avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1793 soluții astăzi
Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES GRATUIT

5 probleme juridice de care te poţi lovi în viaţa cotidiană şi soluţii pentru rezolvarea lor

Deși indemnizația de creștere a copilului este plătită de stat, departamentul fiscal-financiar-contabil poate fi interesat de aceste informații în contextul general al managementului resurselor umane și al impactului indirect asupra cheltuielilor sociale sau a planificării financiare legate de personal. Poate fi interesat de asemenea de aspecte legate de proprietati.

Eduard Popescu în Weekend
Redactor, avocatnet.ro
16 Iulie 2016 | 2 | 11795 | Timp de citire: 5 min.

Si în această săptămână, numeroşi utilizatori ai Forumului AvocatNet.ro au găsit răspunsurile de care aveau nevoie pentru rezolvarea problemelor juridice pe care le-au întâmpinat. În acest context, am ales să vă prezentăm cinci dintre cele mai populare subiecte tratate în ultimele zile, dintre care amintim momentul în care trebuie înregistrată o persoană la plata întreţinerii sau cuantumul indemnizaţiei lunare de creştere a copilului de care beneficiază o mamă studentă.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Mai multe raportări către Fisc au azi termenul-limită de depunere

Treaba acestui departament este să gestioneze tot ce ține de bani, taxe și plăți către stat. Anunțul este direct despre declarații fiscale (accize) și termene de raportare către ANAF, fiind esențial pentru activitatea lor zilnică.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
15 Iulie 2016 | 5844 | Timp de citire: 3 min.

Până diseară, anumiţi contribuabili trebuie să efectueze mai multe raportări către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), pe care vi le prezentăm în articolul de faţă.  Citește articolul

ACCES GRATUIT
Ce scriu ziarele astăzi?

Ministrul Transporturilor cere ca lucrările la autostrada demolată să fie finalizate până în septembrie şi care sunt produsele româneşti ajunse pe mesele americanilor, chinezilor şi arabilor

Este relevant pentru gestionarea fondurilor (europene și de stat pentru promovare, garanții de bună execuție) și analiza costurilor în proiecte.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
15 Iulie 2016 | 544 | Timp de citire: 2 min.

AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă:  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Închidere PFA: Cum trebuie să procedezi?

Departamentul Fiscal-Financiar-Contabil este direct vizat, deoarece articolul detaliază povara fiscală a unei PFA, contribuțiile sociale, impozitele și obligațiile contabile, precum și pașii fiscali de urmat la închiderea activității.

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
15 Iulie 2016 | 6 | 92259 | Timp de citire: 7 min.

Întrucât regimul fiscal aplicabil persoanelor fizice autorizate (PFA) a fost serios înăsprit de la începutul anului, odată cu intrarea în vigoare a noului Cod fiscal, numeroase persoane au decis să renunţe la o astfel de formă de organizare, în timp ce mulţi alţi contribuabili s-au reorientat spre alte entităţi. Iar cum procedura pentru înfiinţarea unei PFA v-a fost prezentată recent, astăzi vă spunem, cu ajutorul specialiştilor contactaţi de redacţia noastră, paşii pe care trebuie să îi urmaţi dacă decideţi să încetaţi o astfel de activitate.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Expertizele medicale și traducerile autorizate se vor scumpi

Departamentul Fiscal-Financiar-Contabil este interesat de orice modificare a tarifelor, deoarece acestea influențează direct bugetele, costurile operaționale și planificarea financiară a companiei. Creșterea costurilor pentru expertize medicale și servicii de traducere înseamnă cheltuieli mai mari care trebuie înregistrate și gestionate din punct de vedere fiscal și contabil.

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Iulie 2016 | 1 | 3254 | Timp de citire: 3 min.

Persoanele care au nevoie de expertize medico-legale sau de traduceri autorizate vor fi nevoite să scoată mai mulți bani din buzunare, deoarece autoritățile vor să majoreze tarifele aplicabile în prezent. Prețurile vor fi actualizate din cauză că acest lucru nu s-a mai întâmplat de ani buni. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Casele de marcat electronice: Cum le vei putea înscrie în viitorul Registru de evidenţă a aparatelor

Este important pentru a înregistra corect vânzările, a calcula și a raporta taxele către stat, și pentru a ști cum să folosească bonurile fiscale pentru anumite avantaje fiscale (deducerea TVA).

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
14 Iulie 2016 | 3518 | Timp de citire: 8 min.

1 noiembrie 2017 este termenul-limită până la care operatorii economici sunt obligaţi să schimbe casele de marcat cu jurnal pe suport hârtie cu aparate cu jurnal electronic. În acest context, Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a publicat recent un proiect de act normativ prin care stabileşte modalitatea prin care îşi vor putea înscrie contribuabilii noile case de marcat într-un Registru naţional de evidenţă a aparatelor de acest fel, ce urmează să fie înfiinţat de Fisc. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Aveți mașină sau telefon de la serviciu? Ce reguli trebuie respectate ca să nu plătiți taxe pentru ele

Gestionarii de taxe și contabilii au nevoie de acest document pentru a verifica situația fiscală a firmei sau a partenerilor și pentru a se asigura că toate taxele sunt plătite la zi și raportate corect.

CFO Network România în AvocatNet Premium
14 Iulie 2016 | 11559 | Timp de citire: 0 min.

Mulți angajați primesc de la companie mașină și telefon de serviciu. De asemenea sunt companii care oferă hrană propriilor angajați. Cei care se folosesc de asemenea beneficii fără respectarea câtorva reguli fiscale riscă să plătească taxe și impozite pentru ele pentru că inspectorii ANAF le pot încadra ca benefiici impozabile. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Ce scriu ziarele astăzi?

Toate cheltuielile instituţiilor statului vor fi publice într-o lună şi bancnotele vor fi schimbate, după modificarea stemei de stat a României

Pentru că vorbește direct despre banii publici, bugetele instituțiilor statului și modul în care acestea își declară cheltuielile, dar și despre modificarea fizică a banilor naționali, aspecte fundamentale pentru departamentul financiar.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
14 Iulie 2016 | 772 | Timp de citire: 2 min.

AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul

ACCES GRATUIT

Monitorul Oficial, Partea I, nr. 525, 526, 527 - 13 iulie 2016

Acest departament este direct afectat de legile privind rectificarea bugetului de stat, precum și de ordinele legate de deducerile fiscale pentru cheltuielile de cercetare-dezvoltare, care influențează calculul impozitelor și planificarea financiară a companiei.

avocatnet.ro în Legislatie
14 Iulie 2016 | 962 | Timp de citire: 4 min.

În Monitorul Oficial, Partea I, nr. 525, 526 şi 527 din 13 iulie 2016 s-au publicat:  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Două declaraţii fiscale, actualizate: Cine şi când trebuie să declare vânzarea caselor şi a terenurilor?

Este direct responsabil de calculul, declararea și plata impozitelor pe transferul proprietăților, asigurând conformitatea fiscală și gestionarea corectă a finanțelor, chiar și în contextul tranzacțiilor personale care pot avea implicații.

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
13 Iulie 2016 | 1 | 7850 | Timp de citire: 5 min.

Două dintre formularele folosite în administrarea impozitului pe venit au fost actualizate recent de Fisc, prin intermediul unui act normativ publicat în Monitorul Oficial. Concret, obligaţia depunerii declaraţiilor revine persoanelor care obţin venituri din transferul proprietăţilor imobiliare şi a terenurilor aferente acestora, dar şi notarilor publici care au obligaţia calculării, încasării şi virării impozitului pe veniturile din astfel de tranzacţii. Citește articolul