Este esențial să știe la ce oficiu fiscal local (dintre cele ale ANAF) trebuie să depună declarațiile, să plătească taxele și să rezolve orice problemă legată de dările la stat.
Arondarea unităților administrativ-teritoriale din toată țara va fi schimbată de la 1 ianuarie 2016, se arată într-un ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Astfel, prin intermediul acestui act va fi aprobată competența teritorială de administrare a contribuabililor, cu excepția contribuabililor mici și mijlocii. Practic, propunerea de act normativ va înlocui ordinul care stabilește structura teritorială actuală a Fiscului. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe cum să înregistreze și să plătească corect TVA-ul pentru cumpărăturile și serviciile primite din alte țări europene, chiar dacă firma nu este plătitoare de TVA în România, conform noilor reguli. Ei sunt responsabili cu toate formalitățile fiscale.
De la 1 ianuarie 2016 va exista, ca și până acum, o modalitate de înregistrare specială în scopuri de TVA pentru operațiuni intracomunitare. Aceasta va fi reglementată de prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, modificată prin OUG nr. 50/2015. Actul normativ conține trei situații care le vor permite persoanelor neînregistrate în scopuri de TVA pentru operațiuni în România să solicite Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) o înregistrare specială în scopuri de TVA care vizează doar operațiunile intracomunitare. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de modul în care sunt calculate și plătite taxele (impozit pe venit, contribuții sociale) pentru tichetele cadou și cadourile oferite angajaților, precum și de deducerea acestor cheltuieli din impozitul pe profit al companiei.
Angajatorii au posibilitatea de a-şi răsplăti angajaţii în perioada sărbătorilor de Crăciun cu anumite cadouri, inclusiv tichete cadou, o alternativă bună pentru societăţile care nu pot acorda prime salariale. În acest context, în articolul de faţă vom analiza regimul fiscal aplicabil acestor beneficii acordate angajaţilor, în ultima lună în care actualul Cod fiscal mai este în vigoare. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct cu calculul și declararea TVA-ului pentru energia electrică revândută și cu depunerea la timp a formularului fiscal obligatoriu la ANAF.
Declaraţia pe propria răspundere 089, pe care trebuie să o depună la Fisc societăţile care doresc să aplice taxarea inversă pentru livrările de energie electrică, a fost modificată, potrivit unui act normativ publicat joi în Monitorul Oficial. Concret, prin noile dispoziţii, regulile privind taxarea inversă sunt extinse și pentru comercianții care dețin o licență pentru activitatea traderului de energie electrică. Citește articolul
Departamentul este direct interesat de evoluția prețurilor polițelor RCA și a carburanților (inclusiv supra-acciza), deoarece acestea influențează semnificativ bugetele, costurile operaționale și taxele pe care le plătește compania.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Acest departament este interesat de costurile inițiale reduse, consumul mic de energie și cheltuielile de mentenanță aproape nule, pentru a optimiza bugetul companiei pe termen lung.
Singurul sistem de încălzire centrală ce poate permite un confort termic perfect este încălzirea în pardoseală. Acesta se caracterizează printr-o mişcare verticală a aerului, ce are temperaturi ce pleacă de la 23 de grade Celsius la 0 m şi ajung la aproximativ 18 grade la o înălţime de 2,70 m, valori foarte apropiate de cele ideale de 21 de grade Celsius la 0 m şi 17 grade Celsius la o înălţime de 2,70 m, conform curbei termice ideale pentru corpul omenesc stabilit de specialişti. Citește articolul
Articolul abordează restituirea taxelor auto, care implică aspecte financiare și contabile pentru persoanele sau entitățile care au plătit aceste taxe. De asemenea, menționează creșterea amenzilor rutiere și sancțiunile pentru transportul neautorizat, care generează costuri și riscuri financiare pentru companie.
Anul 2015 a adus mai multe modificări legislative importante în domeniul auto, în principal cu privire la obţinerea permisului, majorarea amenzilor pentru contravenţii rutiere, transportarea copiilor şi restituirea taxei auto. Totodată, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) şi Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ICCJ) au dat câteva decizii prin care au oferit şoferilor o serie de clarificări notabile. Citește articolul
Acest departament trebuie să se asigure că toate facturile sunt emise și înregistrate corect, conform noilor cote de TVA, pentru a evita erori și probleme cu autoritățile fiscale.
Cota standard de TVA scade de la 24% la 20%, de la 1 ianuarie 2016. O veste bună, însă nu trebuie să pierdem din vedere aspectele practice. Cum facturăm, de exemplu, avansurile, chiriile ori utilităţile? Care este regula generală şi care sunt excepţiile? Putem beneficia de cota redusă la 20% şi pentru unele facturi emise în 2015? Citește articolul
Acesta este departamentul principal care se ocupă de taxe, contabilitate și banii firmei. Articolul anunță schimbări importante la termenele pentru majoritatea declarațiilor fiscale și plăților către stat, deci este esențial pentru activitatea lor zilnică.
Formularele care se depuneau de obicei până în data de 25 a lunii trebuie transmise la Fisc cel târziu până luni seară. Citește articolul
Acesta este departamentul cel mai direct interesat, deoarece un auditor financiar se ocupă cu verificarea situațiilor financiare, contabilitatea și aspectele fiscale, asigurându-se că totul este corect și conform normelor.
Rezultatele examenului de competenţă profesională pentru atribuirea calităţii de auditor financiar au fost publicate online recent, conform unui anunţ al Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR). Probele examenului s-au desfăşurat în cursul lunii noiembrie. Citește articolul