Acest departament este interesat de modul în care sunt gestionate fondurile pentru tichetele sociale, de criteriile financiare de eligibilitate ale beneficiarilor, de procesul de decontare a tichetelor între comercianți și firmele emitente, precum și de implicațiile fiscale și contabile ale întregului program.
Hotărârea Guvernului nr. 15/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 248/2015 privind stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor provenind din familii defavorizate și a procedurii de acordare a tichetelor sociale pentru grădiniță a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 54 din 25 ianuarie 2016. Citește articolul
Articolul abordează fiscalitatea excesivă, scăderea investițiilor în publicitate, problemele financiare ale presei și necesitatea unor facilități economice, informații relevante pentru analiza financiară și strategia fiscală.
Legea achiziţiilor publice urmează să fie modificată, iar printre noutăţile vizate să intre în vigoare până la jumătatea anului 2016 regăsim şi prevederea conform căreia performanţele produselor media nu vor mai fi doar declarate de deţinători. Concret, normele de aplicare a legii achiziţiilor publice vor stabili obligativitatea unei forme de audit sau măsurare a acestor performanţe de către un organism independent. Măsurile au fost dezbătute în cadrul Conferinţei presei locale din România, organizate recent de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Citește articolul
Acest departament trebuie să știe despre noile reguli de TVA, declarații fiscale și alte modificări contabile pentru a calcula corect taxele și a ține evidența financiară a companiei.
FinExpert vă prezintă astăzi o sinteză cu cele mai importante noutăți legislative publicate în luna ianuarie și modificările pe care acestea le aduc. Citește articolul
Acest departament este responsabil de calculul salariilor și al impozitelor angajaților, așa că are nevoie de aceste informații detaliate despre deducerile personale pentru a face corect plățile și declarațiile la stat.
Reglementările privind deducerea personală, acel beneficiu fiscal oferit de către stat persoanelor cu un venit brut sub 3.000 de lei pe lună, au fost modificate recent, prin intermediul unui act normativ publicat în Monitorul Oficial. Astfel, potrivit documentului, atât valoarea deducerii personale, cât și valoarea salariului la care deducerea personală este acordată în cotă integrală, au fost majorate, ceea ce înseamnă că salariatul va rămâne cu ceva mai mulţi bani în buzunare. Citește articolul
Modificările legate de taxe, deduceri fiscale și reglementări financiare afectează direct modul în care compania își calculează și plătește obligațiile către stat.
În Monitorul Oficial, Partea I, nr. 51, 52, 53 și 54 din 25 ianuarie 2016 s-au publicat: Citește articolul
Acest departament se ocupă de calculul și plata indemnizațiilor aferente concediilor, de înregistrarea corectă a acestor cheltuieli și de respectarea normelor fiscale.
Salariaţii care sunt sau urmează să devină părinţi pot să beneficieze, în baza legislaţiei în vigoare, de mai multe concedii şi indemnizaţii pentru protejarea sarcinii, creşterea copiilor sau îngrijirea sănătăţii acestora, după caz. Chiar dacă unele sunt destinate exclusiv mamelor, altele pot fi cerute şi de către taţi. Citește articolul
Pentru companiile care au de recuperat bani de la persoane fizice (clienți, parteneri), este crucial să știe cum funcționează procesul de insolvență, pentru a-și gestiona datoriile, a evalua riscurile financiare și a înregistra corect pierderile sau recuperările.
Hotărârea Guvernului nr. 11/2016 privind constituirea comisiilor de insolvență la nivel central și teritorial prevăzute de Legea nr. 151/2015 privind procedura insolvenței persoanelor fizice a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 50 din 22 ianuarie 2016. Citește articolul
Acest departament este interesat de costurile generate de asigurările auto și de modul în care acestea sunt calculate. Schimbările în metoda de calcul a primelor de asigurare pot afecta bugetul și planificarea financiară a companiei.
Norma Autorității de Supraghere Financiară nr. 1/2016 pentru modificarea și completarea Normei Autorității de Supraveghere Financiară nr. 23/2014 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 50 din 22 ianuarie 2016. Citește articolul
Oferă instrucțiuni clare despre cum să identifice, să declare și să plătească impozitele și contribuțiile pentru veniturile obținute din străinătate, fiind esențial pentru contabilitatea și planificarea financiară corectă a companiei și a colaboratorilor.
Pentru a fi desfășurată în mod legal, pentru activitatea de freelancer, care presupune și încasarea unor sume de la colaboratori externi, în prezent există mai multe moduri de declarare a veniturilor. Citește articolul
Este responsabil pentru calcularea corectă a sumelor plătite pentru concedii și pentru înregistrarea acestora în contabilitate, conform reglementărilor fiscale și financiare.
La începutul acestui an, au intrat în vigoare mai multe schimbări în ceea ce privește persoanele fizice autorizate. Concret, prevederile din noul Cod fiscal vor avea un impact major asupra PFA-urilor. Din 2016, un PFA trebuie să plătească pentru veniturile pe care le realizează un impozit de 16%. Mai mult, are de achitat şi CAS (10,5% sau 26,3%) calculat la venitul net obținut și CASS de 5,5%. Este important de știut că Fiscul poate reîncadra activitatea PFA-urilor ca activitate salarială. Citește articolul