Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Menționarea faptului că sediul ANAF Sector 6 este de fapt în Sectorul 1 indică probleme de organizare administrativă și logistică. Acest departament ar fi interesat de modul în care organizarea spațiilor și a adreselor afectează operațiunile și interacțiunea cu publicul.
O mostră clară de „ineficiență” a Fiscului a fost descoperită recent de Curtea de Conturi a României. Citește articolul
Departamentul administrativ, care se ocupă adesea de parcul auto al firmei, de înmatriculări și de gestionarea documentelor vehiculelor, va beneficia de simplificarea procesului de recuperare a taxelor, reducând volumul de documente necesare și efortul administrativ.
Restituirea taxelor auto plătite în trecut, printre care și timbrul de mediu, nu mai e condiționată acum de prezentarea dovezii plății, potrivit unui act normativ care s-a publicat deja în Monitorul Oficial. Atâta vreme cât în cererea de restituire scrie clar cine a plătit taxa și pentru ce mașină anume, cei de la Fisc vor verifica în sistemul propriu dacă plata s-a făcut pe acel nume. Iar simplificarea aceasta îi vizează chiar și pe cei care au făcut cereri deja, inclusiv pe plătitorii care nu au înmatriculat mașina pe numele lor. Citește articolul
Dacă firma deține sau administrează vehicule, acest departament se ocupă de documente și formalități. Simplificarea recuperării taxelor auto, prin eliminarea unor copii de acte, ușurează munca administrativă și gestionarea dosarelor.
Românii care vor să ceară restituirea fostelor taxe auto, deci și a timbrului de mediu, nu mai au nevoie de copii după certificatul de înmatriculare și cartea de identitate a vehicului (CIV). Măsura este inclusă într-un act normativ apărut vineri în Monitorul Oficial. Până de curând, persoanele care nu mai au mașinile pentru care vor taxa auto înapoi nu prea aveau cum să facă rost de copiile după talon și CIV. Sau, cel puțin, nu cu ușurință. Citește articolul
Analiza privind cel mai bun moment pentru vânzarea unei proprietăți este direct relevantă pentru gestionarea și valorificarea activelor imobiliare ale companiei, ajutând la luarea deciziilor strategice pentru cumpărarea sau vânzarea de spații.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Costurile operaționale ale birourilor și proprietăților (energie, utilități, întreținere, chirii) pot crește semnificativ din cauza inflației, afectând bugetul departamentului.
După creşterile de preţuri record din ultima vreme, plus anunţurile de scumpiri, şi mai ample de-acum înainte, guvernatorul BNR Mugur Isărescu a fost chemat în Parlament să dea explicaţii. Citește articolul
Articolul prezintă detalii despre modificările prețurilor la gaze și energie electrică, informații utile pentru gestionarea și optimizarea costurilor cu utilitățile pentru sediile companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este responsabil de gestionarea clădirilor, a patrimoniului și a operațiunilor zilnice ale firmei, iar implementarea măsurilor de securitate fizică și paza este direct în sarcina sa.
Firmele care sunt vizate de luarea măsurilor de pază și protecție a bunurilor, valorilor și persoanelor trebuie să vadă care sunt cerințele minimale de securitate pe care legislația le impune în sarcina lor. În funcție de specificul activității, de pildă, pot fi necesare mai multe măsuri sau sunt impuse anumite cerințe. Apoi, legislația lămurește și cum pot proceda unitățile care se află în aceeași clădire, în special în raport cu efectuarea analizei de risc. Citește articolul
Este responsabil cu protecția clădirilor, echipamentelor și a infrastructurii companiei de eventualele inundații, precum și cu asigurarea funcționalității spațiilor de lucru.
Un cod galben de inundații este în vigoare de luni, de la ora 12.00, și până miercuri, la ora 18.00, vizând râuri din 11 județe, au anunțat hidrologii. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea de achiziția și gestionarea parcului auto al companiei, iar programul Rabla Plus poate duce la economii importante.
Românii care doresc să cumpere un autoturism nou pur electric sau electric hibrid prin Rabla plus se pot înscrie în acest program începând de azi, potrivit Administrației Fondului pentru Mediu (AFM). Valoarea unui ecotichet este de până la maximum 20.000 de lei, sau maximum 45.000 de lei, sume ce se vor acorda numai participanţilor la Rabla plus care nu au datorii la bugetul local. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil cu implementarea măsurilor de pază la sediile și proprietățile firmei, inclusiv supravegherea cu camere sau angajarea de personal de pază.
Elaborarea unui plan de pază e necesară, potrivit legislației privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor, în acele cazuri în care analiza de risc la securitate fizică impune luarea unor măsuri anume. Altfel spus, nu e necesară pentru toate firmele, ci doar de la caz la caz. Doar că firmele care sunt obligate să-și facă acest plan de pază, care stă și la baza unor alte măsuri necesar a fi luate, trebuie depus la autorități, într-un timp relativ scurt, pentru a se evita sancționarea cu amenzi de mii de lei. Citește articolul