Este relevant pentru gestionarea proprietăților companiei (ex: terenuri cu ambrozie) și pentru simplificarea modului în care compania interacționează cu autoritățile publice, datorită măsurilor de debirocratizare.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Dacă o companie deține sau gestionează clădiri și proprietăți, acest departament trebuie să fie informat despre asigurările obligatorii și valoarea despăgubirilor, pentru a gestiona eficient aceste bunuri și a cunoaște costurile și riscurile asociate.
O inițiativă legislativă care propune mărirea sumelor care vor fi acordate drept despăgubiri celor care încheie un contract de asigurare obligatorie împotriva dezastrelor naturale a fost depusă la Senat, la sfârșitul acestei săptâmâni. Propunerea vine să sincronizeze valoarea despăgubirilor cu cea a primelor de asigurare, care se vor scumpi cu 30% din noiembrie. Citește articolul
Prezintă măsuri noi de simplificare a documentelor cerute de stat (eliminarea dosarului cu șină), facilitând interacțiunea administrativă și reducând birocrația.
Majoritatea chestiunilor la care trebuie să fie atente firmele și PFA-urile în iulie 2023 țin de domeniul fiscal (de exemplu, distribuirea profitului pentru prima jumătate de an sau plata trimestrială a impozitelor pe afaceri) și de domeniul financiar (de exemplu, noi reguli pentru afișarea prețurilor la comercianți sau expirarea unei reguli din sfera insolvențelor). Iată principalele repere de urmărit. Citește articolul
Acest departament gestionează proprietățile și facilitățile companiei, iar datele despre infrastructura de canalizare sunt cruciale pentru selectarea locațiilor, planificarea dezvoltării și asigurarea utilităților necesare funcționării companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament se ocupă de clădirile companiei, de închirieri, achiziții sau proiecte noi de construcție. Ei trebuie să știe cum se obțin și se gestionează autorizațiile de construcție și cum pot verifica informații despre calitatea și siguranța clădirilor existente sau viitoare.
Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC) va trebui să înființeze și să gestioneze un registru electronic național al disciplinei în autorizarea construcțiilor, după cum se propune într-un proiect legislativ ce se consideră adoptat tacit la Senat, deoarece nu a fost dezbătut și votat în termenul legal. În acest registru vor putea fi găsite informații despre certificatele de urbanism, autorizațiile de construire ori recepția la terminarea lucrărilor, dar și detalii privind rezistența mecanică și stabilitatea clădirilor. Citește articolul
Este responsabil cu gestionarea spațiilor firmei și trebuie să se asigure că acestea sunt conforme cu noile interdicții de fumat și vapat, inclusiv prin semnalizare corectă.
Mai mulți parlamentari propun, printr-un proiect legislativ pus în această săptămână în dezbatere publică la Senat, ca țigaretele electronice și nu numai să fie considerate similare produselor din tutun, iar inhalarea emisiilor eliberate de acestea să fie considerată fumat. Astfel, reglementările legale privind fumatul, inclusiv interzicerea acestuia în toate spațiile publice închise, se vor aplica și țigaretelor electronice, produselor din plante pentru fumat sau narghilelelor fără tutun. Citește articolul
Detalii despre condițiile precare din clădirile publice (lipsa curățeniei, mobilier vechi, dotări IT) pot oferi o perspectivă asupra importanței gestionării corecte a spațiilor, resurselor și dotărilor administrative într-o companie.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea de diverse programări și interacțiuni cu instituțiile publice (de exemplu, pentru obținerea de documente, autorizații). O platformă centralizată de programări online le poate simplifica și eficientiza mult activitatea.
Pentru a facilita accesul cetățenilor la serviciile publice furnizate de instituțiile publice, Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) va trebui să dezvolte o platformă electronică, prin intermediul căreia atât persoanele fizice, cât și firmele vor putea să se programeze online la autorități pentru a obține serviciile publice dorite, potrivit unui proiect de lege adoptat luni la Senat. Citește articolul
Pentru gestionarea eficientă a flotei auto a companiei și a cheltuielilor de călătorie ale angajaților, identificând posibile economii la taxele de drum.
Deoarece în data de 20 iunie a fiecărui an se sărbătorește Ziua podului Giurgiu-Ruse, autoturismele ce circulă spre Bulgaria pe acest pod nu plătesc taxă de trecere a acestuia astăzi. Podul împlinește azi 69 de ani de la inaugurare. Citește articolul
Prima parte a articolului, despre problemele de parcare, este relevantă pentru gestionarea spațiilor și a flotei auto a companiei, dar și pentru facilitățile oferite angajaților.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul