avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1152 soluții astăzi
LIVE, ACUM (319 PARTICIPANȚI) Formarea angajaților și responsabilitățile SSM ale angajatorului: Cum să te conformezi efectiv și să eviți sancțiunile ITM
Accesează live evenimentul
Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES GRATUIT

Proiect: Renunți la mașina veche și primești bani de la stat pentru o centrală termică

Dacă programul va intra în vigoare, acest departament va gestiona aspectele financiare legate de voucher, cum ar fi înregistrarea lui în contabilitate și justificarea cheltuielilor.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
22 Februarie 2018 | 8 | 19778 | Timp de citire: 2 min.

Românii ar putea să primească, în schimbul mașinii vechi, bani pentru achiziția de panouri solare, centrale termice eficiente și surse alternativ/ecologice, potrivit unui proiect înregistrat recent la Senat pentru dezbatere. Măsura are ca scop eliminarea autovehiculelor vechi și poluante și reducerea costurilor legate de încălzirea locuințelor și a poluării. Citește articolul

ACCES PREMIUM

ANAF: Regulile inspecției fiscale și ale controlului antifraudă ar urma să fie schimbate

Acest departament este direct afectat de modul în care Fiscul verifică și controlează documentele financiare, așa că trebuie să fie la curent cu noile proceduri pentru a se pregăti corespunzător.

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
22 Februarie 2018 | 5190 | Timp de citire: 2 min.

Codul de procedură fiscală urmează să cunoască mai multe modificări, potrivit declarațiilor lui Daniel Tudor, vicepreședinte al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Printre altele, se dorește introducerea a noi reguli în materie de inspecție fiscală și control antifraudă, acolo unde se caută o mai mare transparență.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Controale fiscale 2018: Inspectorii urmăresc la firme fraudele, pierderile de stocuri și serviciile intragrup

Acest departament gestionează toate aspectele legate de taxe, TVA, contabilitate și situațiile financiare, fiind direct impactat de controalele fiscale și de necesitatea justificării cheltuielilor (cum ar fi pierderile de stocuri sau serviciile intragrup) și veniturilor.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Februarie 2018 | 1 | 7795 | Timp de citire: 3 min.

Referitor la tendințele din 2018 din controalele fiscale la companii, fraudele, pierderile de stocuri și serviciile intragrup sunt aspectele majore urmărite de inspectori, au explicat recent specialiștii PwC România. Totodată, aceștia au atras atenția și asupra unei schimbări semnificative în abordarea pe care o au inspectorii fiscali atunci când vin să facă verificări la firme. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Sporuri pentru condiții periculoase pentru un primar și un viceprimar din România. Cum a fost posibil

Acest departament gestionează banii companiei și înregistrează toate cheltuielile. Este important pentru ei să știe că sumele plătite ca sporuri sunt justificate legal și că documentele contabile sunt corecte, pentru a evita problemele cu controalele externe.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
22 Februarie 2018 | 1255 | Timp de citire: 1 min.

Primarul şi viceprimarul dintr-o localitate din Bistriţa-Năsăud au primit sporuri lunare pentru condiţii de lucru periculoase. Acest lucru este interzis prin lege, însă cei doi susţin că au interpretat greşit regulamentul. Citește articolul

ACCES PREMIUM

De ce să investești într-un serviciu de monitorizare a mărcii

Este interesat de evitarea costurilor neprevăzute, iar o monitorizare atentă a mărcilor poate preveni cheltuielile mari legate de rebranduire forțată sau litigii.

Cosmovici Intellectual Property în Aspecte juridice
22 Februarie 2018 | 2687 | Timp de citire: 2 min.

Numărul depunerilor de mărci a crescut foarte mult în ultimii ani ca urmare a expunerii în mediul online de unde brandurile pot ajunge foarte ușor la consumatorii finali. Conform Organizației Mondiale de Proprietate Intelectuală (World Intellectual Property Office - WIPO) înregistrările de mărci noi au crescut, în lume, între 6% și 8% în ultimii 2 ani. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Smart Feed

Tranzacții imobiliare 2018: Tot ce e esențial să știi despre TVA

Este esențial pentru calcularea corectă a TVA-ului la achizițiile imobiliare, pentru înregistrarea corectă în acte și pentru raportările către stat.

FIDASmart în Taxe și impozite
22 Februarie 2018 | 2 | 15921 | Timp de citire: 3 min.

Dacă vă pregătiți să cumpărați un imobil de la o societate înregistrată în scop de TVA, pentru o planificare financiară corectă, trebuie să înțelegeți regimul TVA al bunurilor vizate. Diferența între o vânzarea cu TVA - cu sau fără taxare inversă / redus sau normal - sau fără TVA se regăsește în “buzunarul” cumpărătorului. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Acest departament este interesat de costurile și întârzierile proiectelor de infrastructură, de impactul economic al acestora și de aspectele fiscale din sectorul energetic, toate fiind cruciale pentru planificarea financiară și bugetară a companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
22 Februarie 2018 | 727 | Timp de citire: 3 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Partener PwC: Compensarea parțială a CASS pentru scutiții de impozit, aplicabilă dacă firmele cresc salariile în 2018

Se ocupă cu calcularea și plata corectă a impozitelor și contribuțiilor, precum și cu identificarea oportunităților de economisire fiscală pentru companie.

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
21 Februarie 2018 | 1 | 3167 | Timp de citire: 2 min.

Dacă vor mări salariile scutiților de impozit începând din februarie 2018, angajatorii vor putea beneficia de compensarea parțială, cu bani de la stat, a costurilor cu contribuția de sănătate aferente acestora, este de părere un partener al PwC România. În contextul în care Guvernul a introdus această facilitate fiscală, a ieșit la iveală faptul că firmele care au dat bonusuri în loc să majoreze salariile brute, pentru a acoperi transferul contribuțiilor, nu pot beneficia de ea. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Costurile pentru un business corect devin mai mari, consideră specialiștii

Articolul detaliază modificările fiscale (transferul contribuțiilor, discrepanțe PFA/micro vs. salariat, regulile de încadrare la microîntreprindere), care afectează direct cheltuielile cu personalul, taxele plătite de companie și modul de calcul al profitului.

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
21 Februarie 2018 | 3 | 4618 | Timp de citire: 2 min.

Schimbările în materie de legislație fiscală, adoptate de Guvern în ultimele luni, îi pun pe gânduri pe specialiștii în fiscalitate, care văd practic o creștere a costurilor pentru un business corect, coroborat cu o scădere a numărului de contracte de muncă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Începi o afacere în 2018? Ce trebuie să faci, pas cu pas, pentru autorizarea unei firme debutante

Este interesat de obligațiile fiscale care pot decurge din anumite activități economice menționate în articol, cum ar fi cele din grupele CAEN 561, 563 și 932, pentru a asigura o înregistrare corectă și respectarea cerințelor locale.

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
21 Februarie 2018 | 4806 | Timp de citire: 4 min.

Ca o măsură anterioară demarării oricărei activități economice, antreprenorul trebuie să solicite și să obțină  o serie de avize și autorizații specifice din partea autorităților statului. Numărul acestora, dar și complexitatea documentației solicitate de către autorități în vederea autorizării activității depind într-un grad foarte mare de domeniul de activitate vizat de către antreprenor. Citește articolul