avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1003 soluții astăzi
Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES PREMIUM

Închidere PFA: Cum trebuie să procedezi?

Departamentul Fiscal-Financiar-Contabil este direct vizat, deoarece articolul detaliază povara fiscală a unei PFA, contribuțiile sociale, impozitele și obligațiile contabile, precum și pașii fiscali de urmat la închiderea activității.

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
15 Iulie 2016 | 6 | 92249 | Timp de citire: 7 min.

Întrucât regimul fiscal aplicabil persoanelor fizice autorizate (PFA) a fost serios înăsprit de la începutul anului, odată cu intrarea în vigoare a noului Cod fiscal, numeroase persoane au decis să renunţe la o astfel de formă de organizare, în timp ce mulţi alţi contribuabili s-au reorientat spre alte entităţi. Iar cum procedura pentru înfiinţarea unei PFA v-a fost prezentată recent, astăzi vă spunem, cu ajutorul specialiştilor contactaţi de redacţia noastră, paşii pe care trebuie să îi urmaţi dacă decideţi să încetaţi o astfel de activitate.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Expertizele medicale și traducerile autorizate se vor scumpi

Departamentul Fiscal-Financiar-Contabil este interesat de orice modificare a tarifelor, deoarece acestea influențează direct bugetele, costurile operaționale și planificarea financiară a companiei. Creșterea costurilor pentru expertize medicale și servicii de traducere înseamnă cheltuieli mai mari care trebuie înregistrate și gestionate din punct de vedere fiscal și contabil.

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Iulie 2016 | 1 | 3254 | Timp de citire: 3 min.

Persoanele care au nevoie de expertize medico-legale sau de traduceri autorizate vor fi nevoite să scoată mai mulți bani din buzunare, deoarece autoritățile vor să majoreze tarifele aplicabile în prezent. Prețurile vor fi actualizate din cauză că acest lucru nu s-a mai întâmplat de ani buni. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Casele de marcat electronice: Cum le vei putea înscrie în viitorul Registru de evidenţă a aparatelor

Este important pentru a înregistra corect vânzările, a calcula și a raporta taxele către stat, și pentru a ști cum să folosească bonurile fiscale pentru anumite avantaje fiscale (deducerea TVA).

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
14 Iulie 2016 | 3516 | Timp de citire: 8 min.

1 noiembrie 2017 este termenul-limită până la care operatorii economici sunt obligaţi să schimbe casele de marcat cu jurnal pe suport hârtie cu aparate cu jurnal electronic. În acest context, Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a publicat recent un proiect de act normativ prin care stabileşte modalitatea prin care îşi vor putea înscrie contribuabilii noile case de marcat într-un Registru naţional de evidenţă a aparatelor de acest fel, ce urmează să fie înfiinţat de Fisc. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Aveți mașină sau telefon de la serviciu? Ce reguli trebuie respectate ca să nu plătiți taxe pentru ele

Gestionarii de taxe și contabilii au nevoie de acest document pentru a verifica situația fiscală a firmei sau a partenerilor și pentru a se asigura că toate taxele sunt plătite la zi și raportate corect.

CFO Network România în AvocatNet Premium
14 Iulie 2016 | 11557 | Timp de citire: 0 min.

Mulți angajați primesc de la companie mașină și telefon de serviciu. De asemenea sunt companii care oferă hrană propriilor angajați. Cei care se folosesc de asemenea beneficii fără respectarea câtorva reguli fiscale riscă să plătească taxe și impozite pentru ele pentru că inspectorii ANAF le pot încadra ca benefiici impozabile. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Ce scriu ziarele astăzi?

Toate cheltuielile instituţiilor statului vor fi publice într-o lună şi bancnotele vor fi schimbate, după modificarea stemei de stat a României

Pentru că vorbește direct despre banii publici, bugetele instituțiilor statului și modul în care acestea își declară cheltuielile, dar și despre modificarea fizică a banilor naționali, aspecte fundamentale pentru departamentul financiar.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
14 Iulie 2016 | 772 | Timp de citire: 2 min.

AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul

ACCES PREMIUM

Două declaraţii fiscale, actualizate: Cine şi când trebuie să declare vânzarea caselor şi a terenurilor?

Este direct responsabil de calculul, declararea și plata impozitelor pe transferul proprietăților, asigurând conformitatea fiscală și gestionarea corectă a finanțelor, chiar și în contextul tranzacțiilor personale care pot avea implicații.

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
13 Iulie 2016 | 1 | 7847 | Timp de citire: 5 min.

Două dintre formularele folosite în administrarea impozitului pe venit au fost actualizate recent de Fisc, prin intermediul unui act normativ publicat în Monitorul Oficial. Concret, obligaţia depunerii declaraţiilor revine persoanelor care obţin venituri din transferul proprietăţilor imobiliare şi a terenurilor aferente acestora, dar şi notarilor publici care au obligaţia calculării, încasării şi virării impozitului pe veniturile din astfel de tranzacţii. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Ce scriu ziarele astăzi?

Băncile continuă să piardă contestaţiile la darea în plată şi Finanţele au început să vândă titluri de stat populaţiei

Deciziile privind darea în plată pot afecta direct situația financiară a unei companii (mai ales a unei bănci), ducând la pierderi sau la necesitatea unor provizioane. Departamentul trebuie să înțeleagă aceste riscuri și să le reflecte corect în acte.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
13 Iulie 2016 | 774 | Timp de citire: 2 min.

AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul

ACCES GRATUIT
Ce scriu ziarele astăzi?

Băncile continuă să piardă contestaţiile la darea în plată şi Finanţele au început să vândă titluri de stat populaţiei

Deciziile privind darea în plată pot afecta direct situația financiară a unei companii (mai ales a unei bănci), ducând la pierderi sau la necesitatea unor provizioane. Departamentul trebuie să înțeleagă aceste riscuri și să le reflecte corect în acte.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
13 Iulie 2016 | 774 | Timp de citire: 2 min.

AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul

ACCES PREMIUM

Comentariu Ce efecte ar putea avea obligația de a vinde alimente românești, în proporție de minimum 51%, în marile magazine

Acest departament trebuie să fie informat despre amenzile posibile pentru nerespectarea legii, despre interdicția unor taxe către furnizori și despre modificările termenelor de plată care afectează fluxul de bani al companiei.

Voicu & Filipescu - Attorneys at Law în Aspecte juridice
12 Iulie 2016 | 1661 | Timp de citire: 5 min.

Obligaţia marilor magazine de pune la vânzare produse provenite în proporţie de cel puţin 51% din producţia internă este cuprinsă într-un proiect de act normativ promulgat recent de preşedintele României şi care va intra în vigoare în şase luni de la publicarea în Monitorul Oficial. Totuşi, impactul efectiv al unei astfel de măsuri nu poate fi anticipat, iar implementarea practică poate ridica o serie de obstacole şi riscuri.  Citește articolul

ACCES GRATUIT
Ce scriu ziarele astăzi?

Fiscul va rambursa companiilor TVA de 1,2 miliarde lei în luna iulie şi numărul călătoriilor pe Aeroportul Otopeni a crescut semnificativ în mai

Această veste este crucială pentru planificarea fluxului de bani al companiei (cash flow) și pentru gestionarea obligațiilor fiscale, arătând când și cât TVA va fi rambursat de stat. Este direct legată de operațiunile financiare și contabile.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
12 Iulie 2016 | 677 | Timp de citire: 2 min.

AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă:  Citește articolul