Orice companie care deține sau cumpără vehicule trebuie să înțeleagă cum se calculează și se plătește noul timbru de mediu, precum și cum poate cere înapoi bani de la taxe vechi. Acest lucru afectează bugetul și contabilitatea firmei.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 119, din 4 martie 2013. Citește articolul
Acest departament este interesat de regulile privind gestionarea banilor, plățile restante și modul în care sunt raportate aceste informații financiare, pentru a se asigura că totul este în ordine din punct de vedere contabil și fiscal.
Ordinul Ministerului Finantelor Publice nr. 277/2013 pentru modificarea si completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice, nr. 241/2013 privind imputernicirea personalului directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti in vederea efectuarii unor verificari cu privire la arieratele si platile restante inregistrate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 119, din 4 martie 2013. Citește articolul
Noile reguli privind munca, concediile sau timpul de lucru pot afecta modul în care se calculează salariile, contribuțiile sociale și taxele pentru angajați, deci acest departament este esențial pentru conformitate financiară.
Cele mai importante stiri pe care le-am dezbatut zilele trecute sunt sintetizate in articolul urmator: de la vacanta prelungita de 1 mai si Paste pentru bugetari pana la concediul paternal pentru cresterea copilului sau declaratiile pe care microintreprinderile trebuie sa le depuna in plus in luna martie. Am mai vorbit si despre contribuabilii care nu trebuie sa plateasca impozit pe profit, despre veniturile scutite de plata CAS, dar si despre aprobarea unei proceduri simplificate de esalonare a datoriilor. Citește articolul
Sunt menționate aspecte legate de TVA, cheltuieli publice și disciplină financiară, precum și decizii privind taxele judiciare de timbru, care pot afecta bugetul și contabilitatea companiei, mai ales în situații de litigiu.
In Monitorul Oficial nr. 121 si 122 din 5 martie 2013 au fost publicate: Citește articolul
Finanțarea proiectelor majore (precum metroul), garanțiile guvernamentale în agricultură și modificările legate de instituțiile financiare pot avea un impact asupra situației financiare, taxelor sau relațiilor cu băncile.
Presedintele Romaniei, Traian Basescu, a semnat joi, 7 martie, mai multe decrete, si anume: Citește articolul
Este interesat de reglementările care pot afecta costurile firmei, cum ar fi obligația de a cumpăra certificate verzi, sau de normele privind modul în care se raportează situațiile financiare, mai ales dacă firma are legătură cu sistemul de pensii private.
In Monitorul Oficial nr. 117 si 118 din 1 martie 2013 au fost publicate: Citește articolul
Articolul oferă informații cruciale despre modul de calcul și plată a impozitelor noi, termenele de depunere a declarațiilor și recuperarea pierderilor, fiind esențial pentru gestionarea financiară și contabilă a companiei.
Impozitul pe profit pentru luna ianuarie, realizat de firmele care au fost obligate sa devina microintreprinderi de la 1 februarie, se poate declara la Fisc, dupa ce autoritatile au actualizat aplicatia in care acesta se raporteaza. Citește articolul
Sunt menționate importurile de gaze, care pot afecta costurile de operare, și discuțiile cu FMI legate de datorii, aspecte care influențează stabilitatea financiară și planificarea bugetară a companiilor.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte dezbatute astazi de presa: Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de calculul și plata TVA-ului, de facturi și de contabilitate. Articolul oferă detalii esențiale despre cum se aplică TVA la încasare, când nu se aplică, mai ales în relația cu firmele din același grup (înrudite), și cum se înregistrează TVA-ul, informații vitale pentru respectarea legii și pentru a evita greșelile.
Entitatile care aplica sistemul "TVA la incasare" trebuie sa scrie pe facturile emise, in dreptul operatiunilor pentru care se aplica regulile sistemului, mentiunea "TVA la incasare", cu cateva exceptii. Citește articolul
Articolul menționează praguri financiare importante (peste 2 milioane de euro) pentru aplicarea anumitor reguli și face referire la fonduri externe, ceea ce influențează planificarea bugetară și contabilitatea contractelor mari.
Legea nr. 20/2013 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 7/2010 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 189/2002 privind operatiunile compensatorii referitoare la contractele de achizitii pentru nevoi de aparare, ordine publica si siguranta nationala a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 125 din 7 martie 2013. Citește articolul