Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul de Achiziții este direct interesat de regulile noi privind cum se cumpără bunurile și serviciile cu banii din finanțare, cum se fac cererile de ofertă și cum se aleg furnizorii.
Antreprenorii interesați de accesarea unui ajutor financiar nerambursabil de 200.000 de lei prin intermediul programului de finanțare Start-up Nation 2018 își pot pregăti, în perioada următoare, planurile de afaceri pe baza ghidului solicitantului publicat în dezbatere publică la finalul lunii martie. Totuși, față de sesiunea din 2017, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat (MMACA) a adus mai multe clarificări privind procedura de urmat. De asemenea, bugetul a fost mărit, astfel că mai mulți antreprenori vor putea primi fonduri nerambursabile. Citește articolul
Departamentul se ocupă de administrarea contractelor, inclusiv a celui de închiriere a plajei, care este un document cheie pentru obținerea autorizației și respectarea obligațiilor.
Sezonul turistic estival pe litoralul Mării Negre începe la data de 1 mai şi se încheie la data de 30 septembrie 2018, iar operatorii plajelor cu destinaţie turistică au obligaţia să amenajeze plaja şi să asigure serviciile necesare, în conformitate cu legislaţia în vigoare. Citește articolul
Când compania cumpără servicii de la alți parteneri (cum ar fi servicii legale, IT sau HR), acest departament trebuie să știe cine este responsabil pentru datele personale implicate, pentru a negocia și semna contracte care respectă toate reglementările și pentru a stabili responsabilitățile clare.
În vigoare în curând, Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) impune obligații atât operatorilor de date cu caracter personal, cât și entităților împuternicite de operatori în procesele de prelucrare de astfel de date. Avocații, vizați și ei de acest Regulament, indiferent de forma de exercitare a profesiei, trebuie să vadă cum se raportează, de la caz la caz, la procesul de prelucrare pentru a vedea care le sunt obligațiile. Citește articolul
Departamentul este responsabil cu alegerea furnizorilor de energie și negocierea contractelor. Informațiile despre piața liberalizată, prețuri și numărul de furnizori îl ajută să ia decizii mai bune pentru companie.
Peste un milion de familii şi-au schimbat furnizorul de curent electric anul trecut. Unii clienţi spun că, deşi în noile contracte le-au fost promise preţuri mai mici, facturile au venit la fel sau chiar mai mari. Citește articolul
Creșterea prețurilor la materiale (de construcții) și posibilele taxe vamale influențează direct cum și de unde cumpără compania produsele necesare și cum negociază contractele cu furnizorii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
La încheierea contractelor cu furnizorii sau partenerii, este esențial să se știe cine este responsabil pentru datele personale prelucrate și cum sunt protejate acestea, pentru a evita problemele legale.
Prevederile din Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) îi vizează și pe avocați, iar Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) vine în întâmpinarea acestora cu un ghid cu lămuriri și îndrumări. Documentul tratează întreaga problematică GDPR, așa cum e relevantă ea pentru avocați, inclusiv din perspectiva chestiunilor pe care avocații vor trebui să implementeze în raport cu clienții lor. Citește articolul
Articolul clarifică ce bunuri și servicii pot fi cumpărate cu banii din program, inclusiv plafoane de preț și ce schimbări sunt permise după aprobare.
După ce ghidul solicitantului pentru sesiunea din acest an a programului Stat-up Nation a fost publicat în dezbatere publică, antreprenorii au început pregătirea propriilor planuri de afaceri. Pe baza informațiilor prezentate în acest document, dar și a experienței sesiunii din anul precedent, am prezentat în cadrul articolului de astăzi cele mai frecvente zece întrebări ale antreprenorilor și răspunsurile pentru acestea. Citește articolul
Articolul specifică faptul că fondurile pot fi utilizate pentru achiziția de utilaje, echipamente și softuri, ajutând la planificarea cumpărăturilor necesare pentru firmă.
Cel mai așteptat program de finanțare al acestui an va debuta în perioada următoare, după ce ghidul solicitantului a fost publicat în consultare publică la finalul lunii martie. Astfel, antreprenorii care urmăresc demararea unor afaceri noi în 2018 vor putea solicita un ajutor financiar nerambursabil de până la 200.000 de lei. Printre afacerile cu șanse ridicate de a primi acești bani se numără și afacerile din sfera industriilor creative, iar în articolul de astăzi vor fi prezentate cinci idei de afaceri ce pot fi puse în practică în perioada următoare. Citește articolul
Prima parte a articolului vorbește despre cum companiile mari, cu lichidități considerabile, iau în considerare achiziții de alte afaceri sau retailer-i online pentru a-și investi banii. Aceasta este o informație cheie pentru departamentele care gestionează achizițiile de noi entități sau parteneriate.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Dacă firma cumpără servicii de transport (pentru angajați, produse etc.), acest departament trebuie să știe despre riscurile mari (șoferi non-conformi, vehicule nesigure) pentru a alege parteneri de încredere și pentru a negocia contracte care să prevină neplăcerile.
Avem cele mai periculoase drumuri, iar o călătorie cu microbuzul, pe o rută aleasă la întâmplare, poate fi extrem de riscantă. Transportatorii trag de maşini până cazi din ele. Citește articolul