Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament se ocupă de mentenanța clădirilor și de asigurarea condițiilor optime de lucru în interior, inclusiv de sistemele de încălzire, pentru a respecta cerințele de microclimat.
În contextul în care Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a lansat recent o avertizare meteo de temperaturi scăzute, fenomen meteo ce va afecta timp de câteva zile întreaga țara, și anume până joi, prezentăm astăzi obligațiile angajatorilor pentru protecția salariaților care lucrează în aer liber. Potrivit avertizărilor ANM, vremea din țara noastră va fi extrem de rece până joi, întreg teritoriul României, dar mai ales partea de sud, fiind afectat de un val de frig, care va aduce temperaturi ce pot ajunge până la -22 grade Celsius. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 99/2000 privind măsurile ce pot fi aplicate în perioadele cu temperaturi extreme pentru protecția persoanelor încadrate în muncă stipulează obligațiile pe care le au angajatorii în aceste situații. Citește articolul
Decizia RATB de a înlocui casele de bilete cu automate are implicații asupra gestionării spațiilor fizice și a operațiunilor administrative la nivelul stațiilor de transport.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Departamentul care se ocupă de administrarea clădirilor și facilităților ar fi interesat de procesul de achiziție de proprietăți, condițiile de renovare, termenele și tipurile de investiții imobiliare, chiar dacă este vorba de o oportunitate specială într-o altă țară.
Toți cei interesați, indiferent dacă sunt italieni, cetățeni ai unei țări membre a Uniunii Europene sau din afara Europei, pot achiziționa o casa în Italia, în anumite regiuni și localități, plătind un preț modic, și anume un euro, însă trebuie să îndeplinească o condiție. Citește articolul
Acest departament se ocupă de sediile și spațiile firmei. Modificările de adresă, fie de sediu social, fie a locului unde se desfășoară efectiv activitatea, implică și actualizări ale adresei fiscale, iar acest departament trebuie să coordoneze aceste informații.
Procedura de înregistrare/ modificare a domiciliului fiscal a cunoscut mai multe modificări spre final de 2017, atunci când au fost stabilite și reguli pentru modificarea domiciliului fiscal al contribuabililor supuşi înregistrării în registrul comerţului, în cazul în care domiciliul fiscal este stabilit la sediul social. Tocmai de aceea, vă spunem în cele ce urmează cum se înregistrează un domiciliu fiscal în 2018, în condițiile în care Fiscul comunică orice act administrativ fiscal la această adresă. Citește articolul
Este interesat de aspectele legale legate de închirierea spațiilor necesare pentru birouri sau operațiuni în Bulgaria.
Românii sunt interesați să-și extindă afacerile transfrontaliere. Tendința întreprinzătorilor de a se reorienta către alte țări mai permisive – cum este Bulgaria – apare din cauza birocrației excesive și a taxelor mari din țara noastră. Amânarea prin formula "Vino mâine!" a devenit deja un clișeu prin care cetățeanul este expediat și tratat cu dispreț, iar problemele lui ignorate. Majoritatea antreprenorilor români au întâmpinat piedici birocratice în timpul derulării afacerilor. Principalele probleme au fost procedurile îndelungate de autorizare, taxele parafiscale, costurile administrative foarte mari. Citește articolul
Gestionează parcul auto al companiei și este direct interesat ca șoferii angajați să aibă permisul valabil pentru a putea folosi vehiculele de serviciu, asigurând astfel funcționalitatea flotei.
Șoferii care nu au încălcat legislația rutieră în anul anterior ar putea să-și piardă mai greu dreptul de a conduce un autoturism, și anume la acumularea mai multor puncte, nu la 15, așa cum este în prezent. Această propunere apare într-un proiect de act normativ ce vizează modificarea Codului rutier și care se află în aceste zile la Senat pentru dezbatere. Citește articolul
Oferă previziuni despre piața imobiliară, inclusiv creșterea prețurilor și dinamismul în orașele regionale, informații cruciale pentru deciziile legate de proprietăți, chirii și extindere.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament gestionează clădirile și facilitățile companiei și ar fi interesat de programe care oferă sprijin financiar pentru îmbunătățirea eficienței energetice a acestora (ex: panouri solare, centrale).
Românii ar putea să primească, în schimbul mașinii vechi, bani pentru achiziția de panouri solare, centrale termice eficiente și surse alternativ/ecologice, potrivit unui proiect înregistrat recent la Senat pentru dezbatere. Măsura are ca scop eliminarea autovehiculelor vechi și poluante și reducerea costurilor legate de încălzirea locuințelor și a poluării. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu administrarea flotei auto a companiei și trebuie să se asigure că toate vehiculele sunt înregistrate conform noilor reguli și că toate datele necesare sunt completate corect în acte.
Lista datelor mașinilor ce vor fi incluse în registrul național în care mai figurează informațiile șoferilor și proprietarilor de autoturisme a fost oficializată recent de autorități. Mai exact, lista face parte dintr-un act normativ publicat marți în Monitorul Oficial. Citește articolul
Important pentru deciziile de cumpărare, vânzare sau modernizare a proprietăților companiei și pentru gestionarea bunurilor imobiliare.
Dacă vă pregătiți să cumpărați un imobil de la o societate înregistrată în scop de TVA, pentru o planificare financiară corectă, trebuie să înțelegeți regimul TVA al bunurilor vizate. Diferența între o vânzarea cu TVA - cu sau fără taxare inversă / redus sau normal - sau fără TVA se regăsește în “buzunarul” cumpărătorului. Citește articolul