Ajută la înțelegerea cum se calculează impozitul pe profit și ce cheltuieli pot fi scăzute din venituri (sau nu), pentru a reduce suma de plată către stat.
Noul Cod fiscal, aplicabil din 1 ianuarie 2016, a adus o serie de modificări privind impozitul pe profit. Astfel, conform prevederilor art. 25 din Legea nr. 227/2015, sunt considerate cheltuieli deductibile integral pentru stabilirea rezultatului fiscal acele cheltuieli care sunt efectuate în scopul desfășurării activității economice, inclusiv cele reglementate prin acte normative în vigoare, precum și taxele de înscriere, cotizațiile și contribuțiile către organizații sindicale și patronale, camerele de comerț. Citește articolul
Oferă informații esențiale despre obligațiile fiscale legate de veniturile din chirii și atrage atenția asupra modului în care autoritățile pot verifica și sancționa nedeclararea acestora.
O femeie a fost condamnată recent la opt luni de închisoare cu suspendare pentru că nu și-a declarat veniturile din chirii la organele fiscale, potrivit unei hotărâri judecătorești. Femeia prejudiciase statul cu o sumă de 290 de lei, pe care ar fi trebuit să-i plătească Fiscului pentru cele cinci luni în care și-a închiriat apartamentul. Organele de poliție au ajuns să o cerceteze pe femeie de evaziune fiscală după ce aceasta a fost pârâtă de vecini. Citește articolul
Modificările de prețuri influențează direct cât câștigă firma, cum se calculează taxele și cum se înregistrează toate aceste tranzacții în contabilitate.
AvocatNet.ro vă prezintă cele mai importante acte normative publicate în Monitorul Oficial în perioada 6-10 martie 2017. Citește articolul
Articolul oferă ghidare esențială pentru înțelegerea și gestionarea fluxurilor de bani dintr-o firmă, incluzând investiții, finanțări, încasări și plăți zilnice.
Fluxul de numerar (cash flow) reprezintă imaginea cea mai clară a stării de sănătate a unei afaceri, prezentând atât încasările, cât și plățile pe care o societate le are într-o perioadă de timp. Nu trebuie să fi terminat o facultate economică și nici să fi lucrat în contabilitate pentru a realiza un cash flow. Descarcă un model de flux de numerar din acest articol și urmează exemplul nostru pas cu pas. Citește articolul
Informațiile despre cadastru și bugetele alocate pot influența impozitele pe proprietate sau valoarea terenurilor companiei, aspecte esențiale pentru evidența financiară.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Acest departament este direct impactat de ordinele ANAF privind formularele de declarare a impozitelor și taxelor, de modificările legislative referitoare la TVA și de normele Băncii Naționale privind raportările financiar-contabile, pentru a asigura o bună gestiune fiscală și financiară.
În Monitorul Oficial, Partea I, nr. 175 și 176 din 10 martie 2017 s-au publicat: Citește articolul
Pentru operațiunile financiare internaționale sau pentru raportări fiscale în alte țări, documente specifice cum ar fi certificatele de rezidență fiscală ar putea necesita apostilare. Acest articol confirmă că acest serviciu este acum gratuit, impactând costurile departamentului.
În prezent, atunci când solicităm aplicarea apostilei pentru un act oficial pe care vrem să-l folosim în străinătate nu mai trebuie să achităm și un tarif pentru acest serviciu. Aplicarea apostilei poate fi solicitată fie la prefectură, fie la tribunal, în funcție de tipul de act pentru care o solicităm, dar poate fi refuzată de autorități dacă actul este plastifiat, spre exemplu, sau nu se depun documentele necesare. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de calcularea, declararea și plata impozitelor și taxelor companiei. Modificările aduse formularului 100, introducerea de noi obligații fiscale, eliminarea altora și detaliile despre termenele de depunere sunt esențiale pentru a-și face corect munca.
Autoritățile au actualizat regulile declarării obligațiilor de plată la bugetul de stat prin formularul fiscal 100, potrivit unui act normativ al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Concret, declarația se folosește de-acum și pentru impozitul specific și impozitul pe pensii, însă, în același timp, prin aceasta nu se mai raportează „taxa pe stâlp”. Totodată, există și alte noutăți. Citește articolul
Este interesat de oportunitățile de finanțare nerambursabilă disponibile, cum se pot folosi banii, ce cheltuieli sunt eligibile și cum trebuie înregistrați acești bani în contabilitate și gestionați din punct de vedere fiscal.
Descoperă în acest articol zece idei de afaceri pentru care vei putea cere statului o finanțare de până la 44.000 de euro, reprezentând 100% din valoarea eligibilă a proiectului, în cadrul programului Start-up Nation România. Banii vor putea fi folosiți pentru plata chiriei, achiziția utilajelor și instalațiilor de lucru. Ideile de afaceri prezentate sunt accesibile antreprenorilor debutanți și nu necesită investiții substanțiale. Citește articolul
Acest departament analizează costurile de consultanță, limitele maxime care pot fi decontate și modalitățile de plată, fiind esențial pentru bugetul companiei și pentru gestionarea fondurilor.
Identificarea unui consultant în afaceri nu este un proces dificil, însă este necesar ca beneficiarul investiției să își stabilească un „sistem de filtrare”, prin care să se asigure că va selecta consultantul potrivit proiectului pe care dorește să îl implementeze. Cele două părți au liberatatea de a-și negocia toate aspectele colaborării, însă, pentru protejarea intereselor beneficiarilor, unii finanțatori au publicat un contract-cadru de consultanță pe care îl recomandă. Află din acest articol unde poți găsi un consultant în afaceri și ce aspecte să negociezi înainte de a-i încredința proiectul și banii tăi. Citește articolul