avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 918 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES PREMIUM
Lege oficializată

UPDATE De sâmbătă, cei care vor să demoleze și să reconstruiască vor avea nevoie de o singură autorizație

Acest departament gestionează banii companiei. Deoarece noua lege reduce costurile asociate cu autorizațiile de construcție (se plătește o singură taxă în loc de două), ei vor trebui să actualizeze bugetele și estimările financiare pentru proiectele viitoare. Economiile obținute sunt direct relevante pentru ei.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
31 Octombrie 2019 | 1 | 25959 | Timp de citire: 1 min.

De sâmbătă, persoanele care vor dori să demoleze o clădire și să ridice, în același loc, o nouă construcție nu vor mai fi nevoite să obțină două autorizații (una de demolare și una de construcție), ci una singura. Aceasta modificare a avut loc printr-o lege publicată miercuri în Monitorul Oficial și care urmează să intre în vigoare sâmbătă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

România se va confrunta cu infringement pentru depășirea deficitului bugetar

Informațiile despre deficitul bugetar al țării, evoluția veniturilor și cheltuielilor statului, precum și posibilele 'măsuri de corecție' au un impact direct asupra fiscalității și planificării financiare a oricărei companii. De asemenea, fuziunea internațională oferă context despre dinamica pieței și evaluările companiilor.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
31 Octombrie 2019 | 1 | 695 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE A fost publicată lista datornicilor la Fisc pe trimestrul III din 2019

Acest departament este direct responsabil cu gestionarea taxelor, plata corectă și la timp a acestora și cu respectarea regulilor fiscale. Articolul îi ajută să înțeleagă riscurile de a fi pe 'lista rușinii', pragurile de datorie și procedurile de notificare și plată, precum și beneficiile unei potențiale 'liste albe'.

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
30 Octombrie 2019 | 1 | 4096 | Timp de citire: 2 min.

Lista datornicilor se publică trimestrial și firmele care au restanțe la Fisc în trimestrul anterior (iulie-septembrie) pot să evite să apară pe aceasta dacă-și plătesc în 15 zile de când sunt notificate de Fisc datoriile restante. Lista pentru al treilea trimestru a fost publicată astăzi pe site-ul Fiscului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Examenul medical la angajare și obligațiile angajatorului față de salariatul său

Acest departament este interesat de modul în care sunt gestionate costurile cu medicina muncii, cine le plătește și cum sunt ele înregistrate în contabilitate, pentru o corectă evidență financiară și respectarea obligațiilor fiscale.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
30 Octombrie 2019 | 2 | 5406 | Timp de citire: 2 min.

Angajatorul este cel responsabil să asigure condițiile de sănătate în muncă, iar prima sa obligație față de angajat începe chiar de la momentul angajării, când trebuie să se asigure că acesta este apt să facă munca pentru care e contractat - fie că e pe perioadă nedeterminată, fie determinată. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum se face numirea unui administrator într-un SRL?

Administratorul este responsabil de cum sunt ținute registrele și banii companiei, așa că acest departament trebuie să știe cine este administratorul și care îi sunt responsabilitățile legate de finanțe.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
30 Octombrie 2019 | 1 | 10311 | Timp de citire: 2 min.

Societatea cu răspundere limitată (SRL) trebuie să aibă un administrator, menționat în cuprinsul actului constitutiv, adică încă de la înființare. Dincolo de acest moment, administratorul sau administratorii pot fi oricând schimbați, printr-o decizie care trebuie să aparțină fie asociatului unic al SRL-ului, fie adunării generale a asociaților, atunci când sunt mai mulți. Hotărârea, alături de alte documente sunt depuse apoi la registrul comerțului. Citește articolul

ACCES GRATUIT

De anul viitor, pensiile militarilor și polițiștilor s-ar putea majora

Acest departament urmărește noutățile legate de finanțele publice. Modificările în sistemul de pensii de stat pot influența bugetul țării și pot avea efecte asupra mediului economic general, chiar dacă nu afectează direct contabilitatea firmei.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
30 Octombrie 2019 | 17 | 63100 | Timp de citire: 3 min.

Pensiile celor care au activat ca militari, polițiști sau funcționari publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare vor fi corectate la începutul anului viitor și se vor recalcula din octombrie 2022. Măsurile care vizează pensiile militare de stat sunt cuprinse într-un proiect legislativ pus de puțin timp în dezbaterea senatorilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Numărul controalelor inopinate ale Fiscului este în creștere, inclusiv pe dotarea cu noi case de marcat

Acest departament este direct responsabil pentru toate aspectele fiscale și financiare ale companiei. Informațiile despre intensificarea controalelor, lipsa de claritate privind criteriile de risc fiscal și focusul pe casele de marcat electronice și prețurile de transfer sunt esențiale pentru a-și pregăti evidențele și a evita amenzi sau probleme.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 Octombrie 2019 | 4198 | Timp de citire: 3 min.

În ultima perioadă, inspectorii fiscali și-au intensificat controalele inopinate la firme, conform specialiștilor Deloitte România, acestea fiind axate inclusiv pe verificarea dotării cu noile case de marcat. Practic, deși Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) trebuia să vină cu acele reguli pentru stabilirea riscului fiscal al tuturor contribuabililor, instituția a demarat o serie de controale pentru a aduna informații suplimentare pentru a finisa respectivele reguli. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Registre în care poți să-ți verifici partenerii de afaceri și de ce ar trebui să faci astfel de verificări

Pentru a verifica sănătatea financiară și fiscală a viitorilor parteneri, identificând riscurile de insolvență sau de implicare în fraude fiscale, în special cele legate de TVA, care ar putea afecta compania.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
29 Octombrie 2019 | 4242 | Timp de citire: 3 min.

Probabil că mulți antreprenori intuiesc din start necesitatea de a cunoaște cât de cât potențialul partener de afaceri - adică atât cât permit niște indicatori obiectivi, disponibili la momentul zero dinainte să bată palma într-o colaborare. Colaborarea pe termen lung ar trebui să facă însă din verificarea aceasta inițială, de la momentul zero, o verificare periodică. În special în zona indicatorilor financiar-contabili, firmele au la dispoziție mai multe registre pe care le pot verifica, gratuit, oricând doresc să afle câte ceva despre partenerii lor (potențiali) de afaceri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Verificările pe care firmele ar trebui să le facă la orice final de an

Se ocupă direct de toate aspectele fiscale (TVA, taxe, plafoane), financiare și contabile ale companiei, asigurându-se că toate obligațiile sunt îndeplinite corect la final de an.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
29 Octombrie 2019 | 2525 | Timp de citire: 3 min.

Mai sunt câteva zile și vom intra în ultimele două luni ale anului 2019. Din acest motiv, specialiștii sfătuiesc contribuabilii să facă anumite verificări (cel puțin preliminare) înainte de sfârșitul exercițiului financiar. Deși majoritatea țin de domeniul TVA-ului, există și alte chestiuni ce trebuie avute în vedere. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ordonanța 6

Anularea dobânzilor și penalităților poate fi cerută și pentru taxele de mediu restante, până în decembrie

Este departamentul direct responsabil de calcularea, plata și gestionarea tuturor impozitelor, taxelor și contribuțiilor companiei, fiind esențial să cunoască metode de reducere a datoriilor sau de anulare a penalităților.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
29 Octombrie 2019 | 7249 | Timp de citire: 2 min.

Până pe 15 decembrie, mecanismul anulării unor dobânzi și penalități pentru datorii bugetare sub un milion de lei poate fi accesat atât de către cei care au datorii la Fisc, de tipul impozitelor și contribuțiilor, dar și de cei care au alte datorii bugetare, precum taxele de mediu. Citește articolul