Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Atunci când compania achiziționează o proprietate, acest departament trebuie să înțeleagă noile documente și verificări necesare pentru a se asigura că tranzacția este corectă, că nu se preiau datorii ascunse și că termenii contractuali respectă noua legislație.
Față de actuala reglementare, viitoarea legislație a asociațiilor de proprietari va cuprinde mai multe aspecte legate de condițiile vânzării apartamentelor de către proprietari, din perspectiva datoriilor pe care le au la asociație sau la utilități. Noua lege se va aplica de la finalul lunii septembrie. Citește articolul
Informațiile despre datoria publică și potențialele investiții în infrastructură (autostrăzi) pot semnala oportunități de afaceri sau contracte cu statul pentru companii, relevante pentru achiziții și managementul contractelor.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Dacă departamentul gestionează contracte pentru lucrări de reparații sau întreținere la proprietăți (fie ca beneficiar, fie ca prestator), trebuie să știe cum se obține accesul conform legii și cine este responsabil pentru posibilele daune cauzate de executant.
Proprietarii care nu vor permite accesul în locuință pentru reparații, lucrări sau în situații de urgență, după ce au primit preaviz motivat de la asociație, vor risca o amendă de la 500 la 3.000 de lei, potrivit viitoarei legi a asociaților de proprietari, aplicabilă din septembrie. Citește articolul
Articolul prezintă linii de finanțare care pot genera proiecte ce implică achiziții de utilaje agricole, construcții sau servicii, fiind o resursă pentru identificarea de noi clienți sau pentru gestionarea contractelor de finanțare obținute.
Tinerii fermieri și agricultorii care dețin exploatații de mici dimensiuni pot accesa de azi fonduri europene pentru dezvoltarea afacerilor agricole. Și alte oportunități de finanțare vor fi disponibile în perioada următoare, conform calendarului orientativ al măsurilor din cadrul Programului Național de Dezvoltare Rurală (PNDR). Citește articolul
Departamentul de achiziții negociază reduceri cu furnizorii. Este util să știe cum aceste reduceri primite sunt tratate din punct de vedere fiscal, pentru a evalua corect beneficiile financiare ale achizițiilor și negocierilor lor.
Într-un material anterior, am văzut tratamentul contabil al reducerilor comerciale şi financiare. Astăzi, vă propunem să vedem şi tratamentul fiscal, din punct de vedere al calculului atât al impozitului pe profit, cât şi al impozitului pe venitul microîntreprinderilor. Citește articolul
Angajații de la achiziții negociază prețurile cu furnizorii și trebuie să înțeleagă tipurile de reduceri (cum ar fi cele pentru volume mari sau pentru defecte) și cum acestea influențează costul final al bunurilor sau serviciilor cumpărate.
Auzim des în practică despre reduceri comerciale şi reduceri financiare, de multe ori sub simpla denumire de discount. Însa, din punct de vedere contabil şi fiscal, cele două tipuri de reduceri acordate clienţilor au tratament diferit. O lăsăm pe Cătălina Mocanu, director economic la CIEL România, să ne prezinte mai multe informaţii despre reducerile comerciale şi despre cele financiare. Citește articolul
Departamentul se asigură că vehiculele achiziționate sau închiriate pentru companie respectă toate normele legale de înmatriculare și circulație, pentru a evita costuri suplimentare sau imposibilitatea utilizării acestora.
Pentru a circula cu o mașină pe drumurile publice din România, șoferii trebuie să înmatriculeze sau să înregistreze vehiculul cu care se deplasează. Totodată, atâta timp cât circulă pe drumurile publice, șoferii sunt obligați să se asigure că mașina are montate plăcuțele de înmatriculare, altfel riscă amenzi mari sau chiar pedepse cu închisoarea. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat să se asigure că vehiculele achiziționate sau închiriate pentru companie pot fi înmatriculate legal și respectă toate normele, pentru a evita probleme ulterioare cu circulația lor.
Șoferii care circulă cu mașina pe drumurile publice din țara noastră trebuie, potrivit legislației rutiere în vigoare, să o înmatriculeze sau să o înregistreze, altfel riscă pedepse drastice. În contextul în care recent au apărut mai multe discuții despre legalitatea folosirii în România a unui număr de înmatriculare emis într-un alt stat european și care conține un mesaj la adresa unui partid politic, vă spunem astăzi cum sunt pedespsiți cei care sunt prinși conducând o mașină neînmatriculată. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu achizițiile și contractele. Articolul îi ajută să înțeleagă ce tipuri de cheltuieli pot fi acoperite din fonduri nerambursabile atunci când cumpără bunuri sau servicii pentru un proiect, și care sunt costurile pe care compania trebuie să le suporte singură.
Obținerea unei finanțări nerambursabile și implementarea cu succes a proiectului sunt imposibile fără ca antreprenorul să dispună, la rândul lui, de resurse financiare suficiente în completarea ajutorului financiar nerambursabil. Citește articolul
Acest departament este interesat deoarece, dacă un furnizor își pierde codul de TVA, compania nu mai poate deduce TVA-ul aferent achizițiilor de la acel furnizor, ceea ce înseamnă costuri mai mari și probleme în gestionarea contractelor.
Fie că ești antreprenor, contabil sau pur și simplu angajat în cadrul unei societăți, cu siguranță te-ai lovit, de foarte multe ori, de termenul de TVA. Unul dintre cele mai discutate subiecte referitoare la TVA este „Ce implicații există în cazul unei societăți căreia i s-a anulat codul de tva?”. De aceea, noi, echipa CIEL România, ne-am gândit să te ajutăm cu câteva informații utile. Citește articolul