Articolul vorbește despre costurile lucrărilor de consolidare, cum se pot obține fonduri și cum trebuie rambursați banii, inclusiv dobânzi și penalități. Aceste informații sunt cruciale pentru a planifica bugetul și a gestiona finanțele companiei legate de proprietăți.
Prevederile legale cu privire la lucrările de consolidare a clădirilor încadrate la clasa I de risc seismic ar urma să fie modificate substanțial, conform unui proiect de lege pus în dezbatere publică de curând. Printre cele mai importante modificări se numără evacuarea temporară a proprietarilor în baza unei dispoziții a primarului, iar nu în urma unui act al instanței de judecată, așa cum se întâmplă acum, precum și restituirea banilor de lucrări într-un termen de cinci ori mai scurt. Potrivit normelor propuse, cei care vor vrea să vândă clădirile sau să le înstrăineze în orice alt mod, vor fi obligați să restituie toți banii pe care i-au primit ca finanțare de la buget pentru efectuarea lucrărilor de consolidare. Citește articolul
Este interesat de costurile cu asigurările pentru flota auto, de impactul financiar al tarifelor plafonate și de gestionarea bugetului alocat pentru polițele RCA.
Proprietarii de autovehicule, indiferent că vorbim de persoane fizice sau juridice, sunt obligați să încheie contracte de asigurare de răspundere civilă auto (RCA). Scopul acestei asigurări obligatorii este protejarea persoanelor cărora le producem daune prin accidentele de mașină pe care le provocăm, asigurătorul având obligația de a-i aduce victimei compensații pentru aceste daune. Costul încheierii acestor asigurări este diferit la cele unsprezece societăți care activează actualmente în România pe piața RCA, ultima intrată pe piață fiind societatea Euro Insurance DAC. Totuși, asigurătorii trebuie să respecte, cel puțin până în luna mai a acestui an, anumite limitări ale tarifelor impuse printr-un act al Guvernului. Citește articolul
Acest departament gestionează banii companiei, face rapoartele financiare și se ocupă de relația cu Fiscul. Articolul le arată ce greșeli sunt cel mai des găsite de inspectori la controale și cum să se asigure că toate cheltuielile sunt acceptate de fisc, pentru a evita plata unor taxe în plus sau amenzi.
Pentru serviciile primite de la furnizori, documentația care le însoțește este foarte importantă în cazul unui control de la Fisc. În funcție de actele întocmite de firmă, inspectorii fiscali permit deductibilitatea, integrală sau parțială, a cheltuielilor ocazionate de achiziția acelor servicii. Dacă documentația este necorespunzătoare (lipsește, este greșit întocmită ori incompletă), angajații Fiscului veniți în control pot decide chiar că acele cheltuieli sunt nedeductibile în totalitate. Citește articolul
Acest departament gestionează banii, taxele și actele contabile ale firmei. Informațiile despre controale, verificarea facturilor false, modalitățile de plată eșalonată a taxelor și consilierea fiscală sunt esențiale pentru activitatea lor zilnică și pentru conformitatea financiară.
În perioada imediat următoare, inspectorii Fiscului își vor îndrepta atenția, în cadrul controalelor la firme, asupra comercianților online și a celor ce înregistrează în evidențele contabile facturi false, potrivit unui comunicat de presă recent al Guvernului. Măsura vine în contextul în care se dorește o creștere relativ urgentă a colectării de taxe și impozite. Citește articolul
Articolul se referă la obținerea de fonduri (subvenții de până la 40.000 de euro), la cum pot fi cheltuite aceste fonduri (chirii, salarii, echipamente) și la obiective financiare (venituri de 9.000 de euro), informații esențiale pentru contabilitate și finanțe.
Șomerii, persoanele inactive, dar și persoanele care au un loc de muncă și înființează o afacere nouă vor putea cere, prin intermediul Programului Operational Capital Uman – Romania Start-up Plus, până la 40.000 de euro. Administratorii acestei scheme de ajutor de stat vor fi anunțați în cursul lunii aprilie 2017, iar în prima etapă a programului îi vor pregăti gratuit în antreprenoriat pe viitorii proprietari de afaceri. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru calculul corect al taxelor (impozitul pe venit, contribuțiile sociale) și pentru înregistrarea cheltuielilor cu cadourile. Este esențial să știe cum se aplică impozitele pentru cadourile oferite angajaților și cum aceste cheltuieli pot reduce impozitul pe profit al companiei.
Ziua de 8 martie reprezintă una dintre ocaziile în care angajatorii pot oferi salariatelor şi copiilor acestora stimulente neimpozabile, sub formă de cadouri, bunuri, vouchere de cumpărături sau tichete cadou. În anumite limite, acestea nu sunt impozitate, firmele fiind astfel încurajate să acorde diverse facilități în această perioadă. Citește articolul
Articolul menționează aspecte financiare precum bugetele alocate programelor de reabilitare, atragerea de fonduri europene și combaterea evaziunii fiscale în agricultură, informații cruciale pentru gestionarea financiară.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Finanțistii și contabilii sunt interesați de ce cheltuieli sunt acoperite de program, cum se gestionează banii primiți și cum se face planificarea financiară a afacerii, inclusiv prognozele economice.
Prin intermediul programului România Start-up Nation, întreprinderile nou-înființate pot accesa un ajutor nerambusabil de până la 44.000 de euro și 100% din valoarea eligibilă a proiectelor, iar banii pot fi utilizați pentru decontarea cheltuielilor de investiție și a chiriilor pentru spațiile în care își desfășoară activitatea. Pe lângă producția de bunuri, mulți antreprenori se vor orienta către activități de comerț sau prestarea diverselor servicii, acestea putând demara mai rapid și cu investiții mai reduse. Un astfel de exemplu este și înființarea unei florării. Citește articolul
Acest departament vrea să știe cum funcționează recuperarea de prejudicii și valorificarea bunurilor, deoarece aceste procese pot avea un impact financiar asupra companiei sau pot influența modul de administrare a datoriilor.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Acest departament are nevoie de aceste detalii pentru a calcula și plăti corect indemnizațiile aferente concediilor parentale și pentru a gestiona aspectele fiscale și contabile legate de acestea.
Părinții salariați trebuie să știe că au dreptul la o serie de concedii și la indemnizațiile aferente pentru a putea îngriji de copilul nou-născut, de cel bolnav sau cu un anumit handicap ori pentru creșterea micuțului: concediul de maternitate, cel de risc maternal, concediul paternal, concediul de creștere a copilului, concediul de acomodare oferit celor care adoptă, cel pentru îngrijirea copilului bolnav, precum și zilele libere pentru controlul medical de rutină al copilului. Citește articolul