Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul menționează posibile consecințe financiare, cum ar fi plata de despăgubiri sau amenzi, care afectează direct bugetul companiei. Acest departament este interesat de orice costuri neprevăzute generate de nereguli legale.
Angajatorii trebuie să respecte anumite condiții obligatorii, la momentul angajării, pentru a încheia valid contractele de muncă. Altcumva, riscă lipsirea ulterioară de efecte a contractelor încheiate (sau, cel puțin, a unor clauze), din cauza nulității și, în unele situații, ar putea fi obligați chiar să le plătească despăgubiri angajaților, dacă cei din urmă au fost prejudiciați prin nerespectarea acelor condiții obligatorii la momentul angajării. De aceea, voi prezenta, în cadrul articolului, care sunt principalele cazuri de nulitate. Citește articolul
Taxele pe carburanți influențează direct bugetele și costurile operaționale ale companiei, fiind esențiale pentru planificarea financiară și contabilitate.
În România, prețul mediu pentru un litru de benzină euro-super 95 este de 5,45 lei, echivanetul a 1,15 euro. Astfel, pentru un rezervor de 50 de litri, românii scot din buzunar aproximativ 273 de lei, adică 57,28 euro. Citește articolul
Acest departament se ocupă de toate documentele financiare și de raportările fiscale către autoritățile statului, inclusiv cele legate de salarii și alte drepturi bănești ale angajaților.
Obligația anuală de raportare la Fisc a salariilor bugetarilor prin formularul L153 trebuie îndeplinită luna asta, până miercuri, potrivit legislației în vigoare. Raportarea trebuie făcută indiferent dacă au apărut sau nu modificări față de situația anului trecut și trebuie să cuprindă toți angajații din autorități și instituții din luna septembrie. Citește articolul
Articolul abordează concepte financiare de bază, precum economisirea și dobânda, discută despre impactul financiar al Brexitului asupra bugetelor naționale și europene, și prezintă implicațiile financiare directe ale concedierilor asupra costurilor și bugetului companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Deși contractul ar putea fi nul, aspectele financiare precum plata salariilor și contribuțiilor pentru perioada lucrată rămân valabile, fiind important de știut cum se gestionează aceste sume și eventualele despăgubiri.
Există situații când un contract de muncă este lipsit de efecte, din cauză că, la încheierea sa, nu s-a ținut cont de normele imperative ale legii (pentru încheierea sa valabilă). Cu alte cuvinte, contractul este nul. De exemplu, un contract de muncă a fost încheiat fără existența unui certificat medical. În astfel de situații, angajatorii trebuie să știe că, înainte de a se ajunge la consecințe mai serioase (precum producerea efectelor nulității și, eventual, obligația de a plăti despăgubiri angajaților), nulitățile, ca regulă, pot fi acoperite. De asemenea, chiar și dacă nulitatea nu poate fi acoperită, efectele se vor produce exclusiv pentru viitor. Citește articolul
Urmărește costurile generate de amenzile posibile și de eliminarea corectă a deșeurilor, pentru a le bugeta și înregistra corespunzător în contabilitate.
Companiile care sunt prinse că aruncă la întâmplare gunoaie rămase după lucrări de construire, modernizare sau demolare vor fi obligate să le adune, să curețe în urmă și apoi să le elimine legal, conform unui act normativ apărut azi în Monitorul Oficial. În prezent, firmele care abandonează deșeuri sunt doar amendate și scapă de orice altă responsabilitate. Citește articolul
Creșterile salariale influențează direct bugetul companiei, planificarea financiară și obligațiile fiscale, fiind esențiale pentru contabilitate și analiză financiară.
Criza forţei de muncă şi veniturile mari din sistemul bugetar obligă firmele private să ia măsuri ca să nu rămână fără oameni. Citește articolul
Restructurarea ANAF și intenția de a combate mai eficient evaziunea fiscală sunt informații cheie pentru departamentul responsabil cu bugetele, taxele și finanțele companiei, pentru a anticipa viitoarele reglementări și controale.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Articolul discută despre costurile inițiale și despre cum să planifici banii la pornirea unei afaceri sau când activezi într-un domeniu reglementat, fiind util pentru a gestiona finanțele.
La Inteligo, ne-am propus să ajutăm oamenii să se dezvolte și să își găsească lucrurile care îi pasionează și la care pot fi buni, cu adevărat. Așa că în fiecare săptămână, Inteligo îți va pregăti un subiect interesant de dezbătut și o serie de recomandări de lectură, de podcasturi, de cursuri care te pot interesa și în viața profesională, dar și în cea personală. Citește articolul
Este esențial pentru acest departament să știe cum vor funcționa popririle electronice și cazierul fiscal online, deoarece aceste lucruri afectează direct conturile bancare ale companiei și modul în care sunt gestionate datoriile către stat. Ei trebuie să se asigure că banii sunt disponibili și să evite blocajele.
Aplicația e-Popriri este pregătită deja și urmează să fie pusă în funcțiune în următoarele trei luni, a declarat joi ministrul finanțelor publice, Eugen Teodorovici. Practic, aplicația va automatiza înființarea și ridicarea popririlor bancare, astfel încât să se instituie și să se ridice mai ușor popririle, dar și să se evite situațiile în care din conturi sunt reținute sume mai mari decât cele ce trebuie recuperate. Citește articolul