Fluctuațiile de preț și disponibilitatea produselor (cum ar fi căpșunele) pot influența deciziile de achiziție și relațiile cu furnizorii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Articolul vorbește despre prioritățile de finanțare ale Uniunii Europene și, mai important, despre condiționarea fondurilor de respectarea statului de drept, ceea ce este crucial pentru companiile care vizează sau gestionează proiecte și contracte finanțate din fonduri europene.
Finanțarea Politicii de Coeziune ar putea face obiectul unor schimbări profunde, fiind luate în calcul reduceri substanțiale ale fondurilor europene acordate statelor membre. În contextul ieșirii Marii Britanii din Uniunea Europeană (așa numitul Brexit) este iminentă și va provoca o diminuare a bugetului disponibil la nivel european. Finanțarea noilor priorități ale Uniunii Europene (UE) va fi menținută sau consolidată, ceea ce înseamnă, în mod inevitabil, reduceri în alte domenii. Astfel, UE propune un buget pragmatic pentru perioada 2021-2027, ceea ce va afecta, în mod invariabil, și valoarea fondurilor nerambursabile alocate țărilor din estul Europei, printre care se numără și România. Citește articolul
Acest departament gestionează contractele cu furnizorii și partenerii, care adesea implică schimb de date personale. Ei trebuie să se asigure că și partenerii respectă regulile de protecție a datelor pentru a evita riscuri pentru firmă.
Ce-ar fi dacă am începe să ne gândim la Regulamentul european privind protecția datelor cu caracter personal (GDPR) și dintr-o altă perspectivă decât aceea de conformare? De pildă, dacă ne-am gândi la avantajele pe care le poate aduce unui business? Vorbim constant despre riscuri -- amenzi substanțiale care pot sau nu pot să fie aplicate, clienți care dau firmele în judecată pentru nerespectarea drepturilor lor ori chiar procese colective, căci se va putea ajunge și la asta, la un moment dat, spun specialiștii. Citește articolul
Ajută la redactarea și negocierea contractelor cu furnizorii sau partenerii, mai ales în ce privește obligațiile de cumpărare sau exclusivitatea, pentru a respecta regulile de concurență.
De cele mai multe ori, una dintre părțile unui contract comercial (spre exemplu, un contract de distribuție, franciză sau închiriere) poate propune introducerea unei clauze care reglementează aplicarea unei obligații de neconcurență - clauză care se poate regăsi în contract sub multiple terminologii ("neconcurență", "exclusivitate", "conflict de interese" etc). O astfel de propunere trebuie întotdeauna analizată cu mare atenție de către părți, luând în considerare cu precădere regulile de concurență aplicabile. Citește articolul
Acest departament încheie contracte care pot include informații personale ale partenerilor sau furnizorilor și trebuie să se asigure că datele sunt protejate conform legii.
Pe 25 mai 2018 intră în vigoare Regulamentul european privind protecția datelor cu caracter personal (GDPR), aplicabil și profesiei de avocat. Pentru a veni în sprijinul profesiei cu privire la aplicarea GDPR-ului, Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) a publicat în aprilie un ghid de bune practici cu numeroase recomandări de luat în seamă. În ultima perioadă, am tratat și noi șapte puncte importante din ghidul respectiv pentru formele profesiei de avocat. Citește articolul
Acest departament este interesat pentru că, atunci când compania angajează firme de audit extern, trebuie să se asigure că auditorii sunt autorizați conform legii și îndeplinesc toate cerințele necesare.
În vederea efectuării auditului statutar, auditorii financiari şi firmele de audit autorizate în România trebuie să îndeplinească anumite condiţii şi să parcurgă o serie de etape necesare necesare înregistrării şi autorizării în Registrul public electronic, conform unui document apărut recent în Monitorul Oficial. Citește articolul
Atunci când încheie contracte cu furnizori externi (mai ales pentru servicii de stocare în cloud sau procesare de date), trebuie să se asigure că aceștia respectă regulile de protecție a datelor personale ale companiei.
La baza prelucrării datelor cu caracter personal trebuie să stea evitarea pe cât posibil a riscurilor de securitate cu privire la acele date, impune Regulamentul european privind protecția datelor cu caracter personal (GDPR), aplicabil și profesiei de avocat. Și chiar dacă sunt anumite tipuri de incidente de securitate a datelor ce nu pot fi prevenite așa ușor, operatorii de astfel de date trebuie să știe că GDPR-ul le impune și unele măsuri de reacție la astfel de evenimente. Citește articolul
Departamentul de Achiziții & Contract Management, în special pentru companiile care oferă servicii turistice, trebuie să cunoască cerințele privind autorizarea unităților, licențele și modul în care trebuie emise facturile pentru ca serviciile lor să fie eligibile pentru decontare de către clienți (în acest caz, angajați ai MAI). Este important pentru a-și alinia ofertele și documentele la cerințele pieței.
Angajații Ministerului Afacerilor Interne (MAI) se vor putea bucura în acest an de decontarea vacanțelor, dar în limita a 1.450 de lei, potrivit unui comunicat publicat recent pe site-ul ministerului. Pentru a putea deconta cheltuielile, polițiștii trebuie să-și efectueze vacanța în România, iar unitățile de cazare trebuie să fie autorizate de către Ministerul Turismului (MT). Citește articolul
Departamentul de achiziții colaborează adesea cu persoane fizice (consultanți, experți) care prestează servicii. Este important să știe de aceste obligații fiscale pentru a gestiona corect contractele și relația cu acești furnizori.
Pensionarii care obțin venituri în plus față de pensii -- de exemplu, din chirii sau activități independente -- trebuie să plătească impozit și contribuții pentru aceste venituri. În contextul noii declarații fiscale unice (formularul 212), contribuabilii care se află în astfel de situații trebuie să știe că termenul legal de depunere de pe 15 iulie îi vizează și pe aceștia, iar declarația trebuie depusă indiferent de cât de mari sunt veniturile obținute pe lângă pensie. Citește articolul
Acest departament negociază contracte cu persoane fizice (cum ar fi consultanți sau freelanceri). Ei trebuie să înțeleagă cum își plătesc aceste persoane contribuțiile și impozitele, pentru a evalua corect costurile serviciilor și pentru a se asigura că relația contractuală este clară și avantajoasă pentru ambele părți.
Persoanele fizice autorizate (PFA) și ceilalți contribuabili ce obțin venituri din activități independente, investiții sau chirii, printre altele, vor datora contribuția la sănătate (CASS) doar dacă veniturile lor extra-salariale vor depăși într-un an, cumulat, plafonul de 22.800 de lei, adică nivelul a 12 salarii minime brute. Altfel, aceștia vor putea opta să fie asigurați în sistemul medical de stat, fără a exista însă o obligație în acest sens, așa cum intenționa inițial Guvernul. Citește articolul