avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1153 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

ACCES PREMIUM

Start-up Nation 2018: Cum să înființezi o cofetărie cu fonduri nerambursabile în acest an

Oferă detalii despre cum se planifică, se justifică și se realizează achizițiile de echipamente și bunuri necesare investiției, conform cerințelor programului de finanțare.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
4 Mai 2018 | 20965 | Timp de citire: 3 min.

Sesiunea din acest an a programului Start-up Nation va aduce finanțări nerambursabile unui număr de zece mii de antreprenori, conform schemei de implementare publicată în dezbatere publică la finalul lunii martie. Cele mai mari șanse de a primi cei 200.000 de lei nerambursabili le au activitățile de producție, acestea putând crea un număr mai mare de locuri de muncă. În articolul de astăzi prezentăm etapele necesare pentru înființarea unei cofetării prin intermediul programului Start-up Nation 2018. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Agenții de plasare a forței de muncă în străinătate trebuie să se reînregistreze la ITM până azi, cel târziu

Dacă o firmă colaborează cu agenții de plasare a forței de muncă, acest departament trebuie să se asigure că acești parteneri respectă toate legile noi și sunt înregistrați corect, pentru a evita probleme și a selecta furnizori conformi.

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
4 Mai 2018 | 2 | 6058 | Timp de citire: 2 min.

La începutul lunii martie au intrat în vigoare condiții suplimentare pentru firmele care funcționează legal ca agenți de plasare a forței de muncă în străinătate. Iar actul normativ care a adus aceste noutăți prevede că firmele deja înființate și înregistrate la inspectoratele teritoriale de muncă (ITM) la data de 5 martie 2018 trebuie să meargă la ITM și să se reînregistreze, în noile condiții, până la data de 4 mai 2018. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Pack Expo şi Expo Shop: Două expoziţii B2B şi un regal de evenimente între 16 şi 19 mai la Romexpo

Evenimentele oferă ocazia de a descoperi noi furnizori, echipamente și tehnologii de ambalare și retail, precum și posibilitatea de a obține discount-uri, ajutând la optimizarea proceselor de achiziție și negociere cu partenerii.

Parteneriat media în Știri & Revista presei
4 Mai 2018 | 1011 | Timp de citire: 4 min.

De miercuri – 16 mai, până sâmbătă – 19 mai te aşteptăm în pavilionul B2 din Romexpo-Bucureşti cu două expoziţii B2B: Pack Expo 2018, expoziţia dedicată ambalajelor şi soluţiilor de ambalare din Europa de Sud–Est, şi Expo Shop–Future Retail Solutions, prima expoziţie din România dedicată industriei de retail. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Fluctuațiile de preț și disponibilitatea produselor (cum ar fi căpșunele) pot influența deciziile de achiziție și relațiile cu furnizorii.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
4 Mai 2018 | 748 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

GDPR-ul nu aduce doar sancțiuni, ci și oportunități și avantaje

Acest departament gestionează contractele cu furnizorii și partenerii, care adesea implică schimb de date personale. Ei trebuie să se asigure că și partenerii respectă regulile de protecție a datelor pentru a evita riscuri pentru firmă.

Simona Voiculescu în GDPR & Protecția datelor personale
Director Editorial, avocatnet.ro
3 Mai 2018 | 6029 | Timp de citire: 1 min.

Ce-ar fi dacă am începe să ne gândim la Regulamentul european privind protecția datelor cu caracter personal  (GDPR) și dintr-o altă perspectivă decât aceea de conformare? De pildă, dacă ne-am gândi la avantajele pe care le poate aduce unui business? Vorbim constant despre riscuri -- amenzi substanțiale care pot sau nu pot să fie aplicate, clienți care dau firmele în judecată pentru nerespectarea drepturilor lor ori chiar procese colective, căci se va putea ajunge și la asta, la un moment dat, spun specialiștii. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghidul concurenței pentru firme

Clauzele de neconcurență în diverse tipuri de contracte comerciale: Ce formă pot avea și unde e nevoie de atenție specială

Ajută la redactarea și negocierea contractelor cu furnizorii sau partenerii, mai ales în ce privește obligațiile de cumpărare sau exclusivitatea, pentru a respecta regulile de concurență.

Schoenherr și Asociații în Aspecte juridice
2 Mai 2018 | 6805 | Timp de citire: 4 min.

De cele mai multe ori, una dintre părțile unui contract comercial (spre exemplu, un contract de distribuție, franciză sau închiriere) poate propune introducerea unei clauze care reglementează aplicarea unei obligații de neconcurență - clauză care se poate regăsi în contract sub multiple terminologii ("neconcurență", "exclusivitate", "conflict de interese" etc). O astfel de propunere trebuie întotdeauna analizată cu mare atenție de către părți, luând în considerare cu precădere regulile de concurență aplicabile. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ghid pentru respectarea GDPR de către avocați: Șapte recomandări oficiale de luat în seamă

Acest departament încheie contracte care pot include informații personale ale partenerilor sau furnizorilor și trebuie să se asigure că datele sunt protejate conform legii.

Simona Voiculescu în Mediul juridic
Director Editorial, avocatnet.ro
2 Mai 2018 | 5989 | Timp de citire: 4 min.

Pe 25 mai 2018 intră în vigoare Regulamentul european privind protecția datelor cu caracter personal (GDPR), aplicabil și profesiei de avocat. Pentru a veni în sprijinul profesiei cu privire la aplicarea GDPR-ului, Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) a publicat în aprilie un ghid de bune practici cu numeroase recomandări de luat în seamă. În ultima perioadă, am tratat și noi șapte puncte importante din ghidul respectiv pentru formele profesiei de avocat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

În ce condiții pot efectua auditorii financiari un audit statutar. Au apărut reguli noi

Acest departament este interesat pentru că, atunci când compania angajează firme de audit extern, trebuie să se asigure că auditorii sunt autorizați conform legii și îndeplinesc toate cerințele necesare.

Oana Teodorescu în Alte profesii
Redactor, avocatnet.ro
2 Mai 2018 | 5464 | Timp de citire: 2 min.

În vederea efectuării auditului statutar, auditorii financiari şi firmele de audit autorizate în România trebuie să îndeplinească anumite condiţii şi să parcurgă o serie de etape necesare necesare înregistrării şi autorizării în Registrul public electronic, conform unui document apărut recent în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Avocații și GDPR: Incidentele de securitate și măsuri ce trebuie luate, în funcție de riscuri

Atunci când încheie contracte cu furnizori externi (mai ales pentru servicii de stocare în cloud sau procesare de date), trebuie să se asigure că aceștia respectă regulile de protecție a datelor personale ale companiei.

Simona Voiculescu în Mediul juridic
Director Editorial, avocatnet.ro
2 Mai 2018 | 1 | 6421 | Timp de citire: 4 min.

La baza prelucrării datelor cu caracter personal trebuie să stea evitarea pe cât posibil a riscurilor de securitate cu privire la acele date, impune Regulamentul european privind protecția datelor cu caracter personal (GDPR), aplicabil și profesiei de avocat. Și chiar dacă sunt anumite tipuri de incidente de securitate a datelor ce nu pot fi prevenite așa ușor, operatorii de astfel de date trebuie să știe că GDPR-ul le impune și unele măsuri de reacție la astfel de evenimente. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Decontare vacanțe polițiști 2018: Cum pot solicita aceștia contravaloarea serviciilor turistice

Departamentul de Achiziții & Contract Management, în special pentru companiile care oferă servicii turistice, trebuie să cunoască cerințele privind autorizarea unităților, licențele și modul în care trebuie emise facturile pentru ca serviciile lor să fie eligibile pentru decontare de către clienți (în acest caz, angajați ai MAI). Este important pentru a-și alinia ofertele și documentele la cerințele pieței.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
2 Mai 2018 | 13 | 36283 | Timp de citire: 2 min.

Angajații Ministerului Afacerilor Interne (MAI) se vor putea bucura în acest an de decontarea vacanțelor, dar în limita a 1.450 de lei, potrivit unui comunicat publicat recent pe site-ul ministerului. Pentru a putea deconta cheltuielile, polițiștii trebuie să-și efectueze vacanța în România, iar unitățile de cazare trebuie să fie autorizate de către Ministerul Turismului (MT). Citește articolul