Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este interesat de modul în care certificatul poate justifica întârzierile sau blocajele în lanțul de aprovizionare și logistică, care pot apărea din cauza stării de urgență, și cum pot fi gestionate aceste situații.
Companiile care au activitatea comercială afectată de răspândirea coronavirusului pot cere de la stat certificate de situație de urgență, pe care să le folosească în relația cu partenerii de afaceri, conform unui ordin recent de ministru. Asta pe lângă posibilitatea de a folosi certificatele pentru a obține ajutoare de la Guvern. Citește articolul
Urmărește modificările regulilor de circulație și taxele pentru vehicule care pot afecta rutele de transport, termenele de livrare și costurile operaționale ale logisticii.
Vinieta Oxigen, cum a fost prezentată și adoptată anul trecut printr-o hotărâre a Consiliului General al Municipiului București (CGMB) și care vizează taxarea mașinilor poluante care circulă în București nu se va mai aplica, cel puțin, în forma prezentată, deoarece, la propunerea primarului Capitalei, consilierii din primărie și-au dat recent votul pentru abrogarea acesteia. Taxa a intrat în vigoare la 1 ianuarie, dar aplicarea sancțiunilor pentru cei ce circulau fără vinieta a fost amânată până în această lună. În plus față de vinietă, din martie, în zona centrală a Bucureștiului, vehiculele extrem de poluante nu ar mai fi putut circula. Citește articolul
Va trebui să facă față unor posibile întreruperi în lanțul de aprovizionare, dificultăți în transport și schimbări în costurile logistice, cauzate de impactul economic al pandemiei.
Şeful Organizaţiei Mondiale a Comerţului (OMC), Roberto Azevedo, a declarat că scăderea economică şi pierderile de locuri de muncă provocate de pandemia de coronavirus vor fi mai grave decât recesiunea din 2008, transmite Reuters. Citește articolul
Scăderea producției companiilor, menționată în articol, are un impact direct asupra modului în care se planifică logistica și lanțul de aprovizionare.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Departamentul de Logistică și Supply Chain este interesat de regulile privind transportul mărfurilor și aprovizionarea, deoarece acestea afectează direct capacitatea firmei de a-și desfășura operațiunile și de a prelua comenzi.
Ca urmare a efectelor celei de-a treia ordonanțe militare, circulația persoanelor pe străzi este puternic restricționată și trebuie să se încadreze în una din excepțiile expres prevăzute de acest act normativ pentru a fi justificate. Problema care ar putea apărea aici e că unele din aceste excepții ar putea fi abuzate, pentru a justifica activități ce clar nu s-a dorit a fi permise. În acest context, voi discuta despre problema deplasărilor în scop de serviciu și cum poate fi abuzată această excepție. Citește articolul
Când apar probleme mari în lanțul de aprovizionare din cauza unor evenimente neprevăzute (forță majoră), acest departament trebuie să înțeleagă cum pot fi folosite certificatele și care sunt implicațiile legale, pentru a gestiona mai bine situația.
Firmele care se află în imposibilitate obiectivă de a-și executa obligațiile contractuale ar putea avea interesul să obțină un certificat de forță majoră emis de camerele de comerț și industrie din țară, pentru a demonstra mai ușor apariția situației ce a generat imposibilitatea de îndeplinire a angajamentelor contractuale. Însă trebuie luat în considerare faptul că ele nu sunt absolute și, în eventualitatea unui litigiu, instanța este liberă să aprecieze existența sau nu a cazului de forță majoră și, eventual, ar putea să ajungă la o concluzie diferită decât ce apare în certificat. Citește articolul
Suspendarea zborurilor și restricțiile generale de deplasare afectează direct transportul de mărfuri și logistica operațională, putând perturba întregul lanț de aprovizionare și distribuție.
Începând de astăzi, de la ora 12:00, persoanele fizice mai pot ieși din casă numai dacă se duc la muncă, dacă se duc să ajute pe cineva sau dacă se duc la cumpărături pentru nevoile de bază. Orice ieșire trebuie justificată, față de autorități, prin prezentarea unei adeverințe de la angajator sau a unei declarații pe propria răspundere. Totodată, persoanele care au de la 65 de ani în sus pot pleca de acasă numai între orele 11:00 și 13:00, pentru o listă și mai scurtă de motive. Citește articolul
Pentru a înțelege cum fluctuațiile în transport (suspendarea trenurilor) și schimbările rapide de producție din alte industrii pot influența livrările de materiale sau produse și cum se pot gestiona lanțurile de aprovizionare în criză.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Deși articolul se concentrează pe bani, el folosește exemple legate de livrarea de bunuri. Acest departament trebuie să înțeleagă când evenimente excepționale pot afecta capacitatea de a livra produse sau servicii și ce implicații legale are acest lucru.
Dacă o persoană trebuie să plătească o sumă de bani și are dificultăți financiare în a-și achita obligația, această persoană trebuie să știe că forța majoră nu este unul din mecanismele la care ar putea recurge pentru a amâna plata sau a scăpa de obligație. Motivul principal este că legea exclude expres aplicarea forței majore în asemenea situații. Citește articolul
Fluxul de produse și servicii poate fi afectat serios de evenimente neprevăzute. Acest departament are nevoie să știe cum pot fi gestionate legal contractele cu transportatorii și furnizorii atunci când apar astfel de dificultăți.
Am tot vorbit în săptămânile acestea despre părțile ce să află în dificultate de a-și executa obligațiile contractuale pe care le au față de partenerii lor comerciali sau care se află chiar în imposibilitate. Spuneam, în acest context, că există mecanisme (în principal, forța majoră sau impreviziunea) ce ar putea ajuta astfel de persoane, în sensul că le-ar permite să își adapteze contractele sau chiar să scape - cel puțin temporar - de îndeplinirea angajamentelor contractuale. Însă un aspect comun acestor mecanisme este că recurgerea la ele devine tot mai grea cu cât momentul încheierii unui contract este mai aproape de momentul izbucnirii situației ce determină dificultatea/imposibilitatea (cum e criza coronavirus). Citește articolul