avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 925 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES PREMIUM

Deloitte: Ne așteptăm la modificări fiscale, în funcție de deficitele estimate când se va face bugetul de stat

Este esențial pentru acest departament să fie la curent cu toate modificările fiscale (impozite, TVA, bugetul de stat) pentru a planifica corect bugetele, a calcula taxele și a se asigura că firma respectă legislația financiară.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Noiembrie 2019 | 1383 | Timp de citire: 2 min.

Specialiștii Deloitte România spun că, deși am putea avea o perioadă mai calmă în fiscalitate până la alegerile parlamentare, tot există șanse să apară modificări după ce se va stabili bugetul de stat pentru anul 2020. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum reclamăm comportamentul neprofesional sau abuziv al unui funcționar ANAF

Acest departament interacționează des cu Fiscul, așa că e important să știe ce drepturi are firma și cum poate reclama un comportament nepotrivit al funcționarilor ANAF, pentru a-și proteja interesele.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
1 Noiembrie 2019 | 1 | 7452 | Timp de citire: 3 min.

Ce facem când ne lovim de un comportament neprofesionist, deplasat din partea unui funcționar al Fiscului? Când conduita sa, la ghișeu, în control sau în orice alt context într-un raport cu contribuabilul este chiar abuzivă? Putem reclama acest lucru. Cu ajutorul celor de la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), am realizat o scurtă sinteză a soluțiilor pe care contribuabilii le au la dispoziție în astfel de situații. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Azi e, oficial, ultima zi pentru autorizarea în ridesharing. De mâine se pot da amenzi șoferilor care nu s-au autorizat încă

Acest departament ar fi interesat de potențialele amenzi și de impactul financiar al nerespectării reglementărilor, pentru a planifica bugetele și a gestiona costurile companiei.

Alexandru Boiciuc în Ghid auto
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Noiembrie 2019 | 3956 | Timp de citire: 2 min.

Astăzi este ultima zi în care aplicațiile de ridesharing și șoferii lor mai au timp să se autorizeze legal, pentru a putea să-și continue activitatea și de mâine în colo. Deși parlamentarii au adoptat o amânare a acestui termen de conformare, ea nu are cum să mai intre în vigoare până mâine, astfel că vor exista cel puțin câteva zile în care lucrurile vor fi în aer și se vor putea da amenzi. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Indicele ROBOR la trei luni a coborât la cel mai scăzut nivel din ultimele zece luni

Acest departament este interesat de ROBOR deoarece rata dobânzilor la creditele și împrumuturile companiei, precum și randamentele investițiilor, sunt direct afectate de acest indice. Este esențial pentru gestionarea bugetului și a fluxului de bani.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
1 Noiembrie 2019 | 559 | Timp de citire: 1 min.

Indicele ROBOR la trei luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a scăzut la cel mai mic nivel din ianuarie până în prezent, după potrivit datelor publicate, vineri, de BNR. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Aplicația CPQ StudioScope - un instrument de lucru eficient pentru managerii de vânzări (P)

Este interesat de cum se calculează automat profitabilitatea ofertelor și cum se pot maximiza veniturile companiei, asigurând o mai bună gestionare financiară și controlul costurilor.

Advertorial în Știri & Revista presei
1 Noiembrie 2019 | 1450 | Timp de citire: 3 min.

Munca unui manager de vânzări este de cele mai multe ori contracronometru. O ofertă aprobată cu întârziere înseamnă un client pierdut. Competitorii dumneavoastră sunt mulți și pregătiți cu contra-oferte atractive. Iar clientul, obișnuit să primească rapid un răspuns, acceptă prima ofertă fermă care corespunde cerințelor sale. Ca să fiți cu un pas înaintea competiției, aveți nevoie de aplicația CPQ StudioScope. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Eurostat: România s-a aflat sub media europeană la colectarea taxelor în 2018

Articolul prezintă statistici despre cât de multe taxe colectează statul, comparativ cu alte țări europene. Acest lucru este important pentru a înțelege povara fiscală generală din țară și cum poate influența aceasta bugetul și costurile companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
1 Noiembrie 2019 | 706 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

SAF-T: Odată ce pune la punct sistemul, Fiscul ar trebui să lase firmelor mari câteva luni de pregătire

Articolul vorbește despre SAF-T, un nou mod de a raporta date financiare și contabile către autoritățile fiscale. Acest departament este direct responsabil de pregătirea și trimiterea acestor informații, precum și de adaptarea proceselor interne pentru a respecta noile cerințe.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
31 Octombrie 2019 | 1652 | Timp de citire: 2 min.

Introducerea fișierului standard de audit de taxe (SAF-T), ce va permite schimbul electronic de date contabile de la contribuabili la Fisc, ar trebui să prevadă o perioadă de adaptare pentru marile firme. Așa sunt de părere specialiștii Deloitte România, care s-au referit la faptul că SAF-T va fi folosit prima oară, în sistem-pilot, pentru marii contribuabili. Între timp, începerea licitației pentru sistem întârzie. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Deloitte: Riscul de respingere a scutirii de TVA va crește din cauza noilor reguli privind livrările intracomunitare

Este direct responsabil de gestionarea TVA-ului și trebuie să cunoască exact documentele necesare și cum se completează declarațiile fiscale (precum declarația 390 VIES) pentru a obține scutirea de TVA și a evita plata unor sume suplimentare.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
31 Octombrie 2019 | 2271 | Timp de citire: 3 min.

Anumite modificări la regimul TVA, ce țin de scutirea de taxă pentru livrările intracomunitare, trebuie implementate în România până la sfârșitul anului, pentru a fi puse în practică de la 1 ianuarie 2020. Însă specialiștii Deloitte România spun că există riscul ca aceste schimbări să aducă mai multe probleme firmelor de la noi, judecând după practica inspectorilor fiscali. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Fiscul răspunde mai rapid la contestațiile contribuabililor

Departamentul financiar-contabil este direct afectat de controalele fiscale, de termenele de rezolvare a contestațiilor și de modul în care interacționează cu autoritățile fiscale, aceste schimbări având impact asupra planificării fiscale și a gestionării obligațiilor financiare ale companiei.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
31 Octombrie 2019 | 1381 | Timp de citire: 3 min.

Activitatea de soluționare a contestațiilor fiscale ale contribuabililor este într-un amplu proces de optimizare, au subliniat specialiștii Deloitte România la o conferință de presă de miercuri. Practic, vorbim nu doar de activitatea Fiscului în sine, ci și de activitatea instanțelor judecătorești. În plus, în Parlament mai este pregătită o măsură importantă care ar ajuta și mai mult în acest proces de optimizare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Informații necesare pentru realizarea unui raport non-financiar de impact. Un ghid esențial despre ce date trebuie raportate

Deși raportarea este despre aspecte care nu se măsoară în bani, este o obligație oficială stabilită de Ministerul Finanțelor, iar aceste departamente se ocupă de toate tipurile de raportări ale companiei.

INNOVA Project Consulting în Știri & Revista presei
31 Octombrie 2019 | 2020 | Timp de citire: 3 min.

Toate companiile care depășesc un număr mediu de 500 de salariați au obligația de a publica un Raport sau o Declarație non-financiară, obligația existând până nu demult doar pentru entitățile de interes public. Aceste noi tipuri de raportări pe care firmele sunt obligate să le realizeze completează situațiile financiare anuale și ar trebui să includă cel puțin informații despre impactul companiei asupra mediului, aspecte sociale și de personal, respectarea drepturilor omului, combaterea corupției și a dării de mită. Citește articolul