Acest departament este interesat de evoluția cifrei de afaceri din diferite sectoare (agricultură, comerț auto), deoarece aceste date influențează direct bugetele, prognozele financiare și analiza performanței economice a companiei.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Explică diferențele fiscale dintre angajați și colaboratorii independenți și impactul acestora asupra taxelor, contribuțiilor sociale și bugetului companiei, ajutând la o planificare financiară corectă și la evitarea unor sancțiuni fiscale.
Extinderea serviciilor prestate de contractori independenți este plină de riscuri juridice și fiscale pentru lucrătorii care se consideră independenți. Este timpul ca întregul cadru legal ce reglementează acest model de afaceri să aducă egalitatea în drepturi cu lucrătorii cu contracte de muncă „permanente". Citește articolul
Acest departament este direct vizat, deoarece articolul vorbește despre fonduri, bugete, cheltuieli, venituri, bilanțuri și despre modul în care sunt gestionate banii companiei pentru investiții.
Începând din data de 10 iulie, antreprenorii pot solicita sprijin financiar nerambursabil pentru înființarea, modernizarea sau extinderea unor unități de producție alimentară în mediul urban sau rural. Printre solicitanții acceptați în cadrul acestui program de finanțare se regăsesc și cei care desfășoară activități economice ca persoane fizice autorizate, titulari ai unor întreprinderi individuale sau membri ai unor întreprinderi familiale. În cazul înființării unei unități mici de procesare a produselor alimentare, aceste forme de înregistrare sunt preferate de antreprenori, iar în acest articol vom prezenta pașii necesari în vederea obținerii finanțării necesare. Citește articolul
E interesat de costurile pe care le implică noile reguli, cum ar fi amenzile posibile, cheltuielile cu instruirea și cele pentru gestionarea deșeurilor.
Firmele care pun pe piață ambalaje, echipamente electrice sau baterii, printre altele, precum și cele care produc deșeuri din hârtie, metal, sticlă sau plastic sunt obligate să desemneze un responsabil cu gestionarea deșeurilor, dintre angajații proprii. Prevederea există în legislația românească de câțiva ani, fiind stabilită și obligația ca persoanele desemnate să urmeze cursuri de specialitate în managementul deșeurilor. Tot obligație va reprezenta, în curând, și colectarea selectivă a deșeurilor, pe cel puțin patru categorii, așa cum stabilește un document tocmai promulgat de președintele țării. Citește articolul
Acest departament calculează salariile și impozitele, gestionează veniturile firmei și trebuie să înțeleagă detaliile scutirii de impozit pentru programatori pentru a aplica corect legea și a pregăti rapoartele financiare.
În ultimii ani, România a reprezentat și reprezintă în continuare un mediu foarte bun pentru dezvoltarea industriei IT, tot mai multe companii străine mutând activitatea din domeniul IT (activități de programare, producție soft-uri etc.) în România. Citește articolul
Pentru departamentele care gestionează banii sau bunurile companiei, inclusiv în bănci sau alte firme, este crucial să înțeleagă că angajații care se ocupă de acestea au o responsabilitate penală mai mare pentru acțiuni precum delapidarea (furtul) sau frauda.
Funcționarii care lucrează în băncile cu capital integral privat aflate sub autorizarea și supravegherea Băncii Naționale a României (BNR) pot fi încadrați ca funcționari publici în termenii Codului penal, potrivit unei decizii recente a Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ), publicate marți în Monitorul Oficial. Asta înseamnă că aceștia pot fi cercetați și pedepsiți pentru infracțiuni precum delapidarea sau luarea de mită. Citește articolul
Pentru a înțelege cum sunt definite și abordate datoriile și veniturile persoanelor fizice în contextul insolvenței, precum și pentru a fi la curent cu legislația care reglementează gestionarea dificultăților financiare individuale.
Odată ce prevederile privind insolvența persoanei fizice vor intra în vigoare, cei care nu-și mai pot plăti datoriile ce depășesc o anumită valoare vor putea cere să intre într-o procedură de insolvență. Legea nu a fost dată însă pentru toți cei cu datorii, cu atât mai puțin pentru cei care au ajuns intenționat într-o situație financiară foarte păguboasă. Spre exemplu, nu vor avea acces la o procedură de insolvență cei care refuză să-și găsească un loc de muncă sau care au aruncat banii în stânga și-n dreapta, deși era evident că vor ajunge la insolvență. De altfel, legea a fost făcută astfel încât să nu permită nimănui să trăiască de la o procedură la alta și să se îndatoreze cu rea-credință, sperând că va scăpa cumva de obligații mai târziu. Citește articolul
Acest departament este direct vizat de oportunitățile de finanțare nerambursabilă, de estimarea bugetului investiției, de cheltuielile eligibile și operaționale, de situația capitalurilor negative și de impozitele și taxele datorate statului.
Investițiile în pensiuni agroturistice au reprezentat, în anii trecuți, cele mai frecvente idei de afaceri pornite cu ajutorul fondurilor europene în spațiul rural. După ce anul trecut au fost înființate sute de astfel de agro-pensiuni prin intermediul finanțărilor oferite prin intermediul Programului Național de Dezvoltare Rurală, pescarii pot înființa servicii alternative de primire turistică, respectiv căsuțe de cazare cu specific pescăresc. Află din acest articol cum arată planul de afaceri pentru care poți primi până la 75.000 de euro prin intermediul Programului Operațional de Pescuit și Afaceri Maritime (POPAM). Citește articolul
Acest departament se ocupă cu gestionarea banilor companiei, inclusiv a fondurilor primite de la stat, și trebuie să știe cum să înregistreze și să monitorizeze aceste ajutoare financiare și să anticipeze implicațiile financiare în cazul nerespectării condițiilor.
Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Capital Uman a publicat în consultare publică ghidurile solicitantului aferente schemelor naționale de finanțare a programelor de ucenicie și stagii. Activitățile care vor fi finanțate în contextul acestor apeluri de proiecte sunt cele care încurajează participarea tinerilor la programe de ucenicie și la programe de stagii prin acordarea de sprijin financiar angajatorilor. Bugetul disponibil alocat acestor programe de finanțare este de peste o sută de milioane de euro, iar depunerea proiectelor se va realiza în sistem electronic. Citește articolul
Informația despre obligativitatea plăților cu cardul bancar pentru unitățile de cel puțin trei stele este importantă pentru planificarea și gestionarea infrastructurii financiare și a costurilor asociate.
Românii care pleacă în vacanță în stațiunile turistice autohtone ar trebui să știe că restaurantele, barurile, cafenelele, terasele și fast-foodurile sunt și ele clasificate de autorități în funcție de calitatea serviciilor pe care le oferă. La fel ca în cazul hotelurilor, localurile primesc de la una și până la cinci stele, iar lista acestora poate fi consultată online. Citește articolul