Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Informațiile despre producția de măști, anularea zborurilor aeriene și problemele de distribuție pentru agricultori afectează direct planificarea și execuția lanțurilor de aprovizionare și logistică ale companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Regulile specifice pentru șoferii care fac transport internațional (izolare, carantină, obligațiile angajatorului de a le asigura cazare) afectează direct planificarea livrărilor, disponibilitatea personalului și costurile operaționale ale lanțului de aprovizionare.
Ministrul de Interne, Marcel Vela, a prezentat în această seară un nou set de măsuri ce vor fi luate pentru răspândirea epidemiei de coronavirus, prin intermediul Ordonanței militare nr. 4/2020, care urmează să fie publicată în Monitorul Oficial. Printre măsurile anunțate se numără plafonarea prețurilor la energie electrică și termică, carburanți și salubritate. De asemenea, amenzile pentru cei care nu respectă măsurile impuse prin ordonanțe urmează să crească de 20 de ori pentru persoanele fizice, de la 100 de lei cât e minimul acum, la 2.000 de lei. Citește articolul
Departamentul de logistică și aprovizionare este interesat de modul în care evenimentele neprevăzute pot afecta livrările și stocurile, iar aceste certificate pot oferi o justificare legală pentru întârzierile sau modificările în lanțul de aprovizionare.
Arătam, într-un alt context, că firmele aflate în dificultate de a-și executa obligațiile pot obține o serie de certificate de la diverse instituții (statale sau non-statale), prin care să demonstreze dificultatea în care se află și, eventual, să poată demonstra dificultatea în ceea ce privește executarea unor obligații. E vorba de certificatele pentru situații de urgență și de avizele pentru forță majoră. Este important, în acest context, de arătat care sunt diferențele principale dintre cele două tipuri de documente, pentru a clarifica care ar ajuta mai mult, în funcție de situația concretă. Citește articolul
Departamentul se bazează pe șoferi pentru transportul mărfurilor, iar acest articol oferă informații cruciale despre cum sunt prelungite automat anumite dovezi de conducere în situații speciale, asigurând că operațiunile de livrare nu sunt afectate de probleme legate de documente.
În cazul în care, anterior declarării stării de urgență în țara noastră, fusese aprobată prelungirea dovezilor înlocuitoare cu drept de circulație ale permisului de conducere, cei interesați nu mai sunt nevoiți să depună cereri de prelungire, potrivit unui anunț recent al Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR), acest lucru făcându-se din oficiu. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu transportul și stocarea mărfurilor, iar vămuirea directă la depozit înseamnă că produsele ajung mai repede și mai eficient acolo unde trebuie, reducând timpii de așteptare.
Și în domeniul vamal sunt chestiuni care se pot face electronic ori cu interacțiuni cât mai puține cu autoritățile vamale. De pildă, o procedură nu foarte des folosită de firmele din România este cea de vămuire la domiciliu. Citește articolul
Acest departament este interesat pentru că documentul este esențial pentru înregistrarea și gestionarea corectă a bunurilor în depozit, ajutând la organizarea transportului și a stocurilor.
Nota de intrare recepție și constatare de diferențe, mai cunoscută drept NIR, este documentul pentru recepția bunurilor aprovizionate și, în același timp, este și un document justificativ pentru încărcarea în gestiune. Citește articolul
Schimbările economice pot influența cererea de produse, costurile de transport și stabilitatea furnizorilor, aspecte cheie pentru planificarea lanțului de aprovizionare și logistică.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Pentru departamentul de logistică, unde se folosesc multe vehicule pentru transport, este crucial să știe că toate rovinietele sunt valabile. Altfel, vehiculele pot fi oprite, iar transporturile întârziate, plus amenzi.
După cum stabilește decretul prin care a fost institută starea de urgență în țara noastră, valabilitatea unor documente se prelungește automat până la ridicarea acestei măsuri. Totuși, așa cum a atras atenția recent și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), rovinietele nu intră în această categorie, astfel că valabilitatea acestora nu se prelungește pe perioada în care este decretată starea de urgență. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat de oportunitatea de a moderniza flota de transport cu vehicule electrice sau hibrid, beneficiind de subvenții, ceea ce poate optimiza costurile operaționale și eficiența lanțului de aprovizionare.
Până la finalul lunii septembrie, cei care vor să își cumpere autoturisme sau motociclete electrice, precum și mașini hibrid pot să demareze procedurile de înscriere în programul Rabla Plus, informează Administrația Fondului pentru Mediu (AFM). Citește articolul
Departamentul de logistică și lanțul de aprovizionare este direct afectat de situațiile de forță majoră (ex: blocarea drumurilor, întârzieri sau imposibilitatea livrărilor) și trebuie să știe cum să gestioneze contractele și operațiunile în astfel de cazuri pentru a minimiza întreruperile.
Forța majoră este un instrument foarte puternic, în sensul că scuză persoana care nu își mai poate executa obligațiile contractuale față de partenerul comercial. Din cauză că forța majoră, în esență, lasă partea care se aștepta să primească ceva fără acel lucru (obligația nemaifiind executată și acest lucru fiind justificat), este important pentru părțile vizate de acest mecanism să rețină că el are un caracter excepțional. Însă forța majoră nu este relevantă doar pentru relații comerciale contractuale, ci și în alte situații, după cum voi arăta mai jos. Citește articolul