avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1329 soluții astăzi
Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES PREMIUM

Consiliul întreprinderilor: Majorarea CAS și CASS, o decizie luată fără a vedea ce efecte vor fi pentru IMM-uri

Acest departament este responsabil de calcularea și plata taxelor și contribuțiilor (cum ar fi CAS și CASS), de gestionarea bugetului companiei și de înregistrarea corectă a costurilor salariale și a altor cheltuieli, fiind direct afectat de modificări fiscale.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Iulie 2017 | 1 | 4595 | Timp de citire: 3 min.

Măsura Guvernului de a crește contribuțiile sociale la pensii (CAS) și sănătate (CASS) pentru salariații cu normă parțială a fost luată fără să se facă Testul IMM, atrag atenția reprezentanții Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR). Concret, Testul IMM trebuie efectuat obligatoriu de către inițiatorii proiectelor de acte normative, pentru a vedea ce impact ar putea avea acestea asupra firmelor mici și mijlocii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Situațiile în care firma ta pierde codul de TVA și noi variante prin care îl va putea recupera

Aceste informații sunt esențiale pentru a gestiona corect TVA-ul companiei, de la înregistrare până la declarare și, dacă este cazul, pentru a recupera codul de TVA anulat, asigurând astfel funcționarea financiară.

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
24 Iulie 2017 | 2 | 13328 | Timp de citire: 4 min.

Firmele cărora le-a fost anulat codul de taxă pe valoarea adăugată (TVA) din anumite motive vor fi reînregistrate din oficiu din octombrie, stabilește un act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. De altfel, legislația fiscală stabilește mai multe cazuri în care companiile pot ajunge să piardă codul de TVA, existând însă și posibilitatea recuperării acestuia.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: știri importante doar pentru tine

Este crucial pentru a ști cum să calculeze și să plătească taxele pentru angajații part-time, afectând bugetul și situațiile financiare ale companiei. De asemenea, ajută la estimarea costurilor cu energia pentru iarnă.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
24 Iulie 2017 | 473 | Timp de citire: 1 min.

AvocatNet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum poate un angajator să ceară bani de la stat pentru stagiarii săi

Acest departament este interesat de banii pe care firma îi primește de la stat pentru stagiari, de plata salariilor acestora și de modul în care aceste sume sunt înregistrate în contabilitate și gestionate financiar.

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
21 Iulie 2017 | 3862 | Timp de citire: 3 min.

Pentru a-i încuraja pe angajatori să lucreze cu stagiari, statul acordă bani lunar pentru fiecare persoană angajată cu contract de stagiu. E vorba, mai exact, de o sumă de 2.250 de lei lunar, pentru fiecare dintre aceștia, care poate fi obținută pentru toate cele șase luni cât ține, de regulă, un astfel de raport de muncă. Pe lângă documentele pe care trebuie să le depună inițial, într-un termen-limită de 30 de zile, angajatorii vor avea de trimis alte două documente în fiecare lună pentru a justifica acordarea finanțării de la stat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cine și cum poate deveni administrator sau lichidator într-o procedură de insolvență personală

Departamentul este interesat de modul în care este gestionată insolvența unei persoane fizice, inclusiv de planurile de rambursare a datoriilor și de lichidarea activelor, pentru a înțelege impactul financiar și fiscal și pentru a-și adapta strategiile de colectare a creanțelor sau de gestionare a riscurilor financiare.

Simona Voiculescu în Alte profesii
Director Editorial, avocatnet.ro
21 Iulie 2017 | 7021 | Timp de citire: 3 min.

Numai anumiți specialiști vor putea fi numiți administratori sau lichidatori în procedurile de insolvență a persoanelor fizice. Potrivit Legii falimentului personal, e vorba de executori judecătorești, practicieni în insolvență, avocați sau notari. Pentru a fi înscriși pe lista specială a administratorilor și lichidatorilor, ei vor trebui nu doar să aibă o reputație neștirbită și oarecare vechime în profesie, dar și să treacă de un examen, în unele situații. În plus, e necesar ca aceștia să fie pregătiți în acest timp în corpurile profesionale din care fac parte. Sumele pe care le vor putea primi lunar pentru aceste funcții se vor ridica până la 500 de lei, dar nu vor fi scoase din buzunarele insolvenților. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Idee de afacere: Care sunt pașii necesari deschiderii unei cafenele?

Este responsabil cu planificarea și monitorizarea bugetului, a investițiilor, a cheltuielilor (chirie, utilități, salarii, echipamente) și a veniturilor, precum și cu accesarea fondurilor nerambursabile și asigurarea profitabilității.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
21 Iulie 2017 | 1 | 20340 | Timp de citire: 5 min.

Deschiderea unei cafenele, mai ales în timpul sezonului estival, este una dintre afacerile cu șanse foarte mari de reușită. Totuși, succesul unei astfel de afaceri este direct dependent de factori precum amplasamentul, prețurile practicate, calitatea băuturilor servite și nu în ultimul rând decorul și tematica aleasă, ca element de diferențiere față de o concurență din ce în ce mai numeroasă și inovatoare. Astfel, o simplă cafea, oricât de bună sau de tare ar fi, nu mai este suficientă pentru a atrage clienții într-un local. Clienții sunt din ce în ce mai pretențioși, astfel că își doresc o experiență deosebită atunci când aleg să iasă în oraș. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: știri de ultimă oră doar pentru tine

Este o schimbare importantă în modul de depunere a declarațiilor la Fisc, care afectează direct activitatea zilnică a acestui departament.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
21 Iulie 2017 | 1256 | Timp de citire: 1 min.

AvocatNet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: știri de ultimă oră doar pentru tine

Este o schimbare importantă în modul de depunere a declarațiilor la Fisc, care afectează direct activitatea zilnică a acestui departament.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
21 Iulie 2017 | 1256 | Timp de citire: 1 min.

AvocatNet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Insolvența simplificată: Și pensionarii sau cei fără capacitate de muncă vor putea cere intrarea în insolvență în curând

Departamentul Financiar-Contabil ar fi interesat pentru a înțelege implicațiile asupra recuperării datoriilor, în cazul în care firma este un creditor al unei persoane fizice care intră în insolvență personală.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
20 Iulie 2017 | 3285 | Timp de citire: 4 min.

Legea falimentului personal prevede o procedură de insolvență și pentru datornicii pensionari sau cei care și-au pierdut total sau parțial capacitatea de muncă - procedura de insolvență simplificată. Pe lângă condițiile generale, aplicabile oricărei persoane fizice care va vrea să-și ceară insolvența, datornicii la care ne referim vor trebui să aibă datorii de cel mult 14.500 de lei și să nu aibă ce bunuri sau venituri să folosească pentru a-și acoperi debitele măcar parțial. Dacă vor intra într-o procedură de insolvență simplificată, ei vor putea să scape de datorii respectând pentru o perioadă anumite obligații foarte stricte. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Split TVA: Din septembrie, firmele ar urma să-și deschidă un cont doar pentru încasarea TVA. Cât de inspirată ar fi măsura?

Modificările propuse afectează direct cum compania gestionează banii, TVA-ul, încasările, plățile și cum ține evidența contabilă.

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
20 Iulie 2017 | 11 | 8293 | Timp de citire: 3 min.

1 septembrie 2017 este termenul de la care noul Guvern vrea să modifice mecanismul pentru colectarea taxei pe valoarea adăugată (TVA), în sensul în care firmele ar trebui să își mai deschidă un cont bancar în care să încaseze doar TVA-ul aferent facturilor emise clienților lor. Potrivit programului de guvernare, noua măsură, denumită split TVA, va reprezenta un mecanism îmbunătățit de TVA, realizat pe modelul italian, care va reduce evaziunea în materie de TVA. Totuși, specialiștii au identificat mai multe dificultăți în implementarea acestei prevederi, cu impact direct asupra contribuabililor.  Citește articolul