avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1101 soluții astăzi
LIVE, ACUM (320 PARTICIPANȚI) Formarea angajaților și responsabilitățile SSM ale angajatorului: Cum să te conformezi efectiv și să eviți sancțiunile ITM
Accesează live evenimentul
Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES PREMIUM

Controale ITM 2018: La ce firme sunt șanse mari să vină inspectorii de muncă în acest an

Conține detalii despre salarii și declarații (munca la negru/gri) care pot afecta bugetul, taxele și situația financiară a firmei.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Februarie 2018 | 2 | 15453 | Timp de citire: 3 min.

Principalul obiectiv al Inspecției Muncii (IM), care coordonează activitatea inspectoratelor teritoriale de muncă (ITM), este combaterea muncii nedeclarate sau subdeclarate. Un alt obiectiv major al inspectorilor este respectarea regulilor de securitate și sănătate în muncă (SSM). Astfel, având la bază activitatea din ultimii ani a inspectorilor de muncă, redacția noastră poate estima ce firme ar putea fi vizate în 2018 de controalele ITM privind munca la negru, munca la gri și siguranța salariaților. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Bacalaureat 2018: La competențe, dascălii trebuie să fie în același timp și la cursuri, și la examinare

Acest departament este interesat de orice aspect care poate afecta calculul și plata salariilor angajaților, cum ar fi diminuarea salariului menționată ca sancțiune disciplinară.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
14 Februarie 2018 | 4 | 4827 | Timp de citire: 2 min.

Organizarea competențelor lingvistice și digitale de la examenul de bacalaureat în această perioadă face ca elevii și profesorii să trebuiască să fie și la examinare și la cursuri în același timp. În metodologia de organizare a examenului de bacalaureat scrie că, la competențe, examinatori sunt și profesorii de la clasă ai liceenilor care dau examenele, iar nerespectarea sarcinilor impuse le poate aduce cadrelor didactice o sancțiune disciplinară. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Bugetul, instrumentul prin care firmele își pot maximiza performanța

Acest departament este direct responsabil de crearea, gestionarea și urmărirea bugetului companiei, asigurându-se că banii sunt cheltuiți eficient și că firma își atinge scopurile financiare.

Alina Demeter în Contabil și fiscal
Consultant în management financiar,
14 Februarie 2018 | 1930 | Timp de citire: 4 min.

De ce avem nevoie de un proces de bugetare? Ați întâlnit firme care nu au o viziune clară unde vor să ajungă din perspectiva profitabilității și care sunt pașii și resursele necesare pentru a reuși? Ele nu își planifică obiectivele financiare pe termen mediu și lung, iar activitatea este desfășurată în baza deciziilor de moment. Inevitabil, în acest caz, atât riscurile cât și oportunitățile nu vor fi detectate sau vor fi detectate foarte târziu, costurile de corecție în acest caz vor fi foarte mari, uneori prea târziu pentru a fi corectate. Profitabilitatea și continuitatea firmei vor fi afectate în sens negativ. Dar nu trebuie să fie așa. Soluția în acest sens o reprezintă planificarea financiară, iar instrumentul folosit este bugetul companiei. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Acest departament este direct interesat de prognozele privind cursul valutar euro-leu, inflația și dobânzile (ROBOR), deoarece acestea influențează bugetarea, planificarea financiară și evaluarea costurilor și veniturilor companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
14 Februarie 2018 | 569 | Timp de citire: 3 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Românii și-au pierdut încrederea în economie, dar nu renunță la cumpărături. Paradoxul din statistici

Acest departament este interesat de inflație, evoluția ROBOR și așteptările economice, deoarece acestea influențează costurile de finanțare ale companiei, bugetele și puterea de cumpărare a clienților.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
13 Februarie 2018 | 2140 | Timp de citire: 1 min.

Încrederea românilor în economie, dar și dorinţa pentru cumpărături, au scăzut la finalul anului trecut. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Indemnizația de creștere: Pe viitor, părinții ar putea primi mai puțini bani din cauza transferului contribuțiilor

Departamentul Fiscal-Financiar-Contabil va fi interesat de acest articol pentru că detaliază impactul transferului contribuțiilor sociale asupra veniturilor nete ale angajaților și, implicit, asupra indemnizației de creștere a copilului. Este important pentru a asigura calculele salariale corecte și conformitatea fiscală a companiei, mai ales în contextul ajustării salariilor.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
13 Februarie 2018 | 38 | 62036 | Timp de citire: 2 min.

Având în vedere modul de calcul al indemnizației pentru concediul de creștere a copilului (CCC), pentru viitorii părinți cu salarii micșorate în urma transferului contribuțiilor banii de indemnizație vor fi mai puțini. Dacă angajatorii nu ajustează nici în următoarea perioadă salariile brute ale acestora, cei care vor intra în concediu mai târziu vor avea de pierdut și la indemnizația de CCC. Nu se poate spune însă același lucru despre cei care intră acum în CCC. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Formularul 205: Cine trebuie să îl depună până la final de lună?

Acest departament este direct responsabil de calculul, reținerea și declararea impozitelor pentru diverse tipuri de venituri, cum ar fi dividendele, dobânzile sau câștigurile din jocuri de noroc și investiții.

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
13 Februarie 2018 | 8102 | Timp de citire: 2 min.

Din 2017, angajatorii sunt scutiți de depunerea declarației 205 până la finalul lunii februarie a anului în curs pentru anul precedent, însă anumite categorii de contribuabili au în continuare obligația de a transmite formularul la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Vrei să investești în criptomonede? Iată cum poți să ceri fonduri nerambursabile pentru asta

Articolul abordează aspecte de finanțare nerambursabilă, cheltuieli eligibile (salarii, contribuții, utilități, chirie), decontări și potențiale co-finanțări, informații cruciale pentru departamentul financiar-contabil în gestionarea bugetului și a fluxurilor de numerar.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
13 Februarie 2018 | 7 | 20100 | Timp de citire: 3 min.

Piața monedelor virtuale (criptomonedele) a cunoscut o evoluție puternic ascendentă până la începutul acestui an, iar persoanele care doresc să investească în acest domeniu au posibilitatea de a accesa fonduri nerambursabile pentru achiziționarea de echipamente IT, softuri, dar și plata unor cheltuieli operaționale pentru o perioadă de până la un an de zile. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Angajați part time: Ce se întâmplă cu cei care deja au primit salarii nete mai mici pentru ianuarie

Acest departament se ocupă de toate aspectele fiscale, financiare și contabile ale companiei, inclusiv calculul și plata impozitelor și contribuțiilor, precum și corectarea declarațiilor, fiind esențial să aplice noile reguli.

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
13 Februarie 2018 | 8 | 6863 | Timp de citire: 2 min.

Cei care au primit deja banii pe luna ianuarie, până la intrarea în vigoare a ultimelor modificări fiscale pentru salariații part time, se află acum într-o situație mai puțin avantajoasă decât cei care n-au primit banii încă. Un expert contabil ne-a explicat însă că aceste dezavantaje se pot acoperi prin corecții la acest moment, chiar dacă s-au făcut declarările și plățile. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Start-up Nation: Din 2018, antreprenorilor li s-ar putea cere cofinanțare. Care ar fi avantajele și dezavantajele?

Pentru că implică decizii financiare legate de obținerea fondurilor nerambursabile, bugetarea proiectelor și impactul cerinței de cofinanțare asupra planurilor financiare ale companiei.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
13 Februarie 2018 | 5 | 14806 | Timp de citire: 3 min.

Rezultatele înregistrate de către beneficiarii primului apel al programului Start-up Nation au fost analizate de către Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat (MMACA), împreună cu reprezentanți ai mediului antreprenorial din România. Discuțiile au fost purtate în cadrul Comitetului Consultativ pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, iar printre propuneri se regăsește și necesitatea de a impune o cofinanțare antreprenorilor care vor să acceseze fondurile ce vor fi disponibile în cadrul sesiunii din acest an. Citește articolul