Acest departament are nevoie să știe exact cum să înregistreze cheltuielile cu mesele, cadourile și protocolul, ce taxe poate deduce și cum să evite problemele cu Fiscul.
Cheltuielile de protocol sunt cheltuieli ocazionate de acordarea unor cadouri, tratații și mese partenerilor de afaceri, efectuate în scopul afacerii. În funcție de tipul cheltuielii, o companie are nevoie de anumite documente care să îi permită decontarea. Citește articolul
Este esențial pentru gestionarea datoriilor fiscale ale companiei, planificarea plăților și menținerea sănătății financiare.
Atunci când înregistrează debite și se află în imposibilitatea de a achita obligațiile fiscale restante, contribuabilii pot beneficia de o eșalonare la plată pentru sumele datorate statului. Pentru aceasta, ei trebuie să îndeplinească anumite condiții și să urmeze mai mulți pași, prezentați într-un document al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Acest departament este direct interesat de cum se completează și se corectează declarațiile fiscale (impozit pe profit, TVA, etc.), deoarece gestionează toate plățile către stat și se asigură că sunt respectate termenele și procedurile fiscale.
Ziua de marți a fost una încărcată la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), iar printre declarațiile depuse s-au numărat formularul 112, folosit pentru plata impozitului pe veniturile din salarii, sau formularul 100, utilizat pentru plata impozitului pe profit sau pe veniturile microîntreprinderilor, după caz. În cazul în care constată erori în declarațiile depuse, contribuabilii au posibilitatea de a le remedia, prin depunerea unei rectificative pentru fiecare document în parte și urmarea unei proceduri prezentate în cele ce urmează. Citește articolul
Pentru acest departament este important să știe despre fondurile nerambursabile disponibile pentru achiziții. Chiar dacă articolul vorbește de persoane fizice, o companie care vrea să-și reînnoiască flota auto cu vehicule electrice va dori să cunoască aceste beneficii financiare pentru a reduce cheltuielile.
Cetățenii care vor să-și cumpere în 2017 mașini electrice noi vor putea cere de la stat, începând din mai 2017, o subvenție de 45.000 de lei, adică undeva spre 10.000 de euro. Potrivit unui act normativ al Ministerului Mediului (MM) apărut recent în Monitorul Oficial, suma maximă ce va fi acordată anul acesta este mult mai mare decât cea stabilită pentru anul trecut, astfel că persoanele fizice ar putea fi mai tentate să acceseze finanțarea. Mai ales în condițiile în care rețeaua națională de prize pentru automobile este în extindere. Citește articolul
Acest departament este direct vizat de controalele fiscale, fiindcă ține evidența banilor și a taxelor. Ei trebuie să știe exact cum se desfășoară un control, ce acte le pot cere inspectorii și cum să se pregătească pentru a evita probleme.
În prezent, activitatea de inspecție fiscală se desfășoară în baza prevederilor din Codul de procedură fiscală, iar acțiunile de control la marii contribuabili sunt incluse într-o nouă procedură de administrare și monitorizare a acestora, publicată recent în Monitorul Oficial și actualizată corespunzător normelor în vigoare. Citește articolul
Acest departament este direct vizat, deoarece articolul explică un nou tip de impozit (pe gospodărie), modificări ale impozitului pe venit și concepte fiscale precum rezidența fiscală, care sunt esențiale pentru calculul și plata corectă a taxelor.
În contextul discuțiilor recente din România despre impozitul pe gospodărie, care ar urma să se aplice de la 1 ianuarie 2018, au apărut întrebări legate și de aplicarea acestuia persoanelor care trăiesc în Italia și care nu și-au transferat rezidența fiscală în această țară. Totuși, momentan vorbim strict de un proiect în lucru pentru o eventuală modificare a Codului fiscal, acesta nu produce niciun efect în prezent. Citește articolul
Departamentul financiar trebuie să fie la curent cu prețurile imobiliare, deoarece acestea afectează valoarea activelor companiei, costurile de investiție în spații noi și planificarea bugetară generală.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de toate aspectele fiscale și contabile ale companiei, iar articolul detaliază termenele de plată, tipurile de impozite și contribuții, precum și sancțiunile pentru nerespectarea acestora.
Contribuabilii au de îndeplinit mai multe obligații fiscale până diseară, iar printre acestea se află și plata mai multor taxe și impozite. De altfel, nedeclararea sau subdeclararea, în declarații de impunere, a impozitelor, taxelor și contribuțiilor sociale va atrage sancțiuni suplimentare, precum penalitatea de nedeclarare. Astfel, dacă nu vor respecta termenul stabilit, contribuabilii vor datora o penalitate de nedeclarare de 0,08% pentru fiecare zi de întârziere, începând cu ziua imediat următoare scadenței, adică mâine. Citește articolul
Acesta este departamentul cel mai vizat, deoarece gestionează toate taxele, impozitele și finanțele firmei. Noile reguli de administrare, declarare și plată pentru marii contribuabili sunt esențiale pentru activitatea lor zilnică și planificarea financiară.
O nouă procedură de administrare și monitorizare a marilor contribuabili, care cuprinde, printre multe altele, aspecte legate de înregistrarea fiscală, administrarea grupului fiscal unic, obligații declarative ori solicitarea și comunicarea documentelor a intrat în vigoare recent, odată cu apariția unui act normativ în Monitorul Oficial. Astfel, marilor contribuabili le pot fi comunicate de-acum documentele solicitate, la cerere, și prin intermediul e-mailului, pe lângă varianta transmiterii prin poștă sau la domiciliul fiscal. Citește articolul
Este esențial pentru acest departament să cunoască toate termenele limită pentru depunerea declarațiilor și plata taxelor, cum ar fi TVA, impozitul pe profit și contribuțiile sociale, pentru a-și îndeplini corect atribuțiile zilnice.
Ziua de azi aduce mai multe obligații fiscale pentru contribuabili, printre care declararea și plata impozitului pe veniturile din salarii, precum şi a contribuţiilor sociale aferente lunii trecute, cât și primului trimestru din an, în cazul anumitor entități. Totodată, astăzi este ultima zi în care anumite persoane juridice trebuie să depună declarația privind distribuirea între asociaţi a veniturilor şi cheltuielilor aferente primelor trei luni din 2017. Citește articolul