Articolul abordează aspecte precum lipsa datoriilor fiscale, justificarea costurilor și bugetului, precum și prognozele economice necesare pentru demonstrarea sustenabilității proiectului, toate fiind esențiale pentru acest departament.
În lunile aprilie și mai ale acestui an vor fi lansate numeroase programe de finanțare, iar bugetele disponibile vor permite selectarea unui număr de peste 20.000 de întreprinderi. Întocmirea documentației trebuie să respecte cerințele minime menționate în ghidul solicitantului, însă care sunt criteriile care asigură șanse sporite de selecție a proiectelor în procesul de evaluare? Citește articolul
Pentru că sunt menționate credite fiscale pentru educație și schimbări în piața de ciment, elemente care influențează direct banii companiei și previziunile financiare.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Este important pentru acest departament să înțeleagă regulile de aplicare a reținerilor salariale și popririlor, deoarece acestea afectează modul în care sunt calculate și plătite salariile, precum și modul în care sunt înregistrate aceste tranzacții în contabilitatea firmei.
Reținerile salariale pot fi făcute fie în baza unor titluri executorii pe care le au creditorii salariatului (bănci, titularii pensiei de întreținere, statul român etc.), fie direct de către angajator, pentru recuperarea sumelor de bani pe care salariatul i le datorează cu titlu de despăgubire. Totuși, legislația nu lasă urmă de dubiu: oricâți ar cere să se facă rețineri din salariu și oricât de mari sunt sumele pe care le-ar avea de recuperat, nu se poate reține mai mult de jumătate din suma pe care o câștigă un salariat în fiecare lună. Citește articolul
Este esențial pentru gestionarea banilor într-un proiect, de la cât costă și cum se alocă fondurile, până la cum se cer plățile și se urmăresc cheltuielile.
În perioada următoare vor fi lansate programe de finanțare prin care mii de antreprenori vor putea solicita sprijin financiar nerambursabil pentru implementarea unor idei de afaceri. Întocmirea planurilor de afaceri necesită utilizarea unui instrument de planificare a activităților, resurselor materiale și de timp. Citește acest articol pentru a descoperi cum se planifică o diagramă Gantt în cadrul unui proiect. Citește articolul
Această echipă este direct responsabilă de pregătirea și depunerea rapoartelor financiare ale companiei, iar articolul explică exact cum trebuie făcute, în funcție de mărimea firmei.
Până cel târziu pe 30 mai 2017, firmele sunt obligate să depună situațiile financiare anuale pentru 2016, la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice (MFP). În funcție de anumite criterii, legislația din prezent oferă anumitor entități posibilitatea de a întocmi bilanțuri simplificate. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru obținerea finanțărilor, gestionarea relațiilor cu băncile și fondurile de garantare, calcularea și bugetarea comisioanelor aferente garanțiilor, precum și pentru asigurarea resurselor financiare necesare proiectelor.
Una dintre principalele probleme care întârzie implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene este tocmai accesul dificil la creditare, ca urmare a lipsei garanțiilor solicitate de către instituțiile de credit. Beneficiarii proiectelor finanțate din surse nerambusabile pot solicita obținerea unei garanții de cel mult 80% din valoarea împrumutului, asigurând derularea rapidă a proiectelor proprii. Citește articolul
Reducerea numărului de taxe și posibilitatea de a le plăti online sunt esențiale pentru gestionarea bugetului și a obligațiilor financiare ale companiei.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Pentru a urmări modificările legislative ce afectează taxele, impozitele, ajutoarele de stat (ex: acciza la motorină în agricultură), contribuțiile către autorități și deciziile Curții Constituționale legate de Codul fiscal și de procedură fiscală, care au impact direct asupra situației financiare a companiei.
În Monitorul Oficial, Partea I, nr. 229, 230 și 231 din 4 aprilie 2017 s-au publicat: Citește articolul
Este esențial pentru a calcula și plăti corect impozitele pentru plățile făcute către firme din alte țări și pentru a beneficia de reducerile fiscale permise de acordurile internaționale.
Companiile românești trebuie să fie atente la regulile de impozitare atunci când achiziționează software (inclusiv pentru instalarea, implementarea, stocarea si personalizarea lui), astfel că regimul fiscal aplicabil acestor achiziții depinde de existența certificatului de rezidență fiscală al furnizorului. Dacă firma românească deține acest document, achiziția nu constituie redevență și nu se va plăti impozit pentru veniturile nerezidenților. Citește articolul
Se ocupă de identificarea, solicitarea și gestionarea banilor nerambursabili pentru proiectele de dezvoltare sau investițiile firmei, asigurându-se că toate condițiile financiare sunt îndeplinite.
Antreprenorii pot solicita, în lunile aprilie și mai ale acestui an, fonduri nerambursabile pentru o gamă extrem de variată de activități economice, de la agricultură și procesarea produselor agricole până la activități de IT sau industrii creative. Ajutorul nerambursabil poate ajunge, în unele situații, la două milioane de euro, iar în alte cazuri poate acoperi integral valoarea eligibilă a investiției. Apelurile de proiecte sunt estimate a fi deschise în lunile aprilie și mai ale acestui an. Citește articolul