Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul menționează probleme legate de 'licitațiile pentru trenuri' și 'recepția trenurilor', indicând posibile nereguli sau negligențe în procesele de achiziție și gestionare a contractelor cu furnizorii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Pentru a planifica și gestiona cumpărarea de utilaje, echipamente, software și serviciile de construcție finanțate prin acest program.
Începând de lunea viitoare, fermierii vor putea solicita fonduri nerambursabile pentru înființarea sau modernizarea unor exploatații agricole prin intermediul Programului Național de Dezvoltare Rurală (PNDR 2014-2020). Bugetul alocat pentru această sesiune este de peste 300 de milioane de euro, iar banii pot fi accesați de fermierii înregistrați cu statut minim de persoană fizică autorizată (PFA). Citește articolul
Departamentul trebuie să știe cum noile legi pot afecta contractele de vânzare a proprietăților și obligațiile ulterioare ale companiei față de cumpărători, pentru a gestiona corect documentele.
Viitoarea reglementare a asociațiilor de proprietari cuprinde prevederi și pentru dezvoltatorii imobiliari care construiesc ansambluri rezidențiale. Legea nouă, în vigoare de la finele lui septembrie, definește ansamblul rezidențial astfel încât și un singur bloc să fie considerat ansamblu, iar dezvoltatorii vor trebui să depună toate eforturile pentru ca proprietarii să se constituie în asociații de proprietari. Citește articolul
Pentru a cunoaște posibilele scutiri de taxe rutiere care pot influența costurile de achiziție sau de operare a vehiculelor, în special dacă firma este implicată în transportul persoanelor cu dizabilități.
Atât persoanele cu handicap, cât și însoțitorii sau asistenții personali ai acestora, sunt scutiți, potrivit legislației actuale, de plata taxei de utilizare a drumurilor din țara noastră sau, după cum mai este cunoscută, a rovinietei. Citește articolul
Deoarece articolul detaliază cum se fac noi tipuri de contracte pentru utilități (individuale sau colective), acest departament trebuie să fie la curent pentru a negocia și gestiona corect aceste înțelegeri.
O asociație de proprietari este, potrivit noii legislații din domeniu, care va intra în vigoare pe 28 septembrie 2018, o formă juridică de organizare și reprezentare a intereselor proprietarilor dintr-un imobil. Astfel, asociația se va ocupa și de contractarea și facturarea utilităților din imobil și, de aceea, ne-am gândit să prezentăm modul în care se vor realiza acestea, în contextul schimbării legislației asociațiilor. Citește articolul
Principalul scop al acestei finanțări este 'achiziția de utilaje și echipamente'. Departamentul de Achiziții este direct responsabil cu identificarea furnizorilor, negocierea contractelor și efectuarea efectivă a acestor achiziții, conform cerințelor proiectului și ale ghidului de finanțare.
După o amânare de câteva zile, programul de Comerț și Servicii 2018 a fost lansat astăzi la ora 10.00, antreprenorii având posibilitatea de a solicita un ajutor financiar nerambursabil de până la 250.000 de lei. Banii se vor acorda doar societăților cu cel puțin un an calendaristic care își planifică investiții pentru dezvoltarea activităților de comerț sau de prestare a serviciilor de piață. Sesiunea din acest an a programului va fi deschisă timp de zece zile lucrătoare de la demararea înscrierii în program, până la ora 20.00 a ultimei zile de înscriere. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat să analizeze contractele de finanțare existente și să se asigure că se încheie actele adiționale necesare în cazul preluării unei afaceri finanțate.
Cu toate că pregătirea proiectelor presupune un consum important de resurse financiare, umane și de timp, mulți antreprenori sunt dispuși să își cedeze afacerile imediat după ce se semnează contractele de finanțare. În timp ce motivele sunt diverse, în acest articol vom analiza în ce măsură vânzarea unui proiect finanțat este legală și cu ce costuri se poate realiza pentru cel care cedează afacerea, dar și pentru cel care o preia. Citește articolul
Atunci când firma achiziționează spații într-un bloc, acest departament trebuie să înțeleagă implicațiile legale ale proprietății comune și obligațiile legate de asociația de proprietari înainte de a semna contracte.
Din septembrie, o nouă lege va reglementa relațiile dintre proprietarii de apartamente (sau chiriași, după caz) și regimul juridic al spațiilor comune dintr-un bloc sau alt imobil cu spații comune. În acest context, apare întrebarea: în ce cazuri ar trebui constituită o asociație de proprietari? Citește articolul
Se ocupă cu achiziția bunurilor și serviciilor, selectarea furnizorilor și gestionarea contractelor cu aceștia, respectând regulile specifice impuse de finanțatori și evitând întârzierile la livrare.
Pentru a încasa efectiv ajutorul financiar nerambursabil cuvenit, beneficiarul de fonduri europene trebuie să parcurgă mai multe etape. Conform contractului de finanțare, în cele mai multe situații ajutorul va fi plătit sub forma decontării unor cheltuieli efectuate de antreprenor din fonduri proprii sau credite bancare. Iată ce presupune încasarea ajutorului financiar nerambursabil și cât timp durează acest proces. Citește articolul
Articolul subliniază necesitatea respectării unor proceduri de achiziție și selecție a furnizorilor, impuse de finanțator, pentru ca anumite cheltuieli să poată fi decontate.
Prin accesarea fondurilor europene sau naționale, antreprenorii pot obține un ajutor financiar nerambursabil ce acoperă, total sau parțial, investiția realizată de către antreprenori. Înainte de încasarea efectivă a banilor nerambursabili, proiectul trebuie să fie aprobat, iar contractul de finanțare semnat. Cu toate acestea, nu toate cheltuielile efectuate de către antreprenori vor putea fi decontate de către finanțator, astfel că finalizarea unui proiect necesită și alte resurse financiare. Citește articolul