Pentru că este departamentul care gestionează efectiv parcul auto al companiei și se asigură că politicile privind utilizarea mașinilor sunt implementate corect.
Dacă politica firmei este de a permite și uzul în scop personal a autovehiculelor înregistrate pe firmă, precizarea acestui aspect încă din contractul de muncă este mai mult decât indicată. Termenii în care pot fi folosite mașinile de serviciu trebuie foarte clar trasați, inclusiv cu privire la folosirea acesteia în afara granițelor. Cât despre aspectele fiscale, utilizarea mașinilor și în scop personal schimbă semnificativ datele problemei. Citește articolul
Echipa care se ocupă de administrarea mașinilor firmei și de diversele cheltuieli trebuie să știe cum se schimbă regulile de plată a taxelor de pod, pentru a asigura buna funcționare și înregistrarea corectă a costurilor.
Printr-un ordin publicat la sfârșitul săptămânii trecute în Monitorul Oficial, Ministerul Transporturilor (MT) a eliminat posibilitatea ca șoferii să plătească taxa pentru trecerea podului Giurgiu-Ruse și în dolari americani. Astfel, șoferii vor mai putea achita tariful pentru trecerea Podului Prieteniei către Bulgaria doar în euro și lei. Citește articolul
Dacă firma are proprietăți imobiliare care includ păduri, acest departament este responsabil de administrarea și conformitatea acestor active.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 24 - 30 iulie 2023. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Departamentul se va ocupa de spațiile fizice ale companiei și va trebui să gestioneze, sau să planifice, instalarea de stații de încărcare pentru vehiculele proprii, ale clienților sau ale angajaților, conform noilor cerințe legislative.
Consiliul Uniunii Europene a adoptat Regulamentul privind infrastructura pentru combustibili alternativi (RICA), care se va aplica direct în toate statele membre, deci inclusiv în România. Printre altele, regulamentul impune ca, până în 2025, pe drumurile principale să fie amplasate stații de încărcare pentru autoturismele electrice la fiecare 60 km, iar până în 2030, pentru camioane. De asemenea, tot până în 2030, mașinile pe hidrogen ar trebui să aibă astfel de stații de încărcare la fiecare 200 de kilometri. Citește articolul
Acest departament gestionează proprietățile și spațiile companiei. Este esențial să știe despre restricțiile legate de utilizarea și reabilitarea clădirilor, mai ales dacă firma deține sau închiriază spații în imobile cu risc seismic.
Printr-o lege publicată vineri în Monitorul Oficial a fost instituită interdicția de a mai amplasa mijloace publicitare pe clădirile cu risc seismic, dar și posibilitatea asociațiilor de proprietari de a obține credite garantate de stat în vederea reabilitării seismice a clădirilor. Citește articolul
Dacă o companie gestionează proprietăți sau închiriază spații, este important să fie la curent cu tipuri de înșelăciuni imobiliare pentru a evita să devină victimă sau pentru a implementa măsuri de siguranță în propriile procese de închiriere sau tranzacții cu proprietăți.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Administratorii firmei sunt interesați de simplificarea procedurilor, cum ar fi depunerea online a declarațiilor de mediu, care reduce birocrația.
În lunile trecute, autoritățile au venit cu câteva noutăți importante legate de obligațiile declarative ale companiilor. Vorbim de trei modificări din sfera fiscală, de una din sfera prevenirii spălării banilor și de una din sfera obligațiilor de mediu. Iată care sunt acestea: Citește articolul
Acest departament se ocupă de administrarea generală și de procesele care pot fi simplificate sau modificate la nivel operațional, cum ar fi eliminarea deplasărilor fizice la sediul AFIR și gestionarea mai eficientă a documentelor digitale.
De-acum, persoanele fizice și juridice care vor să ceară finanțări europene pentru agricultură și dezvoltare rurală au nevoie de semnătura electronică calificată, reiese dintr-un comunicat de presă recent al Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR). Practic, semnătura electronică este necesară atât pentru a solicita fonduri, cât și ulterior acestui moment. Citește articolul
Dacă o companie deține terenuri forestiere, acest departament se ocupă cu gestionarea lor și trebuie să știe despre noile cerințe de supraveghere video.
Legea care impune proprietarilor de păduri implementarea unui sistem de monitorizare video a zonelor forestiere pe care le dețin în proximitatea drumurilor forestiere a fost publicată în Monitorul Oficial. Conform acesteia, acoperirea cheltuielilor ocazionate de aceste noi obligații ale proprietarilor va fi făcută de către stat. De asemenea, se propune ca Jandarmeria să primească atribuții de monitorizare și intervenție în situații în care sunt constatate tăieri ilegale, iar Poliția a primit și ea atribuții în paza pădurilor. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu organizarea internă și suportul pentru angajați, inclusiv călătoriile. Informația despre riscul de roaming involuntar este utilă pentru a informa angajații și a preveni costuri neașteptate legate de telefoanele mobile atunci când aceștia călătoresc.
Cei ce merg în localități de graniță în care există riscul ca telefonul lor mobil să se conecteze automat la o rețea ce funcționează într-o țară vecină, adică să riște taxarea suplimentară, vor fi avertizați asupra acestui risc prin indicatoare rutiere speciale, potrivit unei legi noi. Citește articolul