Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Este important pentru a asigura conformitatea transportului de mărfuri (rutier, alimentar), depozitării și a întregului lanț de aprovizionare cu reglementările în vigoare și cerințele de siguranță.
Dincolo de controalele desfășurate de Fisc și de Inspecția Muncii, companiile mai pot fi supuse și unor verificări venite din partea altor autorități ale statului. De exemplu, ne referim la Protecția Consumatorilor, Autoritatea Sanitar-Veterinară, Garda de Mediu sau Consiliul Concurenței. Citește articolul
Creșterea prețului petrolului are un impact direct și semnificativ asupra costurilor de transport și logistică, fiind o informație cheie pentru bugetare și optimizarea lanțului de aprovizionare al companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii.
Citește articolulArticolul vorbește despre blocaje, întârzieri și vehicule care se întorc goale din cauza problemelor la graniță și a birocrației post-Brexit. Acest lucru afectează direct modul în care mărfurile sunt transportate și livrate, precum și costurile de transport.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii.
Citește articolulSituația economică influențează lanțul de aprovizionare și logistică, putând afecta costurile de transport, disponibilitatea materiilor prime și cererea de produse, deci acest departament trebuie să fie informat pentru a-și planifica activitatea.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii.
Citește articolulPentru a înțelege și a se pregăti pentru potențialele schimbări în transporturi, vămi și lanțurile de aprovizionare, care pot influența livrarea produselor, în contextul discuțiilor privind impactul Brexitului.
Londra a solicitat o prelungire până în 2023 a perioadei de graţie cu privire la controalele efectuate asupra schimburilor comerciale între Irlanda de Nord şi restul Regatului Unit. Citește articolul
Deoarece gestionează angajați care sunt șoferi de transport, trebuie să înțeleagă corect regulile de acordare și taxare a diurnelor pentru a evita problemele cu autoritățile.
Contribuabilii ar trebui să se aștepte în 2021 la verificări fiscale în zona taxelor salariale, dar și în zona ajutoarelor date de stat în contextul epidemiei de coronavirus, apreciază specialiștii Deloitte România. Sfatul general valabil pentru contribuabili este să analizeze cu atenție legislația și să fie pregătiți mereu cu documentația justificativă. Citește articolul
Transportul a 'aproape 164.000 de vaccinuri' și problema 'planificării interne' sunt direct legate de activitățile de logistică, distribuție și managementul lanțului de aprovizionare.
România a primit, până acum, peste 900.000 de doze de ser împotriva Covid-19, incluzând noua tranşă Pfizer, livrată luni dimineaţă. Citește articolul
Noul sistem SUMAL 2.0 impactează direct modul în care se organizează transportul, urmărirea și depozitarea materialelor lemnoase, necesitând adaptarea proceselor logistice și de urmărire a lanțului de aprovizionare.
Ministerul Mediului a anunțat, în 30 ianuarie, că noul sistem informatic de urmărire a lemnului, SUMAL 2.0, care este folosit, în principal, pentru monitorizarea transportului de lemn, a devenit operațional la 31 ianuarie. Anunțul vine după ce, în urmă cu câteva luni, aceeași entitate declarase că sistemul urma să fie implementat din noiembrie 2020, dar că urma să fie folosit în paralel cu versiunea precedentă, până la finalul lunii ianuarie 2021. Citește articolul
Este interesat de stabilitatea partenerilor din lanțul de aprovizionare și logistică, deoarece un număr redus de insolvențe indică mai puține riscuri de întrerupere a operațiunilor.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii.
Citește articolulArticolul impactează direct transportul și depozitarea bunurilor. Departamentul de Logistică trebuie să înțeleagă noile formalități vamale, necesitatea codurilor EORI și alte cerințe pentru a asigura un flux eficient al mărfurilor către și din Marea Britanie.
Momentul 1 ianuarie 2021 a adus o serie de schimbări importante, în materia taxei pe valoarea adăugată (TVA), în contextul oficializării Brexitului. Marea Britanie a devenit astfel terță în raport cu Uniunea Europeană, iar firmele din România trebuie să-și schimbe comportamentul fiscal în raport cu clienții din regat. Brexitul are un impact diferit din perspectiva TVA-ului dacă vorbim de bunuri sau de servicii, înainte de toate. Mai multe pe acest subiect a explicat, cu ocazia unei recente conferințe de fiscalitate organizate de avocatnet.ro, Delia Cataramă, Tax Partner în cadrul firmei de consultanță Viboal FindEx. Citește articolul