, testări) și produse (echipamente de protecție, materiale sanitare, stingătoare) trebuie achiziționate pentru a respecta toate cerințele de siguranță.
Costurile pentru securitatea și sănătatea în muncă (SSM) a angajaților pot fi numeroase, dar în cele ce urmează vom reda o listă minimală a acestora cu cheltuieli ce nu pot fi evitate, listă ce poate fi completată în funcție de specificul fiecărui tip de activitate. Citește articolul
Acest departament este interesat pentru că articolul vorbește despre cum pot fi folosite contractele și anumite clauze pentru a se asigura că drepturile angajaților detașați sunt respectate de cealaltă firmă, inclusiv posibilitatea de a rezilia contractul dacă regulile nu sunt urmate.
Atunci când un angajat este detașat la un alt angajator, angajatorul de la care se face detașarea are obligația să ia măsuri concrete pentru ca angajatorul la care s-a dispus detașarea să își îndeplinească integral și la timp toate obligațiile față de salariatul detașat. Însă ce fel de măsuri pot fi luate, în acest scop? Citește articolul