Pentru că detaliază reguli esențiale privind plata TVA, obligațiile fiscale, și gestionarea conturilor, având un impact direct asupra fluxului de numerar și a înregistrărilor contabile ale companiei.
1 martie 2018 este momentul de la care primele firme vor aplica cu adevărat mecanismul plății defalcate a TVA (split TVA), vizate fiind și firmele care înregistrează datorii la plata TVA mai vechi de 60 de zile. Tocmai de aceea, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) recomandă contribuabililor să își verifice permanent situația fiscală, fie prin intermediul Spațiului Privat Virtual, fie prin prezentarea la sediul organului fiscal. Citește articolul
Discută despre impactul creditelor neperformante asupra bilanțurilor bancare și a economiei, precum și despre costurile importurilor alimentare, aspecte cheie pentru analiza financiară și contabilă.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de cum se plătesc taxele, inclusiv TVA. Articolul explică un sistem specific de plată a TVA-ului, cine trebuie să-l aplice și cum afectează acesta fluxul de numerar și contabilitatea firmei.
Sistemul split TVA a intrat în vigoare, la începutul anului, într-o formă "mult mai digerabilă", consideră Alex Milcev, partener la EY România. Chiar dacă va afecta un segment mai mic de contribuabili decât în varianta promovată inițial, efectele clare se vor vedea din martie începând, atunci când anumite firme cu datorii la plata TVA și cele în insolvență vor începe efectiv să folosească mecanismul. Astfel, specialistul se așteaptă ca numărul celor incluși în sistem să crească treptat. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil cu gestionarea și depunerea declarațiilor fiscale și a contribuțiilor, fiind esențial să fie la curent cu termenele și modificările legislative.
Reprezentanții Ministerului Finanțelor Publice (MFP) au anunțat recent că vor să reducă numărul de declarații pe care trebuie să le depună anual persoanele fizice. Astfel, a apărut varianta ca formularul 600, folosit în vederea stabilirii contribuției la pensii (CAS) și a celei la sănătate (CASS), alături de alte declarații, să fie comasate, iar persoanele fizice autorizate (PFA) și ceilalți contribuabili ce obțin venituri din activități independente să depună un singur formular. Până atunci, autoritățile trebuie să găsească o rezolvare pentru problemele practice întâlnite în depunerea declarației 600 și să introducă unele măsuri tranzitorii pentru 2018. Citește articolul
Costurile serviciilor notariale pot fi semnificative pentru companie, iar orice propunere de reducere a acestora este de interes pentru gestionarea bugetului și a cheltuielilor.
Notariatul în birouri publice, făcut de notari de stat ca alternativă mai ieftină la serviciile notariale din prezent este o propunere legislativă recentă a unor parlamentari. Din documentul aflat acum la început de parcurs legislativ aflăm că notarii de stat sunt o necesitate întrucât România a ajuns să aibă tarife extrem de mari în raport cu alte state europene. Citește articolul
Informațiile despre inflație, creșterea economică bazată pe consum, cheltuielile populației și estimările privind scumpirile sunt cruciale pentru planificarea bugetară, previziuni financiare și analiza costurilor companiei.
Creşterea economică bate record după record, dar viaţa se scumpeşte pentru oameni de la o lună la alta. România a avut o creştere economică de 7%, în 2017, fruntaşă în Europa, şi chiar mai mare decât cea a Chinei. Citește articolul
Articolul discută despre costurile creditelor (ROBOR), simplificarea comunicării cu ANAF pentru taxe și modul de calcul al redevențelor la gaze, care sunt informații cheie pentru buget, banii companiei și conformitatea cu regulile fiscale.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Articolul menționează reduceri de impozit aplicate pensiilor și impactul financiar al majorărilor. Departamentul Fiscal-Financiar-Contabil este interesat de orice aspect legat de fiscalitate și cheltuieli sociale care pot influența bugetul de stat și, implicit, mediul economic și fiscal în care operează compania.
Programul de guvernare al Executivului condus de către Viorica Dăncilă conține o serie de măsuri fiscale ce vizează mai multe categorii de persoane, inclusiv pensionarii. Potrivit documentului, în cursul anului 2018, valoarea pensiilor va înregistra o creștere de 10% față de cea din prezent. Citește articolul
Articolul analizează în detaliu modificările fiscale relevante pentru veniturile din salarii și pentru micro-întreprinderi, prezentând avantaje și dezavantaje fiscale concrete. Aceste informații sunt esențiale pentru planificarea și respectarea obligațiilor fiscale și contabile ale companiei.
Noile reguli pentru încadrarea firmelor în categoria microîntreprinderilor, coroborat cu transferul contribuțiilor sociale de la angajator la angajat, ar putea determina tot mai mulți antreprenori să migreze către microîntreprindere, în detrimentul statului de salariat, pentru o impozitare mult mai avantajoasă. Mai mult, discrepanța fiscală este considerată una dramatică de către Alex Milcev, partener al EY România. Citește articolul
Articolul discută despre importanța finanțării corecte, a planificării financiare riguroase, a estimării cheltuielilor și încasărilor, precum și a stabilirii profitabilității prin prețuri adecvate, aspecte cheie pentru sănătatea financiară a companiei.
Multe afaceri mici eșuează în primii ani de activitate, iar explicațiile pot fi multe: lipsa fondurilor necesare, probleme cu resursele umane, costurile subevaluate sau încasările supraevaluate. Multe dintre cauzele care împing afacerile în faliment pot fi intuite și corectate de către antreprenori, atunci când aceștia își planifică suficient timp pentru identificarea și analiza problemelor care pot influența obiectivele asumate. Citește articolul