Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este responsabil de buna funcționare și siguranța clădirilor și a bunurilor firmei. Analiza de risc la securitatea fizică este esențială pentru a ști ce măsuri trebuie luate pentru a proteja spațiile și angajații.
Firmele care se înființează acum trebuie să-și facă din start analiza de risc la securitate fizică. Cei care s-au înființat înainte de iunie 2012 trebuie să o pregătească și ei până la vară, cel mai târziu, dacă nu vor să primească amenzi. Am descoperit însă că există și o periodicitate la efectuarea acestei analize, în sensul că firmele trebuie să o refacă, după un anumit timp și chiar mai devreme, dacă se schimbă anumite variabile privitoare la firmă și nu numai. Citește articolul
Este important pentru companii să știe dacă majoritatea oamenilor dețin locuințe, mai ales dacă se ocupă cu gestionarea proprietăților, închirieri sau facilități pentru angajați, deoarece impactează piața imobiliară și chiria.
„Cel mai bine e să ai casa ta!” - aceasta vorbă pe care am tot auzit-o acasă ne-a plasat pe primul loc în Uniunea Europeană la capitolul „proprietăţi”. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea de administrarea parcului auto al companiei și de planificarea înnoirii acestuia, iar programul Rabla oferă oportunități de finanțare pentru achiziția de mașini noi.
Înscrierile la programul Rabla, prin care românii pot să-și schimbe mașinile vechi și să cumpere unele noi folosindu-se de primele de casare, se derulează până spre finalul lunii septembrie. Primul pas pe care trebuie să-l facă firmele, persoanele fizice autorizate (PFA), dar și societățile de avocatură interesate de acest program este să depună la autorități un dosar de acceptare. Legislația programului Rabla atrage atenția însă asupra unor aspecte pe care, dacă firmele le neglijează, vor duce la respingerea dosarelor. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu tot felul de hârtii și formalități. Informațiile despre obținerea cărții de identitate, permisului de conducere sau înmatricularea mașinii sunt utile pentru a oferi sprijin administrativ angajaților.
Românii care locuiesc în străinătate şi doresc să se mute în România vor fi nevoiţi să îşi reînnoiască o serie de acte, cum ar fi cartea de identitate şi paşaportul, motiv pentru care Ministerul Afacerilor Externe (MAE) pune la dispoziţia cetăţenilor un ghid informativ referitor la procedurile de reînnoire a actelor. Citește articolul
Departamentul se ocupă cu gestionarea documentelor oficiale și a înregistrărilor administrative. Înțelegerea procedurilor de corectare a unor erori fundamentale în acte, cum ar fi o declarație de deces, este relevantă pentru asigurarea conformității administrative și pentru actualizarea corectă a registrelor.
Un bărbat din Vaslui a pierdut procesul prin care încerca să anuleze declararea decesului său, potrivit presei centrale. Blocat între a fi sau a nu fi, în puținele date pe care le-am găsit în articole recunosc că și redacția avocatnet.ro a găsit puțin haz, dar și puțin ridicol. Am făcut însă ceva căutări legislative: legea tratează și situațiile de acest gen, iar bărbatul din Vaslui a avut doar ghinionul de a nu ști ce acțiune să introducă în instanță -- anularea hotărârii prin care a fost declarat mort, printr-o cerere specială și care poate fi făcută oricând. Citește articolul
Fluctuațiile ROBOR și inflația pot afecta costurile de finanțare pentru proprietăți și investiții în facilități, iar previziunile economice ajută la planificare.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament gestionează achiziția concretă a vehiculelor, administrarea flotei auto și toate formalitățile administrative necesare pentru înscrierea în program și achiziționarea mașinilor.
La programul Rabla se pot înscrie și societățile profesionale de avocatură cu răspundere limitată, potrivit regulilor de derulare a programului. Dacă duc la schimb mașini cu o vechime de cel puțin opt ani, firmele pot obține prime de casare pentru fiecare dintre mașinile ce îndeplinesc condițiile, sumele de bani fiind acordate sub forma unui ajutor de minimis. Înscrierile se pot face până pe 28 septembrie, potrivit unui anunț recent al autorităților. Citește articolul
Articolul discută despre necesitatea și costurile spațiilor fizice versus lipsa acestora în cazul afacerilor online sau dropshipping, fiind relevant pentru deciziile legate de sediu și facilități.
Principalul avantaj de care beneficiezi atunci când iei decizia de a investi în cadrul unei afaceri online este acela că îți poți reduce și eficientiza cheltuielile operaționale foarte mult, lucru care va conduce, ca o consecință, la o creștere a profitului și o îmbunătățire a indicatorilor economico-financiari. Spre deosebire de o afacere clasică, localizată într-un spațiu fizic, un magazin online își poate reduce sau chiar elimina complet cheltuielile cu depozitarea, stocurile și managementul operațiunilor de aprovizionare și vânzare. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea parcului auto al companiei și de călătoriile de serviciu. Este important să știe cerințele legale pentru permisele de conducere, mai ales în țări străine, pentru a se asigura că vehiculele sunt în conformitate și angajații pot conduce legal.
Permisul de conducere reprezintă un document ce permite posesorului să conducă o mașină pe drumurile publice și care are o perioadă de valabilitate limitată. Mai exact, după o anumită perioadă, permisul de conducere nu mai este valabil, fiind necesară preschimbarea acestuia. Ce se întâmplă însă atunci când un șofer circulă cu mașina având permisul de conducere expirat. Citește articolul
Acest departament gestionează clădirile și proprietățile firmei, fiind responsabil cu implementarea și menținerea sistemelor de securitate fizică și cu colaborarea cu firmele de pază.
Firmele din România au obligația legală să asigure paza bunurilor și valorilor deținute, precum și protecția persoanelor care lucrează la sediile acestora. Primul pas este efectuarea unei analize de risc, dar obligațiile în materie nu se termină la deținerea unui simplu document. Uneori se impune luarea unor măsuri, în funcție de circumstanțe, iar nerespectarea lor poate aduce amenzi și de zeci de mii de lei. În contextul în care efectuarea analizei de risc va deveni obligatorie, din vară, pentru și mai multe firme, e cazul să punctăm aceste posibile sancțiuni. Citește articolul