Acest departament este interesat de legislația europeană privind protecția consumatorilor și de mecanismele de petiții, care pot influența gestionarea riscurilor și a plângerilor clienților.
Parlamentul European este singurul organ al Uniunii Europene ales in mod direct, prin alegeri generale, libere si secrete. Cei 751 de deputati sunt alesi pe o perioada de cinci ani de catre alegatorii din cele 28 de state membre, in numele a 500 de milioane de cetateni. Citește articolul
Medierea este o metodă foarte utilă pentru a rezolva rapid și amiabil reclamațiile clienților sau disputele legate de asigurări, ajutând la mulțumirea clienților și la eficientizarea proceselor.
Congresul al VIII-lea al Uniunii Centrelor de Mediere din Romania (U.C.M.R.), federatia nationala ce reuneste asociatii profesionale ale mediatorilor din toate judetele Romaniei, va avea loc in perioada 23-25 mai, la Hotel Ramada Hotel&Suites Nord, Sala Diamond, Str. Daniel Danielopolu 44 A, sector 1, Bucuresti. Citește articolul
Departamentul de Asigurări ar fi interesat de riscurile menționate în articol (îmbolnăviri, pierderea bagajelor/documentelor) și de modul în care acestea sunt gestionate, pentru a evalua nevoile de asigurare pentru angajați sau pentru a înțelege acoperirile oferite de programele de călătorie.
Taberele de limbi straine in strainatate au devenit deja un produs de masa in materie de petrecere a vacantelor de vara. Numeroasele optiuni ii pun totusi in dificultate pe parinti si copii atunci cand aleg unde sa calatoreasca, sustine IntegralEdu, firma de consultanta pentru studii in strainatate. In prezent, aceste programe reprezinta un instrument important pentru pregatirea de admitere la universitati occidentale de prestigiu sau pentru imbunatatirea cunostintelor de limba straina sau in diferite domenii. Citește articolul
Acest departament se ocupă de plângerile clienților, care adesea pot viza neînțelegeri sau nemulțumiri legate de termenii contractelor. Înțelegerea modului în care instanțele judecă ceea ce constituie o clauză 'abuzivă' și cum pot fi modificate contractele este crucială pentru a gestiona eficient litigiile și a găsi soluții amiabile.
Curtea de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) a emis recent o decizie intr-un proces privind clauzele abuzive cuprinse intr-un contract de credit incheiat intre o banca din Ungaria si doi clienti. Conform unui comunicat de presa al Curtii, publicat recent pe site-ul institutiei, cei doi clienti au contestat clauza care a permis bancii sa calculeze ratele lunare pe baza unui curs de schimb diferit de cel utilizat cu ocazia acordarii imprumutului. Raspunsul dat de CJUE a fost intrepretat diferit de avocatii de la noi. Astfel, acestia se impart in doua tabere atunci cand vine vorba despre efectele deciziei europene asupra proceselor din tara noastra. Citește articolul
Multe companii oferă angajaților asigurări private de sănătate complementare. Acest departament va fi interesat să înțeleagă cum se raportează sau se coordonează beneficiile oferite prin asigurările private cu cele oferite de sistemul public de asistență medicală transfrontalieră, pentru a consilia angajații și pentru a gestiona eventualele reclamații sau cereri de despăgubire.
Hotararea Guvernului nr. 304/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice privind asistenta medicala transfrontaliera a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 318 din 30 aprilie 2014. Citește articolul
Abordarea gestionării reclamațiilor și a nemulțumirilor clienților, prin proceduri de conciliere internă, este un subiect relevant pentru a minimiza riscurile și a menține o bună relație cu aceștia.
A 9-a editie anuala a GPeC (Gala Premiilor eCommerce), evenimentul de referinta in comertul electronic, a inceput deja, iar magazinele online se pot inscrie in competitie. Pentru intreaga industrie urmeaza 7 luni de evenimente e-commerce Premium care nu trebuie ratate. Citește articolul
Înțelegerea modului în care funcționează decontarea serviciilor medicale în străinătate prin sistemul public, pentru a completa sau optimiza eventualele polițe de asigurare private ale companiei sau pentru a acorda suport angajaților în gestionarea cererilor de rambursare.
Pentru tratamentul medical primit intr-un stat din Uniunea Europeana (UE), asiguratii romani pot beneficia, la cerere, de rambursarea contravalorii serviciilor, conform unei Hotarari de Guvern, recent intrata in vigoare. Totusi, rambursarea se va realiza la nivelul tarifelor din Romania si nu va depasi contravaloarea in lei a serviciilor achitate de asigurat. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de cum sunt alese asigurările pe piață, pentru că se ocupă chiar de produsele de asigurare și de relația cu clienții în acest domeniu. Informația că prețul este cel mai important criteriu îi ajută să își adapteze ofertele și modul de lucru.
Contractele de asigurare CASCO emise in Romania sunt alcatuite, fara exceptie din cel mult o pagina si jumatate de riscuri asigurate si cel putin trei pagini de excluderi adica situatii in care societatea isi rezerva dreptul de a nu achita dauna. Cateva dintre aceste clauze speciale vizeaza in mod direct pagubele generate de viituri ori grindina. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat de modificările aduse asigurărilor de sănătate, în special de cele care privesc persoanele asigurate facultativ sau anumite tipuri de servicii medicale (precum PET-CT), pentru a înțelege mai bine acoperirea publică și impactul asupra posibilelor asigurări private suplimentare oferite de companie.
Ordinul comun al ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 470/262/2014 pentru prorogarea termenului prevazut la art. 1 din Ordinul ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 1538/1014/2013 privind prelungirea aplicarii prevederilor Ordinului ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 423/191/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare in anul 2013 a Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anii 2013-2014 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 316 din 30 aprilie 2014. Citește articolul
Pentru departamentele care lucrează direct în domeniul asigurărilor sau gestionează polițe și relații cu asiguratorii, este important să înțeleagă cum acționează autoritatea de supraveghere și care sunt consecințele nerespectării regulilor în industrie.
Decizia Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 146 privind sanctionarea Societatii NELBA BROKER DE ASIGURARE - S.R.L. cu interzicerea temporara a exercitarii activitatii a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 314 din 29 aprilie 2014. Citește articolul