Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentele de logistică și transport operează flote mari de vehicule, iar costurile asigurărilor RCA reprezintă o componentă importantă a bugetului operațional. Articolul le oferă informații despre cum se pot schimba aceste costuri.
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a publicat recent lista tarifelor de referință pentru următoarele șase luni ale anului 2020, în funcție de care asiguratorii care încheie polițe de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) vor realiza ofertele. După cum se arată în raportul publicat de ASF, piața de asigurări se află într-un echilibru din punct de vedere al variației prețurilor. Citește articolul
Oprirea și repornirea economiilor, precum și posibilele schimbări geopolitice, influențează fluxurile de mărfuri și planificarea lanțurilor de aprovizionare.
Printre altele, trei gânduri despre viitor. Cred că perioada prin care trecem acum a accelerat, într-un mod greu de imaginat în trecut, acceptarea conceptului de venit universal de bază (o sumă de bani, stabilită prin lege, pe care cetățenii unei țări o primesc, fără un contraserviciu). Citește articolul
Acest departament este interesat de cum pot fi adaptate metodele de livrare a produselor, cum ar fi livrarea la domiciliu, pentru a menține activitatea afacerii și de importanța relațiilor cu furnizorii.
Criza generată de coronavirus a produs o serie de dezechilibre economice în rândul întreprinderilor mici și mijlocii (IMM), astfel încât rolul contabililor devine unul esențial în gestionarea situațiilor de criză, se arată într-un material realizat de Accountancy Europe. Citește articolul
Departamentul de logistică și lanț de aprovizionare trebuie să înțeleagă cum se face procesul de vămuire și de trecere a mărfurilor importate, având în vedere amânarea plății TVA-ului, pentru a asigura o circulație eficientă și fără blocaje a bunurilor.
Ca regulă generală, TVA-ul pentru importul de bunuri trebuie plătit la vamă, așa cum stabilește Codul fiscal. În perioada stării de urgență și 30 de zile după, pentru importurile de materiale sanitare, plata TVA-ului nu se face în vamă. Însă această măsură se aplică pentru orice companie care obține un certificat de amânare a plății taxei. Citește articolul
Acest departament ar urmări cum platformele online pot îmbunătăți procesul de aprovizionare cu echipamente medicale și gestionarea stocurilor pentru spital.
În timp ce spitalele sunt pline de tot mai mult de pacienţi infectaţi cu coronavirus, câţiva antreprenori au răspuns la apelul preşedintelui Iohannis de a ajuta cum pot în această perioadă. Citește articolul
Problemele de executare silită la nivelul furnizorilor, partenerilor sau chiar a companiei pot afecta lanțul de aprovizionare și distribuție, iar acest departament trebuie să fie conștient de aceste riscuri.
Deși Guvernul a stabilit în mod expres că popririle fiscale pentru datorii la stat sunt suspendate cât ține starea de urgență, dar și 30 de zile după, conform OUG 29/2020, există alte forme de executare silită care se aplică în continuare. Totodată, se mai aplică o suspendare a executărilor silite directe pentru datoriile nefiscale, decisă de Uniunea Națională a Executorilor Judecătorești. Dar există și alte forme de executare silită a datoriilor nefiscale, valabile în continuare. Citește articolul
Permisiunea de circulație pentru apicultori și pescari, funcționarea piețelor agroalimentare și a unităților fitofarmaceutice, precum și interdicțiile de export pentru produse agroalimentare, au un impact semnificativ asupra fluxurilor de mărfuri, transportului și gestionării stocurilor în lanțul de aprovizionare.
Începând de astăzi, odată cu apariția în Monitorul Oficial a Ordonanței Militare 8/2020, avem în vigoare o serie de măsuri ce vizează afacerile din România. Iată cele mai importante chestiuni: Citește articolul
Discuția despre eforturile de a produce ventilatoare local indică o preocupare pentru securitatea aprovizionării și nevoia de a reduce dependența de importuri pentru produse critice, aspecte direct relevante pentru gestionarea lanțului de aprovizionare al unei companii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Pentru a se asigura că transporturile de mărfuri și vehiculele companiei nu sunt întârziate din cauza problemelor de plată a taxelor de drum și că șoferii cunosc metodele alternative de plată pentru a menține eficiența lanțului de aprovizionare.
Cei ce vor să utilizeze în următoarea perioadă rețeaua de drumuri din țara noastră și să plătească rovinieta sau taxa de pod prin SMS ori prin aplicație trebuie să știe că, așa cum a anunțat recent Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), acest lucru nu va fi posibil până la sfârșitul săptămânii. Citește articolul
Reluarea producției la o fabrică auto importantă indică tendințe în lanțurile de aprovizionare, esențiale pentru planificarea fluxurilor de mărfuri.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul