Acest departament este responsabil de calcularea și plata taxelor și contribuțiilor (cum ar fi CAS și CASS), de gestionarea bugetului companiei și de înregistrarea corectă a costurilor salariale și a altor cheltuieli, fiind direct afectat de modificări fiscale.
Măsura Guvernului de a crește contribuțiile sociale la pensii (CAS) și sănătate (CASS) pentru salariații cu normă parțială a fost luată fără să se facă Testul IMM, atrag atenția reprezentanții Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR). Concret, Testul IMM trebuie efectuat obligatoriu de către inițiatorii proiectelor de acte normative, pentru a vedea ce impact ar putea avea acestea asupra firmelor mici și mijlocii. Citește articolul
Aceste informații sunt esențiale pentru a gestiona corect TVA-ul companiei, de la înregistrare până la declarare și, dacă este cazul, pentru a recupera codul de TVA anulat, asigurând astfel funcționarea financiară.
Firmele cărora le-a fost anulat codul de taxă pe valoarea adăugată (TVA) din anumite motive vor fi reînregistrate din oficiu din octombrie, stabilește un act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. De altfel, legislația fiscală stabilește mai multe cazuri în care companiile pot ajunge să piardă codul de TVA, existând însă și posibilitatea recuperării acestuia. Citește articolul
Este crucial pentru a ști cum să calculeze și să plătească taxele pentru angajații part-time, afectând bugetul și situațiile financiare ale companiei. De asemenea, ajută la estimarea costurilor cu energia pentru iarnă.
AvocatNet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este interesat de banii pe care firma îi primește de la stat pentru stagiari, de plata salariilor acestora și de modul în care aceste sume sunt înregistrate în contabilitate și gestionate financiar.
Pentru a-i încuraja pe angajatori să lucreze cu stagiari, statul acordă bani lunar pentru fiecare persoană angajată cu contract de stagiu. E vorba, mai exact, de o sumă de 2.250 de lei lunar, pentru fiecare dintre aceștia, care poate fi obținută pentru toate cele șase luni cât ține, de regulă, un astfel de raport de muncă. Pe lângă documentele pe care trebuie să le depună inițial, într-un termen-limită de 30 de zile, angajatorii vor avea de trimis alte două documente în fiecare lună pentru a justifica acordarea finanțării de la stat. Citește articolul
Departamentul este interesat de modul în care este gestionată insolvența unei persoane fizice, inclusiv de planurile de rambursare a datoriilor și de lichidarea activelor, pentru a înțelege impactul financiar și fiscal și pentru a-și adapta strategiile de colectare a creanțelor sau de gestionare a riscurilor financiare.
Numai anumiți specialiști vor putea fi numiți administratori sau lichidatori în procedurile de insolvență a persoanelor fizice. Potrivit Legii falimentului personal, e vorba de executori judecătorești, practicieni în insolvență, avocați sau notari. Pentru a fi înscriși pe lista specială a administratorilor și lichidatorilor, ei vor trebui nu doar să aibă o reputație neștirbită și oarecare vechime în profesie, dar și să treacă de un examen, în unele situații. În plus, e necesar ca aceștia să fie pregătiți în acest timp în corpurile profesionale din care fac parte. Sumele pe care le vor putea primi lunar pentru aceste funcții se vor ridica până la 500 de lei, dar nu vor fi scoase din buzunarele insolvenților. Citește articolul
Este responsabil cu planificarea și monitorizarea bugetului, a investițiilor, a cheltuielilor (chirie, utilități, salarii, echipamente) și a veniturilor, precum și cu accesarea fondurilor nerambursabile și asigurarea profitabilității.
Deschiderea unei cafenele, mai ales în timpul sezonului estival, este una dintre afacerile cu șanse foarte mari de reușită. Totuși, succesul unei astfel de afaceri este direct dependent de factori precum amplasamentul, prețurile practicate, calitatea băuturilor servite și nu în ultimul rând decorul și tematica aleasă, ca element de diferențiere față de o concurență din ce în ce mai numeroasă și inovatoare. Astfel, o simplă cafea, oricât de bună sau de tare ar fi, nu mai este suficientă pentru a atrage clienții într-un local. Clienții sunt din ce în ce mai pretențioși, astfel că își doresc o experiență deosebită atunci când aleg să iasă în oraș. Citește articolul
Este o schimbare importantă în modul de depunere a declarațiilor la Fisc, care afectează direct activitatea zilnică a acestui departament.
AvocatNet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Este o schimbare importantă în modul de depunere a declarațiilor la Fisc, care afectează direct activitatea zilnică a acestui departament.
AvocatNet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Departamentul Financiar-Contabil ar fi interesat pentru a înțelege implicațiile asupra recuperării datoriilor, în cazul în care firma este un creditor al unei persoane fizice care intră în insolvență personală.
Legea falimentului personal prevede o procedură de insolvență și pentru datornicii pensionari sau cei care și-au pierdut total sau parțial capacitatea de muncă - procedura de insolvență simplificată. Pe lângă condițiile generale, aplicabile oricărei persoane fizice care va vrea să-și ceară insolvența, datornicii la care ne referim vor trebui să aibă datorii de cel mult 14.500 de lei și să nu aibă ce bunuri sau venituri să folosească pentru a-și acoperi debitele măcar parțial. Dacă vor intra într-o procedură de insolvență simplificată, ei vor putea să scape de datorii respectând pentru o perioadă anumite obligații foarte stricte. Citește articolul
Modificările propuse afectează direct cum compania gestionează banii, TVA-ul, încasările, plățile și cum ține evidența contabilă.
1 septembrie 2017 este termenul de la care noul Guvern vrea să modifice mecanismul pentru colectarea taxei pe valoarea adăugată (TVA), în sensul în care firmele ar trebui să își mai deschidă un cont bancar în care să încaseze doar TVA-ul aferent facturilor emise clienților lor. Potrivit programului de guvernare, noua măsură, denumită split TVA, va reprezenta un mecanism îmbunătățit de TVA, realizat pe modelul italian, care va reduce evaziunea în materie de TVA. Totuși, specialiștii au identificat mai multe dificultăți în implementarea acestei prevederi, cu impact direct asupra contribuabililor. Citește articolul