Articolul vorbește despre asigurări, inclusiv cele obligatorii, și despre cum oamenii își protejează bunurile. Acest departament este direct implicat în alegerea și gestionarea polițelor de asigurare pentru companie și în soluționarea eventualelor cereri de despăgubire.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Este departamentul direct responsabil cu toate asigurările firmei și cu gestionarea oricăror cereri de despăgubire, deci toate detaliile despre RCA sunt esențiale pentru munca lor.
Persoanele care deţin autovehicule trebuie, potrivit legii, să încheie asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA). În baza acestui document, persoanele păgubite în urma accidentelor auto pot să primească bani pentru daunele suferite. Costul unei poliţe RCA diferă de la o societate de asigurare la alta, astfel că acestea pun la dispoziţie calculatoare online cu ajutorul cărora proprietarii de maşini pot afla uşor câţi bani trebuie să scoată din buzunar. Citește articolul
Deși nu e asigurare clasică, este o formă de protecție a banilor, similar cu o asigurare. Acest departament este interesat de orice mecanism care garantează recuperarea fondurilor în situații neprevăzute și de procesul de despăgubire.
Depozitele la băncile din România, în valoare de cel mult 100.000 de euro, sunt garantate în prezent de Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare, la care participă 29 de instituţii de credit autohtone, potrivit informaţiilor actualizate recent de FGDB. În situaţia în care o bancă intră în insolvenţă şi nu mai poate restitui sumele depuse de clienţi, plata compensaţiilor este asigurată de FGDB. Citește articolul
Norma Autorității de Supraveghere Financiară privind calculul actuarial al provizioanelor tehnice pentru fondurile de pensii facultative este direct relevantă pentru gestionarea și conformitatea produselor de asigurări și pensii. Chiar dacă compania nu este o firmă de asigurări, poate colabora cu astfel de entități sau poate oferi propriile scheme de beneficii.
În Monitorul Oficial, Partea I, nr. 17, 18 și 19 din 11 ianuarie 2016 s-au publicat: Citește articolul
Pentru a înțelege natura și impactul reclamațiilor clienților referitoare la servicii necorespunzătoare și a eficientiza procesele de gestionare a acestora și a posibilelor despăgubiri.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Pentru gestionarea reclamațiilor, ideea de a asculta cu adevărat frustrările și dorințele clienților este fundamentală. Articolul arată că 'dorințele sunt autentic puternice' și că ignorarea lor duce la insatisfacție profundă, ceea ce se traduce în reclamații escalate și pierderea încrederii clienților.
Când au ceva de spus, are cine să audă? Îi ascultăm pe copiii noştri? Citește articolul
Este important pentru evaluarea riscurilor legate de flota auto a companiei și pentru a anticipa impactul eventualelor amenzi sau suspendări de permis asupra cheltuielilor cu asigurările și a gestionării daunelor, precum și a primelor de asigurare.
Un proiect al unui nou Cod Rutier depus recent la Senat prevede sancționarea conducătorilor auto agresivi cu 6-8 puncte-amendă și reținerea permisului, în anumite situații. Printre exemplele de manevre interzise, considerate comportament agresiv, se numără circulația cu autovehiculul pe trotuar, claxonatul excesiv și schimbarea succesivă a benzilor de circulație pentru depășirea coloanelor, se arată în propunerea legislativă. Citește articolul
Articolul prezintă, pas cu pas, întreaga procedură de gestionare a reclamațiilor și cererilor de despăgubire venite de la clienți, de la primirea sesizării până la plata despăgubirilor. Este esențial pentru departamentul care se ocupă direct de aceste cazuri și de eventualele aspecte legate de asigurări.
Ordinul Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 177/2015 pentru aprobarea Procedurii privind acordarea despăgubirilor clienților casnici pentru receptoarele electrocasnice deteriorate ca efect al unor supratensiuni accidentale produse din culpa operatorului de rețea a fost publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 971 din 29 decembrie 2015. Citește articolul
Articolul menționează contribuțiile pentru asigurarea în caz de accidente de muncă și boli profesionale, precum și cele pentru concedii medicale. Departamentul de Asigurări ar fi interesat să știe ce tipuri de acoperiri sociale există pentru PFA-uri, mai ales dacă firma lucrează cu PFA-uri și vrea să se asigure că acestea sunt protejate în cazul unor evenimente neprevăzute.
Persoanele fizice autorizate (PFA) trebuie sa plătească pentru veniturile pe care le realizează un impozit de 16%. În plus, această categorie de contribuabili are de achitat şi anumite contribuţii. Din 2016, PFA vor plăti obligatoriu și contribuţiile de asigurări sociale (CAS) -- 10,5% sau 26,3%, conform opțiunii acestora -- calculat la venitul net obținut, pe lângă contribuțiile de asigurări sociale de sănătate CASS de 5,5%. Cotele contribuţiilor, valabile în acest an, au fost stabilite recent prin legea bugetului de stat pe anul 2016 şi legea bugetului asigurărilor sociale de stat. Citește articolul
Informațiile despre retragerea sau suspendarea autorizațiilor de funcționare ale brokerilor de asigurare sunt importante pentru a evalua partenerii și a asigura continuitatea polițelor de asigurare ale companiei.
În Monitorul Oficial, Partea I, nr. 965, 966, 967, 968, 969 și 970 din 28 decembrie 2015 s-au publicat: Citește articolul