Acest departament are nevoie de informații clare despre cum se calculează și se aplică reținerile legale din salariile angajaților sau din alte plăți, pentru a se asigura că plățile sunt făcute corect și în conformitate cu legislația financiară și fiscală.
Legislația civilă impune limite foarte clare până la care pot fi urmărite veniturile noastre și stabilește care sunt bunurile care nu pot fi executate silit. Aceste limite îi împiedică teoretic pe creditori să ceară și pe executori să dispună măsuri de executare silită care ne-ar duce într-o ruină totală. În Forumul AvocatNet.ro sunt numeroase persoane care se plâng de abuzurile comise în cadrul executărilor. Cel mai adesea, alocațiile copiilor sau indemnizațiile speciale sunt executate silit, cu toate că există interdicții clare în lege cu privire la urmărirea acestor bani, de multe ori tocmai băncile încuviințând popriri pe conturile în care intră aceste sume. Citește articolul
Articolul se concentrează pe obținerea de finanțări, sumele disponibile, condițiile financiare (cum ar fi cifra de afaceri cerută) și gestionarea bugetelor pentru demararea unor afaceri, aspecte de interes major pentru departamentul financiar.
Deschiderea programelor de finanțare în acest an este așteptată cu mult interes de către toți antreprenorii dornici să-și dezvolte sau să-și înceapă o afacere nouă. Chiar dacă cele mai multe afaceri se vor implementa în domenii precum producția de bunuri de consum, pensiuni turistice, activități de agrement sau IT, există și antreprenori care caută idei de afaceri cu adevărat unice, pentru a se asigura că nu au concurență. Pentru aceștia din urmă, am căutat în lista activităților eligibile și am selectat trei idei de afaceri pe care ei le pot începe în perioada următoare. Nu-ți putem garanta succesul, însă te asigurăm că nimeni nu s-a mai gândit la ele. Citește articolul
Gestionarea banilor primiți ca finanțare, monitorizarea cheltuielilor și a veniturilor, și înțelegerea regulilor fiscale legate de aceste subvenții.
În anul 2017, antreprenorii interesați de lansarea unei afaceri în domeniul producției de mobiler la comandă vor avea la dispoziție două soluții de finanțare care acordă un ajutor financiar nerambursabil de 100%, nefiind necesară o contribuție proprie. Conform planificării efectuate, întreprinderile vor putea solicita sprijin nerambursabil începând cu această lună. Citește articolul
Articolul explică în detaliu cum sunt taxate profiturile obținute de angajați din aceste programe (fie din dividende, fie din vânzarea acțiunilor) și ce taxe și contribuții sociale trebuie plătite, informații esențiale pentru contabilitate și gestionarea finanțelor companiei.
Printre modificările legislative pozitive din ultima perioadă regăsim, printre altele, alinierea prevederilor fiscale la realitatea economică actuală în ceea ce privește programele de stimulare și remunerare a personalului. Citește articolul
Acest departament gestionează banii, taxele și contabilitatea firmei, fiind direct interesat de verificările ANAF pentru a evita problemele fiscale.
La sfârșitul acestei săptămâni se va celebra Paștele, astfel că, atât în timpul sărbătorii, cât și în perioada premergătoare acesteia, autoritățile își intensifică verificările la firme. Citește articolul
Monitorizează modul în care sunt gestionați banii europeni alocați pentru proiecte de infrastructură și impactul lor financiar asupra companiei sau a economiei.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Acest departament este responsabil cu pregătirea, semnarea și depunerea situațiilor financiare. Trebuie să cunoască termenele limită, amenzile pentru întârziere și riscul de dizolvare, pentru a-și îndeplini corect atribuțiile.
Situațiile financiare anuale, precum și raportările contabile, trebuie depuse la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice (MFP) nu mai târziu de 30 mai 2017. În caz contrar, firmele riscă amenzi importante, în funcție de cât de mult întârzie cu depunerea, sau chiar dizolvarea, după expirarea unei anumite perioade de timp. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu calcularea salariilor, a contribuțiilor sociale și a impozitelor. Articolul detaliază cum este împărțită contribuția obligatorie la pensii (CAS) între stat și fondurile private, ceea ce este esențial pentru calculul corect al payroll-ului și pentru raportările fiscale ale companiei.
În contextul speculațiilor recente legate de naționalizarea pensiilor private obligatorii au început să apară din nou întrebări legate de retragerea banilor de la fondurile care le administrează. Legislația aplicabilă nu prevede însă această posibilitate. Atâta timp cât o persoană obține venituri, are obligația să plătească contribuție la asigurările sociale (CAS), iar contribuția la un fond privat de pensii este obligatorie pentru cei sub 35 de ani. Dar chiar și dacă nu e obligatorie, cel care a început să-și pună bani deoparte pentru pensie, sub forma unor contribuții la fondurile de pensii private, nu va mai putea să beneficieze de banii depuși decât după vârsta de pensionare sau dacă ajunge în gradul I sau II de invaliditate. Citește articolul
Este direct responsabil de cum sunt înregistrate costurile de construire a unui imobil, cum se deduce TVA-ul și cum sunt reflectate aceste operațiuni în bilanțul firmei, pentru a fi în conformitate cu legile fiscale și contabile.
Atunci când o companie decide să își construiască un imobil necesar la desfășurarea activității economice (un birou sau un depozit, spre exemplu) trebuie să fie atentă la câteva aspecte fiscale și contabile. Acestea diferă în funcție de maniera de construcție a respectivului spațiu: în regie proprie sau prin contractarea unui constructor. Citește articolul
Pentru a înțelege condițiile financiare de eligibilitate (cifră de afaceri, profit), pentru a calcula contribuția proprie necesară și pentru a gestiona corect bugetul proiectului și cheltuielile eligibile.
Începând cu data de 10 mai 2017, microîntreprinderile care implementează proiecte în zona urbană din zona Deltei Dunării vor putea solicita sprijin nerambusabil de până la 200.000 de euro pentru activități de producție, servicii sau turism. Lista completă a activităților eligibile este anexată acestui articol. Citește articolul