Acest departament ar putea fi interesat de modul în care companiile pot beneficia de stimulente alternative, cum ar fi terenuri vândute sau închiriate la prețuri reduse, în contextul schimbărilor fiscale globale care ar putea afecta stimulentele fiscale tradiționale.
Environmental, social, and corporate governance (ESG) este, potrivit definiției larg acceptate, un cadru de afaceri care permite luarea în considerare a problemelor de mediu și a aspectelor sociale în contextul guvernanței corporative. Conceptul ESG este adoptat și integrat în strategia acelor organizații care iau în considerare nevoile și modalitățile de generare a valorii pentru toate componentele acesteia - angajați, clienți, furnizori și acționari. Citește articolul
Modificările la impozitele locale pe clădiri și terenuri afectează direct costurile de operare și proprietate ale spațiilor companiei.
Unul dintre obiectivele prevăzute în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) este evaluarea sistemului fiscal actual, de către reprezentanții Băncii Mondiale (BM), și emiterea unor propuneri de modificare a acestuia, pentru a deveni mai eficient pe termen lung. Raportul a fost finalizat acum câteva luni, însă abia recent a apărut pe site-ul Ministerului Finanțelor (MF), astfel încât vă putem prezenta ce variante are Guvernul în discuție în momentul de față. Citește articolul
Acest departament gestionează vehiculele ușoare ale firmei (mașini de serviciu) și va trebui să înțeleagă noile reguli și costuri pentru rovinietă.
Legea care urmează să reglementeze, din 2026, noua taxare a folosirii drumurilor publice a fost oficializată recent. Vechea rovinietă se va aplica numai vehiculelor ușoare, de până la 3,5 tone, iar posesorii vor plăti mai mult, în funcție de categoria mașinii, clasa de poluare a acesteia și durata de folosire a drumurilor publice. Pentru vehiculele grele se va introduce un nou concept, TollRo, care presupune că taxarea se face prin înmulțirea numărului de kilometri parcurși cu valoarea unitară a TollRo, ce va fi stabilită ulterior. Citește articolul
Costurile administrative, cele pentru utilități și chiriile pentru spațiile de birouri sunt afectate de inflație, fiind important pentru gestionarea bugetului departamentului.
Eurostat a dat publicității marți raportul ”Cifrele esențiale ale UE”. Citește articolul
Acest departament este interesat de impactul caniculei asupra clădirilor și facilităților companiei, fiind responsabil cu asigurarea unui mediu de lucru adecvat (ex: funcționarea sistemelor de aer condiționat) și gestionarea condițiilor fizice în perioadele de căldură extremă.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Se ocupă de administrarea parcului auto al companiei și se asigură că șoferii care folosesc mașinile de serviciu cunosc și respectă noile reguli.
De la jumătatea lunii iunie, șoferii trebuie să folosească luminile de întâlnire sau luminile pentru circulația diurnă pe toate drumurile publice, nu doar pe autostrăzi, drumuri expres sau europene, așa cum stabilea Codul rutier anterior. Pentru că acum obligația se aplică pe toate categoriile de drumuri publice, faza scurtă sau luminile de zi trebuie folosite inclusiv în localități. Citește articolul
Acest departament gestionează proprietățile și facilitățile companiei și este interesat de reducerea costurilor. Articolul menționează scutiri sau reduceri de taxe locale pentru clădirile care investesc în eficiență energetică, panouri solare sau sisteme ecologice de tratare a apelor.
În contextul în care autoritățile au operat recent modificări la o măsură fiscală de încurajare a protejării mediului, amintim astăzi care sunt principalele facilități verzi pe care le regăsim în Codul fiscal. Acestea vizează, în principal, persoanele juridice, însă unele sunt gândite și pentru persoanele fizice. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu dotarea și întreținerea spațiilor de lucru, inclusiv asigurarea că există suficiente truse medicale conform legii și că sunt plasate corect și accesibil în diverse locații ale companiei.
Toți angajatorii au obligații în materia acordării primului ajutor, iar pentru acordarea acestuia în mod efectiv trebuie instruiți și desemnați lucrători din unitate, al căror număr ar trebui să fie adecvat dimensiunii și riscurilor specifice unității. Complementar, în fiecare unitate trebuie să se regăsescă cel puțin o trusă medicală. Citește articolul
Informațiile despre vreme sunt utile pentru gestionarea clădirilor și a facilităților, cum ar fi consumul de energie pentru aer condiționat sau mentenanța spațiilor verzi.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea administrativă a firmei. Eliminarea obligației de a trimite documente fizice pe hârtie reduce volumul de muncă administrativă, costurile cu poșta și curieratul și eficientizează operațiunile de birou.
Împuterniciții care se ocupă de depunerea online a declarațiilor de mediu pentru firme au scăpat de obligația de a depune împuternicirile notariale originale la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), conform unui ordin oficializat recent de Ministerul Mediului. Citește articolul