Acest departament se ocupă de gestionarea clădirilor și facilităților. Avertizările meteo sunt esențiale pentru a asigura funcționarea sistemelor de răcire, ventilație, disponibilitatea apei potabile și siguranța generală a imobilelor în condiții de caniculă sau furtună.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu întreținerea clădirilor și asigurarea funcționării corecte a sistemelor, cum ar fi aerul condiționat. Articolul le indică importanța de a menține condițiile optime de lucru și riscurile nerespectării acestor condiții.
Disconfortul termic intră, în mare măsură, în zona subiectivismului, fiecare individ resimțind în mod diferit temperatura din mediul său de lucru, însă sunt și obligații clare pe care fiecare angajator trebuie să le respecte. De exemplu, în perioadele din an în care se înregistrează temperaturi extreme, precum zilele acestea, angajatorii sunt obligați să ia măsuri pentru protecția salariaților proprii. Citește articolul
Acest departament gestionează accesul în clădirile și proprietățile companiei, securitatea și regulile interne. Articolul discută despre proceduri de acces și regulamente de funcționare, aspecte relevante pentru managementul oricărui spațiu fizic.
Noua lege care reglementează învațământul preuniversitar stabilește clar condițiile în care părinții sau însoțitorii elevilor pot avea acces în incinta școlilor, limitând strict această posibilitate. Școlile pot stabili detaliile modului concret în care elevii, profesorii și părinții au acces în incinta lor prin regulmente interne. Citește articolul
Articolul prezintă detalii relevante pentru gestionarea flotei de mașini a companiei, inclusiv noile reguli și costuri pentru rovinietă.
Taxarea utilizării rețelei de drumuri publice din țara noastră se va schimba radical din 2026, actuala rovinietă fiind divizată în două taxe distincte. Prima dintre ele, numită în continuare rovinietă, se va aplica doar mașinilor de până în 3,5 tone, valoarea acesteia urmând să fie calculată în funcție de categoria vehiculului, clasa de emisii și de durata de utilizare a rețelei de drumuri din țara noastră. Pe de altă parte, pentru vehiculele grele se va introduce TollRo, care se va calcula în funcție de un tarif unitar și de distanța parcursă de acestea. Citește articolul
Articolul se referă la servicii de asistență oferite într-un aeroport. Acest departament gestionează spațiile și dotările (precum ambulift-ul) și trebuie să se asigure că acestea sunt accesibile și că serviciile conexe sunt oferite conform legii.
O hotărâre a Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării a sancționat taxarea persoanelor cu dizabilități pentru serviciile de asistență la îmbarcare în aeroporturi. CNCD a explicat că acestea au dreptul de folosire gratuită a ambuliftului, perceperea unor tarife aferente acestui serviciu fiind considerată discriminare. Citește articolul
Simplifică mult activitățile legate de administrarea autovehiculelor companiei, permițând generarea rapidă a contractelor și gestionarea electronică a documentelor și incidentelor.
Aplicația prin care se poate completa electronic o constatare amiabilă permite, din această săptămână, și generarea contractelor de vânzare-cumpărare a vehiculelor. Astfel, acum, la vânzarea sau cumpărarea unei mașini, cei interesați pot folosi și aplicația gratuită de mobil Amiabila. Citește articolul
Articolul face referire la obligația angajatorului de a asigura transportul materialelor necesare angajaților care lucrează de la distanță, precum și la modul în care munca hibridă poate influența organizarea și gestionarea spațiilor de birouri și logistică.
Legea care prevede posibilitatea angajaților părinți de a lucra de acasă patru zile pe lună a fost promulgată, iar pentru cei care vor acorda acest beneficiu angajaților acestora e necesară încheierea unor acte adiționale - atât în cazul telemuncii, cât și în cazul muncii la domiciliu. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea clădirilor și a sistemelor de acces, așa că trebuie să înțeleagă implicațiile legate de datele colectate de către aceste sisteme.
Angajatorii au, ca operatori de date, obligația de a fi transparenți față de angajați și de a-i informa atunci când datele lor sunt prelucrate și în alte scopuri decât cele declarate inițial. De exemplu, atunci când se folosesc de un sistem de acces pentru a vedea cine e cel mai punctual din echipă sau cine se folosește prea des de scuza autobuzului întârziat. Citește articolul
Acest departament este interesat de aceste date pentru a ști ce fel de spații de lucru sunt necesare și cum ar trebui amenajate clădirile, în funcție de numărul angajaților care lucrează mult pe calculator sau au joburi mai puțin fizice.
România este țara europeană cu cel mai mare procent de angajați care nu au avut niciodată nevoie să folosească un device digital la serviciu (56,7% din total) și, totdată, cu cel mai mic procent de angajați cu locuri de muncă ce presupun folosirea aproape permanentă a unui astfel de instrument sau care lucrează doar pe dispozitive digitale (12%). Pe de altă parte, are una dintre cele mai reduse ponderi de salariați suprasolicitați fizic la locul de muncă. Citește articolul
Acest departament s-ar asigura că vehiculele companiei sunt înregistrate corespunzător și că taxele de drum sunt plătite la timp, pentru a evita problemele administrative.
Regimul taxelor de drum urmează să se schimbe semnificativ în 2026, așa cum reiese dintr-o lege recent oficializată. Acest lucru este important mai ales pentru transportatorii rutieri de mărfuri și persoane, pentru care situația actuală o să devină mai complexă. Citește articolul