Departamentul Fiscal-Financiar-Contabil este direct vizat, deoarece articolul detaliază povara fiscală a unei PFA, contribuțiile sociale, impozitele și obligațiile contabile, precum și pașii fiscali de urmat la închiderea activității.
Întrucât regimul fiscal aplicabil persoanelor fizice autorizate (PFA) a fost serios înăsprit de la începutul anului, odată cu intrarea în vigoare a noului Cod fiscal, numeroase persoane au decis să renunţe la o astfel de formă de organizare, în timp ce mulţi alţi contribuabili s-au reorientat spre alte entităţi. Iar cum procedura pentru înfiinţarea unei PFA v-a fost prezentată recent, astăzi vă spunem, cu ajutorul specialiştilor contactaţi de redacţia noastră, paşii pe care trebuie să îi urmaţi dacă decideţi să încetaţi o astfel de activitate. Citește articolul
Departamentul Fiscal-Financiar-Contabil este interesat de orice modificare a tarifelor, deoarece acestea influențează direct bugetele, costurile operaționale și planificarea financiară a companiei. Creșterea costurilor pentru expertize medicale și servicii de traducere înseamnă cheltuieli mai mari care trebuie înregistrate și gestionate din punct de vedere fiscal și contabil.
Persoanele care au nevoie de expertize medico-legale sau de traduceri autorizate vor fi nevoite să scoată mai mulți bani din buzunare, deoarece autoritățile vor să majoreze tarifele aplicabile în prezent. Prețurile vor fi actualizate din cauză că acest lucru nu s-a mai întâmplat de ani buni. Citește articolul
Este important pentru a înregistra corect vânzările, a calcula și a raporta taxele către stat, și pentru a ști cum să folosească bonurile fiscale pentru anumite avantaje fiscale (deducerea TVA).
1 noiembrie 2017 este termenul-limită până la care operatorii economici sunt obligaţi să schimbe casele de marcat cu jurnal pe suport hârtie cu aparate cu jurnal electronic. În acest context, Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a publicat recent un proiect de act normativ prin care stabileşte modalitatea prin care îşi vor putea înscrie contribuabilii noile case de marcat într-un Registru naţional de evidenţă a aparatelor de acest fel, ce urmează să fie înfiinţat de Fisc. Citește articolul
Gestionarii de taxe și contabilii au nevoie de acest document pentru a verifica situația fiscală a firmei sau a partenerilor și pentru a se asigura că toate taxele sunt plătite la zi și raportate corect.
Mulți angajați primesc de la companie mașină și telefon de serviciu. De asemenea sunt companii care oferă hrană propriilor angajați. Cei care se folosesc de asemenea beneficii fără respectarea câtorva reguli fiscale riscă să plătească taxe și impozite pentru ele pentru că inspectorii ANAF le pot încadra ca benefiici impozabile. Citește articolul
Pentru că vorbește direct despre banii publici, bugetele instituțiilor statului și modul în care acestea își declară cheltuielile, dar și despre modificarea fizică a banilor naționali, aspecte fundamentale pentru departamentul financiar.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Este direct responsabil de calculul, declararea și plata impozitelor pe transferul proprietăților, asigurând conformitatea fiscală și gestionarea corectă a finanțelor, chiar și în contextul tranzacțiilor personale care pot avea implicații.
Două dintre formularele folosite în administrarea impozitului pe venit au fost actualizate recent de Fisc, prin intermediul unui act normativ publicat în Monitorul Oficial. Concret, obligaţia depunerii declaraţiilor revine persoanelor care obţin venituri din transferul proprietăţilor imobiliare şi a terenurilor aferente acestora, dar şi notarilor publici care au obligaţia calculării, încasării şi virării impozitului pe veniturile din astfel de tranzacţii. Citește articolul
Deciziile privind darea în plată pot afecta direct situația financiară a unei companii (mai ales a unei bănci), ducând la pierderi sau la necesitatea unor provizioane. Departamentul trebuie să înțeleagă aceste riscuri și să le reflecte corect în acte.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Deciziile privind darea în plată pot afecta direct situația financiară a unei companii (mai ales a unei bănci), ducând la pierderi sau la necesitatea unor provizioane. Departamentul trebuie să înțeleagă aceste riscuri și să le reflecte corect în acte.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Acest departament trebuie să fie informat despre amenzile posibile pentru nerespectarea legii, despre interdicția unor taxe către furnizori și despre modificările termenelor de plată care afectează fluxul de bani al companiei.
Obligaţia marilor magazine de pune la vânzare produse provenite în proporţie de cel puţin 51% din producţia internă este cuprinsă într-un proiect de act normativ promulgat recent de preşedintele României şi care va intra în vigoare în şase luni de la publicarea în Monitorul Oficial. Totuşi, impactul efectiv al unei astfel de măsuri nu poate fi anticipat, iar implementarea practică poate ridica o serie de obstacole şi riscuri. Citește articolul
Această veste este crucială pentru planificarea fluxului de bani al companiei (cash flow) și pentru gestionarea obligațiilor fiscale, arătând când și cât TVA va fi rambursat de stat. Este direct legată de operațiunile financiare și contabile.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul