Acest departament este interesat să înțeleagă cum se calculează și se plătește impozitul specific pentru afacerile din HoReCa, să compare acest impozit cu impozitul pe profit și să vadă care opțiune este mai avantajoasă financiar pentru companie.
Aplicarea impozitului specific, din acest an, este în avantajul afacerilor medii și mari din zona HoReCa, atât timp cât unitățile respective înregistrează profit. Iar dacă zilele trecute am arătat cum un restaurant de dimensiunii medii din centrul Bucureștiului va plăti pentru impozitul specific de câteva ori mai puțin decât ar fi plătit impozit pe profit, astăzi vom continua simularea de calcul cu exemplul unui bar situat în centrul orașelor Brașov, Timișoara, Cluj sau Sibiu, municipii încadrate în rândul celor opt poli ai țării. Și în cazul acestor afaceri, analiza făcută cu ajutorul specialiștilor contactați de redacția noastră arată avantajul plății impozitului specific, cu condiția ca respectivul business să nu fie pe pierdere. Citește articolul
Pentru că explică în detaliu cum să estimezi și să obții finanțare pentru proiecte, cum să gestionezi fluxurile de bani și rambursarea datoriilor, lucruri esențiale pentru bugetul și sănătatea financiară a companiei.
Absorbția fondurilor nerambursabile este îngreunată, printre altele, și de accesul dificil la creditare al întreprinderilor. Chiar dacă obțin un ajutor financiar și semnează contractul de finanțare, implementarea propriilor proiecte este greoaie: beneficiarii nu au fonduri proprii suficiente, iar banca, în lipsa unor garanții, acordă credite cu dificultate. Iată ce este de făcut. Citește articolul
Acest departament este interesat pentru că trebuie să se asigure că zilele de concediu special plătit sunt înregistrate corect în salarii și că sunt respectate toate regulile fiscale legate de aceste plăți.
AvocatNet.ro vă prezintă cele mai importante acte normative publicate în Monitorul Oficial în perioada 12-18 iunie 2017. Citește articolul
Acest departament este interesat de cifrele de afaceri, profitabilitatea companiilor și tendințele economice generale din diferite sectoare, cum ar fi comerțul cu mașini.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Acest departament ar fi esențial pentru gestionarea bugetului de investiții inițiale, calcularea cheltuielilor operaționale, estimarea veniturilor și a profitului, precum și pentru administrarea impozitelor și a fondurilor europene disponibile.
Pe măsură ce spațiile de birouri se dezvoltă în cadrul marilor orașe, mii sau zeci de mii de oameni lucrând în cadrul unor centre de afaceri, o altă afacere prinde contur: rulota fast-food amplasată în imediata vecinătate a acestora. Astfel, antreprenorul interesat de demararea unei astfel de afaceri poate beneficia instantaneu de un vad comercial existent, comercializând produse alimentare și băuturi răcoritoare ce vor avea o cerere ridicată în două momente ale zilei, respectiv dimineața și la prânz. Citește articolul
Acest departament este interesat de costurile cu combustibilul și de cursul de schimb, deoarece acestea influențează direct bugetul și cheltuielile companiei, mai ales cele legate de transport sau de importuri/exporturi.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de calculul, declararea și plata impozitelor companiei, inclusiv a impozitului specific și a celui pe profit, mai ales în situații complexe de impozitare mixtă. Articolul oferă detalii esențiale despre cum să gestioneze corect veniturile și cheltuielile pentru fiecare tip de impozit și clarifică aspecte legate de perioada fiscală.
Firmele vizate de impozitul specific, care desfășoară și activități ce ies din sfera forfetarului, trebuie să achite, potrivit legislației actuale, un impozit mixt. Mai exact, companiile datorează atât impozit specific pentru activitățile vizate de forfetar, cât și impozit pe profit pentru activitățile ce nu-s vizate de forfetar. Impozitarea mixtă poate încurca destul de mult firmele, astfel că, din moment ce se apropie primul termen de plată pentru forfetar, astăzi vă prezentăm trei mari probleme pe care le aduce aceasta în practică din cauza unei insuficiente reglementări. Citește articolul
Departamentul are nevoie să știe cum sunt taxate serviciile de roaming pentru a bugeta corect cheltuielile cu telefonia mobilă, mai ales pentru angajații care călătoresc în străinătate și folosesc servicii de comunicații.
De azi, apelurile, mesajele și folosirea internetului în alte țări din Uniunea Europeană (UE) nu vor mai fi taxate suplimentar. Noul mecanism de taxare funcționează cam așa: din minutele, mesajele și datele naționale incluse în abonamentul pe care-l avem se scad în mod corespunzător cele pe care le consumăm când ieșim din țară. Pe factură, așadar, ele nu vor mai figura la costuri suplimentare. În momentul în care se consumă ceea ce avem în abonament, se taxează suplimentar ca și cum ar fi vorba de minute, mesaje sau date folosite în țară. Problema este că, per total, noul sistem de tarifare a roamingului are niște limite la care trebuie să fim foarte atenți. Citește articolul
Departamentul este direct responsabil pentru aplicarea corectă a legilor fiscale, inclusiv a scutirilor de impozit pe venit la salarii. Informațiile din articol sunt esențiale pentru calculul precis al taxelor, pentru întocmirea statelor de plată și pentru raportările financiare ale companiei.
Persoanele fizice care realizează venituri din salarii și asimilate salariilor din activități de cercetare-dezvoltare și inovare vor fi scutite de la plata impozitului pentru aceste venituri, din iulie 2017. De altfel, scutirea pentru activitățile de cercetare-dezvoltare este prevăzută în Codul fiscal din vara anului trecut, însă actul normativ va reglementa expres, în curând, o astfel de facilitate și pentru activitățile de inovare. Totodată, sunt stabilite și condițiile în care va fi acordată efectiv scutirea de impozit pentru persoanele în cauză, de luna viitoare. Citește articolul
Trecerea la moneda euro va schimba modul în care compania își calculează bugetele, veniturile și cheltuielile, având un impact direct asupra finanțelor și contabilității.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul