Reducerea numărului de taxe și posibilitatea de a le plăti online sunt esențiale pentru gestionarea bugetului și a obligațiilor financiare ale companiei.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Pentru a urmări modificările legislative ce afectează taxele, impozitele, ajutoarele de stat (ex: acciza la motorină în agricultură), contribuțiile către autorități și deciziile Curții Constituționale legate de Codul fiscal și de procedură fiscală, care au impact direct asupra situației financiare a companiei.
În Monitorul Oficial, Partea I, nr. 229, 230 și 231 din 4 aprilie 2017 s-au publicat: Citește articolul
Este esențial pentru a calcula și plăti corect impozitele pentru plățile făcute către firme din alte țări și pentru a beneficia de reducerile fiscale permise de acordurile internaționale.
Companiile românești trebuie să fie atente la regulile de impozitare atunci când achiziționează software (inclusiv pentru instalarea, implementarea, stocarea si personalizarea lui), astfel că regimul fiscal aplicabil acestor achiziții depinde de existența certificatului de rezidență fiscală al furnizorului. Dacă firma românească deține acest document, achiziția nu constituie redevență și nu se va plăti impozit pentru veniturile nerezidenților. Citește articolul
Se ocupă de identificarea, solicitarea și gestionarea banilor nerambursabili pentru proiectele de dezvoltare sau investițiile firmei, asigurându-se că toate condițiile financiare sunt îndeplinite.
Antreprenorii pot solicita, în lunile aprilie și mai ale acestui an, fonduri nerambursabile pentru o gamă extrem de variată de activități economice, de la agricultură și procesarea produselor agricole până la activități de IT sau industrii creative. Ajutorul nerambursabil poate ajunge, în unele situații, la două milioane de euro, iar în alte cazuri poate acoperi integral valoarea eligibilă a investiției. Apelurile de proiecte sunt estimate a fi deschise în lunile aprilie și mai ale acestui an. Citește articolul
Acest departament are nevoie să înțeleagă exact cum este clasificată firma conform legii (mică, mijlocie, mare), deoarece această clasificare determină ce reguli trebuie respectate la întocmirea și depunerea documentelor financiare, inclusiv ce informații trebuie incluse.
Regulile pe care o firmă trebuie să le respecte la întocmirea situațiilor financiare anuale pentru 2016 depind de încadrarea acesteia în una dintre categoriile prevăzute de legislația contabilă. Astfel, în funcție de anumite criterii, o companie poate să fie considerată microentitate, entitate mică, entitate mijlocie sau entitate mare. Citește articolul
Pentru a monitoriza costurile, a gestiona bugetul în contextul creșterii prețurilor la materii prime, a cunoaște noile bancnote Euro pentru tranzacții sigure și a asigura conformitatea fiscală a companiei.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Departamentul este interesat de orice act normativ care are un impact financiar sau fiscal, cum ar fi ordonanțe de urgență cu măsuri bugetare, ajutoare de stat pentru firme mici și mijlocii (IMM-uri) sau noi reguli privind combaterea spălării banilor, pentru a gestiona corect banii, taxele și obligațiile financiare ale companiei.
În Monitorul Oficial, Partea I, nr. 225, 226, 227 și 228 din 3 aprilie 2017 s-au publicat: Citește articolul
Rolul principal al acestui departament este să gestioneze taxele și banii firmei. Articolul oferă informații esențiale despre cine plătește impozitul local și când, precum și despre posibilitatea de a plăti aceeași taxă de două ori în cazul vânzărilor de bunuri în străinătate.
Și în 2017, impozitele locale sunt datorate, pentru întregul an, de către persoanele care aveau în proprietate, la 31 decembrie 2016, case, terenuri ori mașini. Astfel, și în cazul în care o persoană fizică vinde anul acesta un autoturism unei persoane dintr-un alt stat, aceasta va continua să achite impozitul pentru tot anul, chiar dacă și noul proprietar va plăti, la rândul său, un impozit conform legii din țara sa de reședință. În plus, persoana care vinde mașina va trebui să o radieze din circulație, prin depunerea unei declarații la Fisc. Citește articolul
Departamentul Fiscal-Financiar-Contabil gestionează bugetele și plățile pentru toate departamentele. Fiind vorba de tarife majorate pentru publicarea actelor, acest departament trebuie să fie informat pentru a planifica corect cheltuielile și a procesa plățile.
Sumele de bani care se plătesc de la 1 aprilie 2017 pentru publicarea în Monitorul Oficial au crescut semnificativ pe alocuri, potrivit unui act publicat recent. Practic, Executivul a instituit un tarif unic pentru toate categoriile de acte, indiferent în care dintre cele șapte părți ale Monitorului se publică și a decis, totodată, să elimine tarifele percepute până sâmbătă pentru anunțurile de acte pierdute sau schimbarea numelui. Citește articolul
Acest departament gestionează banii firmei, inclusiv salariile, taxele și contribuțiile. Dacă o lege nouă modifică aceste aspecte sau impune amenzi, ei trebuie să știe.
AvocatNet.ro vă prezintă cele mai importante acte normative publicate în Monitorul Oficial în perioada 27-31 martie 2017. Citește articolul