Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 304 soluții astăzi
Acasă Subiect: transportatori rutieri
Subiect: transportatori rutieri
ACCES PREMIUM

Firmele de taximetrie nu mai au obligația de a cumpăra mașini electrice sau pe gaz

Companiile de taximetrie și alți transportatori locali privați nu mai sunt obligați să achiziționeze mașini electrice sau pe gaz, potrivit unei ordonanțe publicate miercuri în Monitorul Oficial, care se aplică deja. În plus, au fost stabilite ținte minime în procesul de achiziție publică sau sectorială a vehiculelor nepoluante, pentru autoritățile și instituțiile publice. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Săptămâna asta se fac controale la transportatorii rutieri de persoane

Transportul rutier public de persoane este verificat zilele astea, polițiștii verificând atât actele șoferilor, cât și pe cele ale firmele de transport. Controalele polițiștilor sunt programate până la sfârșitul acestei săptămâni. Citește articolul

ACCES PREMIUM

PNRR: Regulile taxei de drum pentru vehiculele mari ar putea fi schimbate. Taxarea, în funcție de distanța parcursă

Guvernul vrea să facă, în următoarea perioadă, o serie de schimbări și investiții, inclusiv unele destinate reducerii poluării generate de transportul rutier. Astfel, în scopul obținerii de fonduri europene, Executivul a elaborat și prezentat acum câteva zile Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). Printre altele, prin PNRR, Executivul are în vedere, în cazul vehiculelor mari, înlocuirea actualului sistem de rovinietă, ce este plătită pentru utilizarea rețelei de drumuri din țară, cu un sistem de taxare în care se va ține seama de distanța parcursă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele de transport rutier vor putea cere online licențe sau certificate

Ministerul Transporturilor propune, prin intermediul unui proiect de ordin pus astăzi în dezbatere publică, modificarea normelor privind organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere, astfel încât, printre altele, firmele de transport să poată transmite cererile pentru obținerea de licențe sau certificate și online. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reîncadrarea diurnelor de către Fisc: Ce ar trebui să facă firmele pentru a evita impunerile suplimentare și blocarea conturilor

Un alt proces câștigat contra organului fiscal pe tema reîncadrării diurnelor primite de șoferi în transportul internațional ne aduce în fața câtorva întrebări destul de importante pentru contribuabilii care, acordând și ei diurne angajaților proprii, s-ar putea trezi cu conturile blocate, până când legiuitorul va opera o modificare la nivel oficial care să tranșeze chestiunea: cu ce greșesc firmele care acordă aceste diurne și de ce se leagă organele fiscale pentru a le reîncadra ca venituri salariale (nu e vorba doar de domeniul transporturilor) și de ce s-ar putea prevala dacă ajung în instanță față în față cu organul fiscal? Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Dacă se descoperă, în cadrul controalelor rutiere, că s-a umblat la tahograf, autoritățile imobilizează vehiculul de transport

În cazul în care există suficiente dovezi care indică bănuieli cu privire la modificarea sistemului de înregistrare a activității mașinii, aceasta va fi dusă la un atelier autorizat, pentru teste suplimentare, și, în cazul în care se descoperă că s-a umblat la tahograf, plăcuțele de înmatriculare ale mașinii de transport vor fi reținute, potrivit unui ordin al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI), publicat vineri în Monitorul Oficial, care se aplică deja. Acest ordin este menit să reflecte modificările apărute, la începutul anului, în legislația privind transporturile rutiere și are ca scop modificarea normelor metodologice privind controlul perioadelor de conducere, pauzelor şi perioadelor de odihnă ale șoferilor profesioniști, dar și modul în care sunt instalate și utilizate tahografele. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Mai nou, autobuzele și microbuzele transportatorilor sunt reverificate, pentru clasificarea pe categorii, o dată la doi ani, nu anual

Autobuzele și microbuzele utilizate pentru transportul rutier național de persoane prin servicii regulate sunt reverificate o dată la doi ani în privința clasificării pe categorii de vehicule, nu anual, așa cum se întâmpla până recent, potrivit unui ordin al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI), publicat vineri în Monitorul Oficial. Ordinul a intrat în vigoare de la data publicării, adică 7 mai 2021. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Stare de alertă

Cele cinci scenarii în care se poate afla o localitate, în funcție de incidență, și restricțiile asociate pentru firme

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Martie 2021 | 0 | 2875

Vineri seară, Guvernul a introdus noi restricții pentru companii, care sunt legate de incidența cazurilor de coronavirus înregistrate într-o perioadă anterioară de 14 zile. Astfel, redacția noastră a identificat, în baza regulilor actualizate din HG 293/2021, cinci mari scenarii în care se poate găsi o localitate în timpul stării de alertă și principalele restricții asociate fiecărui scenariu. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Diurna plătită de transportatorii rutieri internaționali n-ar trebui reîncadrată ca venit salarial. Firmele vor lămuriri oficiale

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Martie 2021 | 1 | 1527

Ultimele controale desfășurate la firmele de transport s-au terminat cu reîncadrarea la scară largă a diurnelor acordate șoferilor pentru transportul rutier internațional ca venituri de natură salarială. Or, potrivit reprezentanților transportatorilor, practica Fiscului nu ar fi susținută de prevederi legale clare care să le permită acest lucru și, prin urmare, în condițiile economice actuale și ca urmare a presiunii financiare puse pe firmele de transport, cer Finanțelor să tranșeze chestiunea pentru toată lumea. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Anumite obligații ale transportatorilor rutieri, precum reînnoirea licenței comunitare, se amână

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
26 Februarie 2021 | 1 | 835

Uniunea Europeană (UE) a adoptat un Regulament (un act normativ direct aplicabil în statele membre, inclusiv în România) prin care va amâna o serie de obligații periodice care îi vizează pe transportatori (inclusiv pe cei rutieri), din cauza efectelor pandemiei. De principiu, perioada cu care vor fi amânate obligațiile e de zece luni, iar ea se referă la îndatoriri ale firmelor ce țin, printre altele, de verificarea tahografelor sau de reînnoirea licenței comunitare. Citește articolul