Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul de Achiziții & Contract Management trebuie să înțeleagă cum aceste modificări pot afecta costurile serviciilor de transport pe care le cumpără compania sau contractele pe care le are cu furnizorii de transport.
Circulația pe drumurile publice fără rovinietă ar putea ajunge să genereze amenzi mai mari. Astfel reiese dint-un proiect de act normativ lansat recent în dezbatere publică de către Ministerul Transporturilor. Dacă proiectul este adoptat de Guvern și publicat în Monitorul Oficial, condusul fără rovinietă ar putea duce la amenzi mai mari decât în prezent pentru lipsa acesteia, în afara autoturismelor, în cazul cărora cuantumul amenzii ar rămâne la fel ca acum. Citește articolul
Articolul menționează negocierea și semnarea unui acord de transfer de acțiuni cu un investitor pentru a salva compania, ceea ce implică analizarea, redactarea și gestionarea unor contracte importante.
Unul dintre cei mai cunoscuți oameni de afaceri din România, Adrian Porumboiu, a povestit într-un interviu acordat corespondentului PRO TV Cosmin Savu cum s-a prăbușit imperiul său de sute de milioane de dolari. Citește articolul
Are nevoie să știe despre creșterea costurilor de transport (rovinieta) pentru a negocia contracte mai bune cu furnizorii de servicii de transport sau pentru a gestiona mai eficient costurile flotei proprii, având în vedere impactul asupra achizițiilor de servicii și produse.
Transportatorii rutieri de marfă care folosesc autovehicule cu o greutate maximă autorizată mai mare de 3,5 tone vor plăti tarife mai mari la rovinietă, pentru a putea circulația pe drumurile publice, se arată într-un proiect de act normativ lansat recent în dezbatere publică de către Ministerul Transporturilor. Pentru ca tarifele majorate să se aplice este nevoie numai ca Guvernul să adopte proiectul, iar acesta să fie publicat în Monitorul Oficial. Citește articolul
Acesta este departamentul care se ocupă efectiv de cumpărarea bunurilor și serviciilor. Articolul le arată exact pașii pe care trebuie să-i urmeze, de la identificarea furnizorilor la semnarea contractelor, când fac achiziții cu bani din fonduri europene sau naționale.
Antreprenorii care doresc să demareze noi afaceri sau să își dezvolte activitățile pe care deja le desfășoară pot solicita sprijin financiar nerambursabil prin intermediul a numeroase programe de finanțare din fonduri europene sau naționale. Pentru aceasta, ei trebuie să întocmească un plan de afaceri, să îl depună pentru evaluare și să semneze contractul de finanțare. Fiind vorba despre fonduri publice, antreprenorii trebuie să desfășoare diverse proceduri de achiziție pentru a-și procura echipamentele, utilajele și celelalte dotări necesare, conform planului de afaceri aprobat. Citește articolul
Ei gestionează procesul de cumpărare a utilajelor și echipamentelor, care sunt adesea o parte importantă și încurajată a proiectelor finanțate.
Pentru întocmirea unui proiect, solicitantul de fonduri nerambursabile trebuie să respecte toate cerințele pe care finanțatorul le stabilește. Prin urmare, evaluarea proiectelor depuse se realizează conform criteriilor din cadrul ghidului solicitantului, ceea ce înseamnă că procesul este unul transparent. Astfel, încă de la momentul depunerii propriului proiect, solicitantul de fonduri nerambursabile își poate estima foarte corect propriul punctaj și propriile șanse de a primi finanțare. Citește articolul
Acest departament trebuie să cunoască cerințele legale pentru a selecta și contracta furnizori de servicii care îndeplinesc noile condiții de calificare (de exemplu, servicii de verificare financiară, contabilitate sau audit pentru asociații de proprietari).
Cei care vor dori să devină cenzori într-o asociație de proprietari, după 28 septembrie 2018, vor avea de îndeplinit o serie de condiții suplimentare față de cele aplicabile la acest moment. Aceste condiții se referă la un anumit nivel de educație, în cazul persoanelor fizice, și la activitatea desfășurată în anumite domenii specifice, în cazul persoanelor juridice. Citește articolul
Responsabil de organizarea corectă a achizițiilor de bunuri, echipamente și tehnologii, respectând procedurile impuse de finanțator pentru a asigura eligibilitatea cheltuielilor.
Antreprenorii ale căror planuri de afaceri au obținut un punctaj suficient de mare pentru a fi selectate pentru finanțare vor trebui să semneze acorduri de finanțare (contracte de finanțare) cu instituțiile finanțatoare. Începând cu acest moment, antreprenorii își vor putea planifica implementarea proiectului și încasarea efectivă a ajutorului financiar nerambursabil. În acest articol vom aminti principalele obligații asumate de beneficiari ca urmare a semnării contractelor de finanțare. Citește articolul
Este responsabil de achiziția de clădiri, echipamente, software și servicii de transfer tehnologic, conform cerințelor proiectelor finanțate.
Societățile comerciale cu activitate în domeniul cercetării și dezvoltării vor avea posibilitatea de a accesa, alături de alte entități publice sau private, fonduri europene nerambursabile de până la trei milioane de euro, în cadrul unui nou apel de apel ce debutează astăzi. Fondurile nerambursabile sunt gestionate de către Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice (MDRAP), iar termenul limită prevăzut pentru înscrierea la finanțare este 20 februarie 2019. Citește articolul
Este interesat de gestionarea contractelor cu firmele externe care asigură serviciile de evaluare, asigurându-se că termenii contractuali sunt respectați.
După transmiterea în format electronic, proiectele intră într-un proces de evaluare a criteriilor stabilite de finanțator prin intermediul ghidului solicitantului. Doar proiectele care îndeplinesc toate condițiile impuse vor ajunge să primească un punctaj, urmând ca în funcție de acesta să se stabilească ce proiecte vor fi selectate pentru a semna contractele de finanțare. Iată cine asigură evaluarea proiectelor depuse și în ce constă acest proces. Citește articolul
Pentru că departamentul de achiziții poate folosi WhatsApp pentru a comunica rapid cu furnizorii. Marcarea mesajelor importante le permite să găsească ușor informații despre comenzi, livrări sau contracte.
Dacă pierzi foarte mult timp pe WhatsApp și ai foarte multe conversații importante, ar fi bine să găsești o cale să le salvezi pe cele mai relevante. În prima etapă, ar fi ideal să știi cum marchezi mesaje pe WhatsApp pentru a le arhiva precum bookmark-urile din browser. Citește articolul