E de interes pentru gestionarea spațiilor și a prezenței fizice a companiei, care, prin resursele umane și tehnice, poate crea obligații fiscale.
Contribuabilii nerezidenți identificați de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) cu un risc ridicat privind deținerea unui sediu fix și/sau permanent în România, precum și contribuabilii rezidenți în România care au activitate în alte state, urmează să fie incluși într-o amplă campanie de verificări, atenționează specialiștii de la PwC România. Citește articolul
Articolul tratează direct permisiunea de a amplasa echipamente de colectare a ambalajelor fără autorizație de construire, un aspect tehnic-administrativ de care se ocupă acest departament (gestionarea spațiilor și a avizelor).
Lucrările necesare pentru amplasarea echipamentelor automate de preluare a sticlelor și dozelor în cadrul sistemului de garanție-returnare (SGR) pot fi făcute fără a avea nevoie de o autorizație de construire, reiese dintr-o lege apărută miercuri în Monitorul Oficial. Citește articolul
Partea despre criza imobiliară și chirii ridicate este importantă pentru acest departament, care gestionează spațiile de birouri și poate fi implicat în sprijinirea angajaților pentru a găsi locuințe, mai ales în contextul relocărilor.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Introducerea certificatului RAR Auto-Pass afectează gestionarea parcului auto al companiei, iar mențiunea despre cartografierea 3D a clădirilor noi pentru 112 este relevantă pentru siguranța clădirilor și facilităților administrate.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament se ocupă de administrarea proprietăților și clădirilor companiei și este direct responsabil să se asigure că acestea sunt asigurate conform legii, fiind interesat de toate detaliile legate de costuri și procesul de încheiere.
Ghișeul.ro, aplicație și platformă guvernamentală de plată a taxelor, impozitelor și amenzilor, permite acum încheierea de asigurări obligatorii împotriva dezastrelor naturale. Acestea sunt obligatorii pentru toți proprietarii de locuințe, indiferent dacă sunt persoane fizice sau juridice. Citește articolul
Acest departament este interesat de simplificarea procedurilor administrative zilnice și de reducerea nevoii de deplasări fizice la ghișeele instituțiilor statului, îmbunătățind eficiența operațională.
Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID) și Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) au lansat o aplicație mobilă care ne va scuti de multe drumuri inutile la ghișeele diverselor instituții ale statului. Plata taxelor și impozitelor, obținerea cazierului vor fi la îndemâna oricărui utilizator de smartphone, ele urmând să fie posibile prin intermediul unei aplicații centralizate, care va reuni mai multe tipuri de servicii online disponibile acum pentru cetățeni în relație cu statul. De asemenea, aplicația va permite autentificarea directă, cu aceleași date de logare, pe paginile diverselor autoritați care oferă anumite servicii online, s-a anunțat într-un comunicat de presă al MCID. Citește articolul
Acest departament, care adesea se ocupă de administrarea parcului auto al companiei, trebuie să cunoască noile reguli privind întreținerea odometrelor, înregistrarea lor și procedurile de obținere a certificatelor RAR la vânzarea mașinilor firmei.
Manipularea odometrului unei mașini, adică modificarea kilometrajului real, va fi interzisă prin lege, începând de luni, potrivit unei legi publicate în această dimineață în Monitorul Oficial. În plus, în cazul în care odometrul unei mașini este defect sau nu funcționează corect, proprietarul acesteia va trebui să îl repare sau să îl înlocuiască “fără întârziere”. Citește articolul
Acest departament gestionează adesea parcul auto al companiei, iar digitalizarea proceselor de înmatriculare și radiere va simplifica semnificativ sarcinile administrative legate de vehicule.
Drumurile pe care trebuie să le facă acum la autorități cei interesați să vândă ori să cumpere, să înmatriculeze sau să radieze o mașină vor fi de domeniul trecutului, după ce o platformă informatică prevăzută într-o ordonanță publicată joi în Monitorul Oficial va deveni operațională. Astfel, prin intermediul viitoarei platforme se vor putea încheia contractele de vânzare a vehiculelor și se vor putea transmite către autorități toate actele necesare înregistrării la Fisc, dar și înmatriculării sau radierii din circulație a unui vehicul. Citește articolul
Interesat de datele despre piața imobiliară (locuințe vândute cu bani gheață sau credite), deoarece aceste informații pot influența deciziile legate de achiziții sau închirieri de proprietăți pentru companie, sau chiar programe de locuințe pentru angajați.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Posibilitatea de a înmatricula mașini online simplifică activitățile administrative legate de flota auto. De asemenea, interesul pentru panourile fotovoltaice (Casa Verde) poate inspira decizii legate de eficiența energetică a clădirilor companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul