avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1072 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

ACCES GRATUIT
ABC-ul finanțărilor

Vrei să obții fonduri nerambursabile? Iată ce pași trebuie să parcurgi pentru a depune proiectul

După aprobarea finanțării, acest departament va gestiona contractul semnat cu finanțatorul și va asigura respectarea tuturor condițiilor acestuia, precum și achizițiile necesare proiectului finanțat.

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
13 August 2018 | 3367 | Timp de citire: 2 min.

Depunerea cererii de finanțare, însoțită de celelalte documente amintite în ghidul solicitantului, se realizează în format electronic, prin intermediul unor platforme online disponibile pe site-ul finanțatorului pentru fiecare program de finanțare în parte. Perioada în care proiectele pot fi încărcate și transmise pentru verificare este stabilită doar în anumite momente ale anului, astfel că pregătirea documentației din timp este esențială. Iată care sunt pașii pe care orice antreprenor trebuie să îi parcurgă pentru a-și depune proiectul în vederea obținerii ajutorului financiar nerambursabil. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Anunțul privind extinderea rutelor aeriene interne TAROM este important pentru planificarea călătoriilor de afaceri. Acest departament urmărește optimizarea costurilor și eficiența achiziției de servicii de transport pentru angajați, evaluând noi opțiuni de rute și frecvențe.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
13 August 2018 | 566 | Timp de citire: 3 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

GDPR: Ai un site? Probleme de securitate pe care ai putea să le eviți cu ușurință

Când compania cumpără servicii sau software pentru site-urile sale, acest departament trebuie să se asigure, prin contracte, că furnizorii respectă cerințele de securitate a datelor prezentate în articol.

Simona Voiculescu în GDPR & Protecția datelor personale
Director Editorial, avocatnet.ro
10 August 2018 | 3521 | Timp de citire: 3 min.

Utilizatorii care se înregistrează pe site-urile web furnizează informații importante pe care cei care dețin respectivele site-uri nu-și permit să le neglijeze ca securitate. Intervențiile nepermise ale terților pe datele personale ale utilizatorilor sunt considerate incidente de securitate și se supun Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Securitatea datelor utilizatorilor este întărită de măsuri tehnice pe care deținătorii site-urilor ar putea să le ia serios în considerare: cerințe complexe de autentificare, criptarea unor informații, împiedicarea indexării anumitor fișiere ș.a. Citește articolul

ACCES GRATUIT

GDPR: Ne putem opune transferului datelor personale de la creditorii noștri la recuperatorii de creanțe?

Cei de aici gestionează contractele cu alte firme, inclusiv cu cele care recuperează datorii, și trebuie să știe ce clauze legale legate de transferul datelor personale trebuie incluse în aceste acorduri.

Simona Voiculescu în Date personale & viața privată
Director Editorial, avocatnet.ro
10 August 2018 | 7186 | Timp de citire: 4 min.

Creditorii transferă datele noastre personale firmelor de recuperări, care nu-și pot îndeplini atribuțiile fără acele informații. Eventualitatea acestui transfer este prevăzută adesea în chiar conținutul contractelor pe care le avem cu creditorii (instituții bancare, furnizori de servicii etc.), dar se poate vorbi și de un interes legitim al creditorilor în a-și recupera banii. E important de știut că avem dreptul să fim informați despre modul cum vor fi prelucrate datele pe care le dăm unui operator, inclusiv cu privire la eventualul transfer. Dar, în realitate, e destul de greu să ne opunem acestuia. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Avocatnet.ro, nominalizat la premiile Central European Startup pentru impactul său în societate. Ne ajuți cu un vot?

Acest departament redactează și gestionează contracte. O înțelegere clară a legilor și reglementărilor îi ajută să negocieze mai bine, să evite probleme juridice și să asigure respectarea clauzelor.

Roxana Neagu în Editorial
Director Editorial, avocatnet.ro
9 August 2018 | 12 | 5390 | Timp de citire: 2 min.

Azi-noapte am primit vestea cea mare: avocatnet.ro a fost nominalizat, la Central European Startup Awards, ca finalist la două categorii: Best Social Impact Startup și Startup of the Year. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Înlocuirea caselor de marcat: Lămuriri de la ANAF privind dotarea cu aparate cu jurnal electronic

Acest departament este responsabil cu achiziționarea echipamentelor. Informațiile despre modelele conforme și distribuitorii autorizați sunt cruciale pentru a cumpăra aparate de marcat legale și recunoscute de autorități.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
9 August 2018 | 22566 | Timp de citire: 4 min.

Firmele trebuie să-și înlocuiască aparatele de marcat cu jurnal tipărit cu cele cu jurnal electronic ca să nu riște, din toamnă, amenzi pentru nerespectarea obligațiilor. În contextul în care 1 august a fost ultimul termen din calendarul înlocuirii caselor de marcat, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a oferit miercuri câteva lămuriri contribuabililor privind facilitățile, obligațiile și termenele ce privesc noile aparate de marcat. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

N-ai resurse pentru a gestiona intern obligațiile de SSM? Trebuie să contractezi un serviciu extern

Articolul detaliază când și cum trebuie contractate servicii externe de siguranță la locul de muncă și ce elemente trebuie să conțină contractul, informații utile pentru a face achiziții corecte.

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 August 2018 | 1 | 2157 | Timp de citire: 2 min.

Companiile care n-au resursele interne necesare pentru a gestiona obligațiile pe care le au în materie de securitate și sănătate în muncă (SSM) trebuie să apeleze la un serviciu extern specializat în activități de prevenire și protecție, reiese din legislația în vigoare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Medicamente interzise în România, după ce s-a descoperit că pot duce la cancer. Farmaciile încă le vând

Dacă firma cumpără ingrediente sau produse de la furnizori, acest departament trebuie să știe dacă acestea prezintă riscuri sau au fost retrase, pentru a evita probleme și a gestiona corect contractele.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
9 August 2018 | 2 | 10047 | Timp de citire: 1 min.

O atenţionare a Agenţiei Europene a Medicamentului a scos de pe piaţa din România medicamente necesare în bolile de inimă. Citește articolul

ACCES GRATUIT
ABC-ul finanțărilor

Cum alegi consultantul potrivit pentru proiectul tău, atunci când vrei să ceri o finanțare nerambursabilă

Articolul ghidează companiile cum să aleagă un consultant pentru proiecte de finanțare și cum să negocieze contractul cu acesta, ceea ce este direct legat de activitățile de achiziții de servicii și gestionarea contractelor.

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
9 August 2018 | 2746 | Timp de citire: 3 min.

În cazul în care ai o idee de afaceri pe care vrei să o dezvolți, însă nu ai suficiente resurse financiare proprii, accesarea unor fonduri nerambursabile europene sau naționale va reprezenta soluția optimă pentru ca proiectul să se implementeze cu succes. Prin urmare, alegerea firmei de consultanță care să se ocupe de întocmirea proiectului reprezintă una dintre principalele activități pe care un antreprenor trebuie să le întreprindă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Practica obligatorie a elevilor și studenților nu are legătură cu Legea internshipului, deci nu trebuie plătită

Se ocupă cu documentele oficiale (contracte sau acorduri) semnate cu internii sau cu instituțiile de învățământ, pentru buna desfășurare a programelor de internship și practică.

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
8 August 2018 | 1 | 13047 | Timp de citire: 4 min.

Efectuarea practicii obligatorii de către studenți și elevi este reglementată de un act normativ intrat în vigoare cu mai bine de zece ani înaintea Legii internshipului, care se va aplica abia de săptămâna viitoare. Internshipul poate fi făcut de orice persoană care, chiar dacă nu are calitatea de student sau elev, dorește să dobândească experiență și cunoștințe într-un domeniu, pe când studentul are nevoie de stagiul de practică chiar pentru a promova anul. Citește articolul